Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kummallinen Rele
ViestiLähetetty: 22.10.2021 15:06 

Viestit: 217
Hei!
Jouduin tutkimaan toisen merkin (Fiat Stilo ) sulake- ja relekoteloa. Siellä oli 50A:n rele, joka tuntui sormin tunnustellen kovin mitättömästi reagoivan kun kytki virtoja päälle.
Tavallisesti kytkentäpotkun tuntee kuoresta helposti. Otin releen pois, siinä oli tavanomaiset liitinpaikat, numeroilla 85, 86, 30 ja 87. Mittasin vastuksen herätinkäämin päistä ( 85- 86), ja totesin ettei yhteyttä ole. Kokeilin akussa kytkemällä jännitteen käämin päihin, ei elämää. Totesin kapineen ns. "sököksi", mutta ajattelin mielenkiinnosta katsoa miltä sisäpuoli näytti. Se olikin ylläri; molemmat liittimet 30 - 87 oli kytketty yhteen paksulla kuparilla. Tehty siis ihan valmistuksessa. Navoissa 85 - 86 ei ollut mitään käämiä, niiden päät olivat joka kohdastaan erillään. Laitteessa oli kyllä myös kytkentäkärjet, joiden eri puolille näyttivät menevän herätinkäämin päät. Kärkiväli oli n. 3mm, ja kärjet sojottivat hyvin tukevien tappien päissä.
Mielestäni kärkien kosketukseen taivuttaminen vaatii aika paljon voimaa.
Onko kyseessä joku lämpöön reagoiva ylikuormitussuoja? Mitähän sillä suojataan?
Rele muistuttaa kuoren merkintöjen puolesta aivan "normaalia" kytkentärelettä. Ellei tiedä sen toimintaa, voi hetken miettiä, mikä meni omassa kytkennässä pieleen.

Hakapajamies


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: