Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 vaihdesiirtäjän vaihto
ViestiLähetetty: 28.04.2017 10:35 

Viestit: 45
Nyt tuli riaknoosi eli vaihdekeppimekanismi vaijereineen on tiensä päässä. Osaako kukaan kertoa vaihtoproseduurista. Nouseeko keppimekanismi kajuutan puolelta ylös ja noin helpottavia vinkkejä ottaisin vastaan. Kyseessä C5 riisseli vm 2002 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vaihdesiirtäjän vaihto
ViestiLähetetty: 28.04.2017 11:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Vaihdekepin ympäriltä muovit pois, vaikka ruuvarilla avittamalla. Neliskanttinen kumi pois ja sieltä 4 mutteria auki.
Auto ylös, ota pakoputki takaata irti, jotta saat tilaa ja vaihdekepin alta lämpösuoja pois. Nyt onkin keppimekanismi kädessä ja laatikosta vaijerit irti. :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vaihdesiirtäjän vaihto
ViestiLähetetty: 28.04.2017 11:52 

Viestit: 45
betaromeo kirjoitti:
Vaihdekepin ympäriltä muovit pois, vaikka ruuvarilla avittamalla. Neliskanttinen kumi pois ja sieltä 4 mutteria auki.
Auto ylös, ota pakoputki takaata irti, jotta saat tilaa ja vaihdekepin alta lämpösuoja pois. Nyt onkin keppimekanismi kädessä ja laatikosta vaijerit irti. :)

Kiitos...tippuuko mekanismi alas vai nouseeko keppi ylös ? Tarvikemyyjä sanoi, että joku lisätuki (70 e) häätyy ostaa...en vaan ymmärrä, että mihin tarvii...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vaihdesiirtäjän vaihto
ViestiLähetetty: 28.04.2017 13:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
timppauu kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Vaihdekepin ympäriltä muovit pois, vaikka ruuvarilla avittamalla. Neliskanttinen kumi pois ja sieltä 4 mutteria auki.
Auto ylös, ota pakoputki takaata irti, jotta saat tilaa ja vaihdekepin alta lämpösuoja pois. Nyt onkin keppimekanismi kädessä ja laatikosta vaijerit irti. :)

Kiitos...tippuuko mekanismi alas vai nouseeko keppi ylös ? Tarvikemyyjä sanoi, että joku lisätuki (70 e) häätyy ostaa...en vaan ymmärrä, että mihin tarvii...


Koko paketti tippuu keppeineen päivineen alas. En kyllä keksi, mikä tuki sinne tarvittaisiin? :?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vaihdesiirtäjän vaihto
ViestiLähetetty: 28.04.2017 13:34 

Viestit: 45
Tosiaan se lisätuki on ns.uusille vaijereille, koskapa ovat muuttuneet ja keppi tippuu ales :) :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vaihdesiirtäjän vaihto
ViestiLähetetty: 28.04.2017 13:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
timppauu kirjoitti:
Tosiaan se lisätuki on ns.uusille vaijereille, koskapa ovat muuttuneet ja keppi tippuu ales :) :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek:


Keppi ja mekanismi neljällä läpipultilla pohjapellissä kiinni, niin ei ihan helposti pääse tippumaan, tai sitten tippuu puoli alustaa. Sitten en tiedä jos jotkin vaijerit tarvitsevat jonkin erillisen tuen?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron