Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 08.04.2017 14:41 

Viestit: 15
Mulla on X7 eli kolmoskorinen 2.0HDi A -09. Eilen kävin katsastamassa ja sen jälkeen alkoi kesärengas vaihto. Toisen puolen vaihdon jälkeen tiputin nosturilta pois ja auto tippui tietenkin ala-asentoon. Eipä noussut enää. Toinen puoli jäi vaihtamatta. Aukaisin hyd. pumpun sähkömoottori joka oli aika puhdas vaikka pientä epäpuhtautta olikin. Kurkistin aivolaatikon sisään sekin oli hyvän näköinen. Sähkö mittausten perusteella ei tule plussa virtaa ollenkaan. Iso sulake on ehjä. Akusta pitäisi tulla päävirta moottoriin ainakin noiden vanhojen keskustelu linkkien mukaan. Onkohan tässä III kopassa relettä välissä? Mahtaako kukaan olla tutkinut?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 08.04.2017 19:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Sitikka64 kirjoitti:
...tiputin nosturilta pois ja auto tippui tietenkin ala-asentoon.


Jaa... mites se nyt silleen. Olet tainnut ostaa rikkinäisen X7:n. Kun noin rohkeasti roplaat sähköjä niin tarkista samalla, että hiustenkuivain kuljettajan paikalla toimii. Se ei toimi plussa-virralla vaan miinus-virralla.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 09.04.2017 08:42 

Viestit: 15
Outo juttu jos maadoituksella toimii, se nimittäin menee pistokkeelta suoraan runkoon. Plus virtaa vain ei tule moottorille asti. Hyppyjohdolla moottori toimii kyllä mallikkaasti ja auto nousee ja laskee, eli korkeusanturat toimivat. Yritän kylläkin pysyä asiassa etten sorru suomi24 tapaisiin itseensä kyllästyneisiin kommentteihin. Niitäkin näkyy tänne eksyvän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 09.04.2017 09:16 

Viestit: 4718
Mistä mittasit plussan puutteen?

Tuosta mallista en mitään tiedä, mutta joissain vanhemmissa on pumpun pään virtaliittimen sisälle rakennettu "elektronen rele", eli siihen menee kaksi johtoa ja toisella ohuella ohjataan annetaanko plussaa pumpulle, yritin hieman googlailla, mutten löytänyt onko tuossa samanlainen.

Mutten tiedä mikä tuossa ohjausjohdossa on signaalina, eli se voi puuttua tai miksei elektroniikkakin voisi olla rikki? Täällä on ollut kuva tuosta liittimen sisuksista löytyvästä mokkulasta, mutten sitäkään löytänyt...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 09.04.2017 10:39 

Viestit: 292
eiköhän tuossakin ole sama ominaisuus kuin muissakin eli kun olet tipauttanut alas niin avaa ovi niin nousee automaattisesti ylös


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 09.04.2017 12:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Pahoittelen raflaavaa viestiäni. Aloituksessa oli vaan käyty niin rohkeisiin korjaustoimenpiteisiin heti kättelyssä, että olin 100% kyseessä olevan trollin. :D



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 11.04.2017 20:31 

Viestit: 15
Nyt tehty ohitus syöttö akusta suoraan pumpulle. Vedin samalla maan ja plussan toki sulakkeella varmistettuna. Pumppu pyörii siis heti kun oven avaa taikka säätelee korkeutta. Jossakin pitää olla ohjain rele koska pitää aivan pientä ääntä oven avaamisen jälkeen hetken. Alkuperäinen pistoke pumpun kyljessä on kyllä plussa virran suhteen mykkä. Pieni pistoke tuo ohjaus tiedon niin kuin pitääkin. Tunnin verran seikkailin service.citroen.com sivuilla mutta en keksinyt ongelmaan ratkaisua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 18.04.2017 15:33 

Viestit: 7
Hei
Meijä c5 111 tuli sama vika ei nouse ala-asennosta ylös taulussa kyllä symbolit näyttää kun painelee katkasinta mutta mitään ei tapahdu on aikaisemmin reistaillut ettei heti lähde nousemaan voisitko valaista mihin johtoon sitä virtaa pitää syöttää että pumppu lähtee pyörimään nyt kun se on aivan hiljaa teki niin tai näin .Ja miten sait toimimaan löysitkö "releen"mulla on aika "marmoritiskillä"perjantaina katotaan testerillä mikä on diaknoosi itse epäilen että se rele tai hiilet on loppu sulake ei ole palanut !Öljyt on vaihdettu vuosi sitten !Kiitän jo etukäteen vastauksesta !
PS: Nyt huomaa ajaessa eron kovien jousien ja hydron !


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 20.04.2017 13:02 

Viestit: 15
Soitin tuonne merkkihuoltoon kysyäkseni apuja. Nehän piti aivan pässiä minua "järvenpäässä". Ei tarvitse enää asioida siellä. Ihmettelin kun en pääse tehtaan sivuille, ennen kun parin päivän päästä tajusin ettei sinne pidä mennä Windows 10 versiolla. Kaivoin vanhan XP koneen esille ja sain kytkentä kaavan. Rele on sulakkeen ja moottorin välissä. Mutta on kesken tutkiminen missä se sijaitsee. Vedin akusta sulakkeella olevan johdon suoraan moottorille. Iso pistoke linkulla varustettuna oikean etu-umpion takana alimmaisena. Heräte pistoke on se ylempi johto/ yksi karva. Äly laatikkoon menee suojahupulla oleva johto hässäkkä. Pumpun alempi johto on plussa ja ylempi miinus. Jos moottori on pöydällä huomaat punaisen ja mustan johdon. Tehtaan sivu antoi ohjeen( tarkasta esim. 55w(h7/H4) lampulla tuleeko kirkas valo moottorille tulevaan pistokkeeseen). Korjausohje; uusi rele. Sille oli numero 1524. Sitä en vielä ole tutkinut missä se on kun jousitus toimii hienosti tuolla hyppy johdolla. Sen verran ns. kyrsi marmoritiskin pojittelu että tilasin iki oman Lexian 3 ohjelman. Pitäs saapua kuun vaihteessa. Jos en itse ratkaise taikka ymmärrä niin opiskelen lisää. Mutta kysy en itseäni tyhjemmiltä. Viisaampien ohjeita kyllä kuuntelen. Pöytälaatikosta löytyy vanhan Korpivaaran Ammattioppilaitoksen "Citroen" asentaja todistus vuodelta 1983.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 20.04.2017 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5850
Paikkakunta: Tuusula
On suuri virhe kysyä merkkihuollosta, eihän ne nyt sentään tuommoisessa auta ;-)

Mutta kuule, mitä jos aloitat ihan perusasioista. Mulle käi sama kaverin Ceefemmalla nosturilla ja sepä innostui pelittämään kun ilmasi takapäästä, siitä apuraamin keskellä olevasta nipasta.



Honda Valkyrie F6C, Cadillac Seville Northstar 32 Valve, Cadillac Eldorado Northstar 32 Valve, Lincoln Navigator kaasutettuna ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 21.04.2017 08:03 

Viestit: 15
Tuo ilmaus kävi mielessä. Mutta se vaikutus sähköpiiriin arveluttaa. On toki mahdollista ja jopa todennäköistä että ilmaus vaikuttaa painetunnistimen toimintaan siinä määrin että se antaa tiedon aivolaatikolle että nyt saa tehdä lisää painetta. Mutta minun tilanteessa jossa ei sähköä tule pumpulle alkuperäisjohtoja pitkin. Hyppy johdolla akusta suoraan pumpulle jousitus toimii ja säätyy mallikkaasti ylös ja alas sekä sport asentoon niin että sekin tuntuu ajossa. Nyt etsinnässä on releen sijainti ja ehkä tärkeämpänä sen ohjaus. Paineventtiilinhän pitää jotenkin kertoa että auto on jäykässä yläasennossa ja pumpun pitää lopettaa liika paineen tekeminen. Nyt en ole uskaltanut pitää yläasennossa auto pitkään koska hyppyjohdolla pumppu käy kokoajan eikä taida lopettaa paineen tekemistä koska olen syöttänyt pumpun virran ohi järjestelmän. Tai ainakin siltä tuntuu ettei pumppu sammu yläasennossa koskaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 21.04.2017 08:51 

Viestit: 7
Hei !
Kiitos kovasti ohjeista minullakin on w-10 ilmankos en ole saanut yhteyttä tehtaan sivuille .Minulle oltiin eräässä keskisuomen "marmoritiskillä"yhtä töykeä vaihdoin vanhempaan c5 jakopään hihnan + kiristimet+vesipumpun tulikin purkaessa yllätys kampiakselin päässä ei ollutkaan kiilaa ja sytty meni sekaisin ,menin raha kourassa pyytämään asennus ohjeita mutta annas ollakaan niitä ei mulle myyty vaan kehoitettiin tuo autos tänne me laitamme sen ! Arvaa kyrsikö auto oli meillä pukilla etupyörä pois moottorin etupää laskettu tunkin varaan purettu kaikki tarvittavat pois tarvittiin vain ohje ajoituksen kohdistamiseen jotta saadaan uusi hihna paikoilleen ,niimpä kiitin palvelusta suljin sen liikkeen oven VIIMEISEN kerran (olin asioinnut siinä liikkeessä jatkuvasti huolto-osien suhteen) sitten menin kilpailijan tiskille siellä printattiin ohjeet ihan ilmaiseksi ja neuvottiin miten ja minkälaisilla tapeilla homma hoituu ,näin saivat minusta uuden asiakkaan .Muuten Puolasta saa käytettyjä pumppuja hiukan yli satasen uusikin maksaa puolet mitä Suomessa esim.sain sieltä vetonivelen pään booriluku oikea hiukan yli 50€ rahteineen (oli ainut paikka mistä löyty ) Pumpussa on oltava tarkka se riippuu auton varustelutasosta boksissa on eroja .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 21.04.2017 11:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Ottaa vanhasta pumpusta boxin jos on eheä, netistä löytyy ohjeita ja tappikuvia ajoituksesta pösö
Foorumillakin on ei tarvii rukoilla marmorilta. Kirjaston autodatasta oon kopsannut joka koslaani ohjeet. :lol: sori of topic



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 Jousitus jäi alas
ViestiLähetetty: 17.05.2017 19:23 

Viestit: 15
Anteeksi arvon tietäjät kun vaivasin teitä. Pakko tunnustaa että pikku-ukko tuossa olkapäällä vaivasi alusta alkaen. Nyt kun johtosarja on purettu. Rele mitattu. Moottori putsattu. Alku peräinen syys. Päävirta sulake palanut. Diesel sulake sijaitsee akun takana sisälokasuojaa vasten, punaisen kannen alla. Katsoin että kaikki ehjät. Päältäpäin. Olisi pitänyt mitata yksitellen mittarilla. 40A sulake palanut sisältä niin ettei ulos päin näy millään tavalla. Lexia3 hankittu jolla näkee kaikkea kivaa ja turhaa. Toinen huomio jota ihmettelin. Akun ja tämän sulakepesän takana kolmen releen paketti josta kaikki karvat poikki. Nastan päitä en löydä mistään. Huuli soikeena miten näin. Tehtaan sivulta löytyi sattumalta korjausohje joka käski katkomaan kaikki kuusi nastaa, syy. Webasto käy moottorin sammuttamisen jälkeen. Eli rele on siellä mutta ei mitään virkaa kun navat poikki. Piti sitäkin hetki ihmetellä. Samalla Lexia3 ohjelmalla löysin valikon jossa webaston saa kytkettyä pois moottorin ohjaisesta ja korvattua omalla kello-ohjauksella. Onpahan syksyksi töitä tiedossa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: