Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantian palanut kellon valo
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=256
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  menza [ 10.02.2009 14:00 ]
Viestin otsikko:  Xantian palanut kellon valo

Itselläni on nyt palanut -99 Xantiastani kellon valo, joten ajattelin kysyä neuvoa täältä tuon polttimon vaihtoon. Onko vaikea operaatio, löytyykö ns. oikotietä onneen vai onko purettava paljonkin polttimon tieltä erinäisiä muoviosia?

Tähän ketjuun voisi kerätä sekä ykkös- että kakkoskoppaisten Xanttujen kellon valojen vaihto-ohjeet, jotta löytyisivät etsivälle helposti.

Kirjoittaja:  Rosberg [ 10.02.2009 18:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Ainakin -95 Xantusta irtosi kello nätisti päädystä kampeamalla... helppo nakki.

Kirjoittaja:  RPekka [ 10.02.2009 18:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Kakkoskoppaisessa kello onkin sitten jo integroitu siihen täyspitkään listaan mittariston alla.

Kirjoittaja:  maramutteri [ 10.02.2009 20:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Irroita se puujäljitelmälista, mistä kellokin löytyy. Ruuvit löytyvät helposti. Työn helpottamiseksi irrotin radiokotelon. Ratin suojakotelo pitää myös irroittaa, että löytyy kaikki ruuvit. Kun kaikki ruuvit olivat irti pääsi listaa taittamaan sen verran, että polttimon sai vaihdettua.

Kirjoittaja:  Jouko [ 10.02.2009 20:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Oliskohan ollu patonki ykkösessä kuva tuosta faceliftin kellon polttimon vaihto-operaatiosta. Naapurifoorumilta en sellaista löytänyt. Tai sitten se oli jollain ulkolaisella foorumilla. Tutkimukset jatkuvat. Täältä tähän.

Kirjoittaja:  puuparta [ 22.12.2013 19:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Jouko kirjoitti:
Tutkimukset jatkuvat. Täältä tähän.


Nostetaanpas tätä. Postauksesi on vuodelta 2009 eli onko tutkimukset jo tuottaneet tulosta ;)
Tuon itsenäisyyspäivän aaton aattona tekemäni ostos eli -88 Santtu näki tänään valon kun oli pieni tovi aikaa ja päätin vaihtaa lämppärin vivuston kaksi muovikantapolttimoa. Samalla oli aikomus saattaa "ajotietokoneen" (näin myyntipuheessa humoristimyyjä tuota nimitti) eli kellon ja ulkolämpömittarin valo kuntoon. Vaan vaihtamatta jäi,,,
Avasin rattimuovit ja sen takaa (turhaan) kaksi torxia ja sain sitä pitkää listaa kellon päästä sen verran kammettua esiin, että näin kellon taakse menevät piuhat ja liittimen, mutta sitten loppui usko ja luja luottamus. Sormilla koplailin ja en kellon takaa polttimoa tuntenut. Onkos siellä samanlainen 1.2 volttinen pikkupolttimo kuin vaikkapa lämppärin valoissa ? Mitenkäs tuosta olis pitänyt jatkaa, että olisin saanut kellon valaistumaan ?

Kirjoittaja:  kokemjne [ 22.12.2013 20:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

oisit vaan jatkanu samalla linjalla , niin viimein oisit löytäny sen lampun kannan ja sitten vaan kanta irti-lamppu vaihtoon ja kanta taas kiinni. ja se lista kyllä pysyy vähemmilläkin torxeilla . kaks piisaa mukavasti.

Kirjoittaja:  puuparta [ 22.12.2013 22:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Ei sen aikaraudan takana kyllä oikeesti tuntunut mitään lampunkantaa. Onko se samankokoinen kuin lämppärin ? Yksi syvennys siellä tuntui, mutta tuli mieleen että siitä olis ollut se lamppu kantoineen pois. Tai ei siis siinäkään kohtaa mitään reikää tuntunut ainakaan mun nakkisormiini, syvennys vain. Hammaslääkärin peili seuraavaksi että näkee sinne perspuolelle. Ihme virityksiä nuo gallialaiset on näihin tehny. Olisivat vain antaneet olla samoin kuin ykköskoppaisessa,,,

On se muuten jännää, että kyllä lämppärinvalojen vaihtoon löytyy kuvallisia ohjeita vähän joka foorumilta, vaan ei tästä aiheesta. Tässäkin taas linkki foorumille, josta löytyy linkki lämppärinvalojen vaihtoon. http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... hp?p=93861

Kirjoittaja:  idefix [ 22.12.2013 22:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

puuparta kirjoitti:
Ei sen aikaraudan takana kyllä oikeesti tuntunut mitään lampunkantaa. Onko se samankokoinen kuin lämppärin ? Yksi syvennys siellä tuntui, mutta tuli mieleen että siitä olis ollut se lamppu kantoineen pois. Tai ei siis siinäkään kohtaa mitään reikää tuntunut ainakaan mun nakkisormiini, syvennys vain. Hammaslääkärin peili seuraavaksi että näkee sinne perspuolelle. Ihme virityksiä nuo gallialaiset on näihin tehny. Olisivat vain antaneet olla samoin kuin ykköskoppaisessa,,,

On se muuten jännää, että kyllä lämppärinvalojen vaihtoon löytyy kuvallisia ohjeita vähän joka foorumilta, vaan ei tästä aiheesta. Tässäkin taas linkki foorumille, josta löytyy linkki lämppärinvalojen vaihtoon. http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... hp?p=93861



On se siellä syvennyksessä se polttimo. Nappaa vaan se koko lista kelloineen päivineen pois ja pääset polttimonkantaan käsiksi vaikka nokkapihdeillä. Sormet ei sinne koloon mahdu. Voin laittaa sulle vaikka kuvan s-postiisi irrallaan olevasta listasta missä on kello paikallaan ja näkyyse polttimon kanta.
Laita mulle yv:nä osoittees niin laitan kuvaa.

Kirjoittaja:  Teuski [ 22.12.2013 23:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

kokemjne kirjoitti:
ja se lista kyllä pysyy vähemmilläkin torxeilla . kaks piisaa mukavasti.

normitilanne parin irroituskerran jälkeen :D ja ylläpito senkun helpottuu...

Kirjoittaja:  puuparta [ 23.12.2013 07:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

idefix kirjoitti:
puuparta kirjoitti:
Ei sen aikaraudan takana kyllä oikeesti tuntunut mitään lampunkantaa. Onko se samankokoinen kuin lämppärin ? Yksi syvennys siellä tuntui, mutta tuli mieleen että siitä olis ollut se lamppu kantoineen pois. Tai ei siis siinäkään kohtaa mitään reikää tuntunut ainakaan mun nakkisormiini, syvennys vain. Hammaslääkärin peili seuraavaksi että näkee sinne perspuolelle. Ihme virityksiä nuo gallialaiset on näihin tehny. Olisivat vain antaneet olla samoin kuin ykköskoppaisessa,,,

On se muuten jännää, että kyllä lämppärinvalojen vaihtoon löytyy kuvallisia ohjeita vähän joka foorumilta, vaan ei tästä aiheesta. Tässäkin taas linkki foorumille, josta löytyy linkki lämppärinvalojen vaihtoon. http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... hp?p=93861



On se siellä syvennyksessä se polttimo. Nappaa vaan se koko lista kelloineen päivineen pois ja pääset polttimonkantaan käsiksi vaikka nokkapihdeillä. Sormet ei sinne koloon mahdu. Voin laittaa sulle vaikka kuvan s-postiisi irrallaan olevasta listasta missä on kello paikallaan ja näkyyse polttimon kanta.
Laita mulle yv:nä osoittees niin laitan kuvaa.


Tässäpä meiliosoitteeni
jukkah@metropolia.fi

Kiitollisena,
Jukka

Kirjoittaja:  puuparta [ 23.12.2013 09:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Jaa, menikin julkiselle puolelle tuo meiliosoite mutta siinähän meni. Meillä on duunissa spämmifiltterit kunnossa ;)

Kirjoittaja:  idefix [ 23.12.2013 15:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Kuvia laitoin yv:ä Mulla pitäis olla melko hyvällä tolalla tuo pöpö homma, joten näitä satakuntalaisia örkkejä ei pitäis lähteä bittiavaruuteen. ;)

Jos yleisemmin aihe kiinnostaa voisin harkita esim kuvia tms foorumille, toki niitä on ollut aiemminkin, mutta tuo haku toimintokaan ei aina tunnu löytävän juuri sitä oikeaa mitä hakee.

Kirjoittaja:  puuparta [ 23.12.2013 16:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Kiitosta Tane komeista kuvista. Kylläpä niistä juurikin näkyy se syvennys jonka sormella tunsin. Pirunko opilla tosiaan tuota polttimoa pystyykään vaihtamaan ilman koko listan irroitusta :shock:
No, sun ohjeillas homma joka tapauksessa onnistuu "helposti" kunhan tässä taas räpläilemään toimeudun :D

Kirjoittaja:  puuparta [ 30.12.2013 15:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian palanut kellon valo

Jes,vaihdettu polttiimo ja samalla mittaristoonkin, vaikkei siellä vielä sammuneita ollutkaan. Muutama siinä määrin mustanpuhuva jo oli, että ei ollut taatusti enää paljon tunteja jäljellä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/