Jos on syylarisementillä saatu tukkoon vesikanavat, niin ei millään huuhteluilla isommin helpotu?, ei liene kauhean tyypillistä, mutta kai sitäkin tapahtuu, mutta mitäköhän kaikkea muuta sitten voi olla tukkinut? Kovin yleinen vika on silti ainakin tuo säätöläpän boorien yli hyppely, jos on sitikkahuoltomies joka on noita vuosimalleja korjaillut, niin pitäisi tunnistaa ja siihen on tosiaan vielä erikseen tehty tuollainen pidempiakselinen korvaava moottori korjaamaan tuo vika.
Vertailitko eri puolten lämpötilan vaikka suuntaamalla suunnan jalkatilaan ja lämpöpyyntö täysille ja antamalla jonkun aikaa puhaltaa (ainakin joissain on kaksi erillista l'ämmönsäätöläppää eri puolille). Mutta jos lisäksi raitisilmasuodatin on oikein tukkoinen, niin sen pitäisi pikemminkin kohottaa lämpötilaa (kun ei ilmavirtaus riitä). Boorien ylihyppelyn luulisi kuulevan napsuina/paukkeena kun säätää lämpötilaa laidasta laitaan tai virrankytkemisen/startin jälkeen, tai ainakin irroittamalla moottorin ja katsomalla sinne akselin reikään (mutta melko ikävässä paikassa moottori (Tai moottorit, olikohan niitä yhteensä kolme eri läpille, kaksi vasemmalla, ei muista? Mutta silti se on kai oikein leppoisaa (ja korjaamolla halvempaa) verrattuna kojelaudan purkamiseen ja lämppärinkennon vaihtoon))?
Raitisilmasuodatin on kuskin jalkatilassa, sekin kankealle meikäläiselle hieman ikävässä kolossa, muistaakseni piti ainakin musta kuitueriste irroittaa (onkohan samanlainen kaikissa malleissa) ja ehkä jotain muovejakin helpotella. Kaasupolkimen lähettyvillä oleva suodatin näytti ulospäin suorakaiteenmuotoiselta "luuukulta" ja se oli yhdellä pultilla varmistettu ja olisiko ollut vielä klipsut. toimiikohan tuo linkki ohjeeseen:
https://catalog.mann-filter.com/media/e ... zRyaUb.pdfNäkeeköhän noiden ilmansäätöläppien toimintaa mitenkään, taitaa akseli olla moottorin alla piilossa, mutta jotenkin kuulostaa että niissäkin on jotain kummallista, jollei yhtään lämpötila muutu edes hiljaisilla puhallinnopeuksilla. Voisi yrittää varmistaa antamalla kennon lämmetä vaikka puhallin täysin sammutettuna (tuskin voi olla niin tukossa etteikö edes hieman kierrä) ja sitten kokeilee laittaa puhalluksen pienelle ja tutkii minkälämpöistä ilmaa tulee. Tai saisikohan jostain kohtaa helpommin letkuja irti että voisi kokeilla jollain puutarhaletkulla meneekö vesi läpi.