Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vielä XM:n jousitolpista
ViestiLähetetty: 15.05.2017 15:30 

Viestit: 79
Viikonloppuna vaihtaessani jäähdytysnesteitä XM:ään huomasi asennustoverini minun sattumalta kääntäessäni ohjauspyörää, että molemmat jousitolpat heiluivat. Auton keula oli ilmassa, tai ainakin rankasti kevennetty. Ei kai tuo ole normaalia? Auto meni toistaiseksi seisontaan, koska en halua ottaa riskiä, että pallot pamahtavat konepellin läpi ajaessani Citroenmaista vauhtia hidastetöyssyyn.

Liittyykö autoni nyt uusia jousitolppia odottavien patonkien kerhoon, vai onko tämä "ominaisuus"?


Hyvää kesänodotusta kaikille!



XM v6 Exclusive -95

EX. XM Turbo -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vielä XM:n jousitolpista
ViestiLähetetty: 15.05.2017 15:47 

Viestit: 5125
Alhaalta tai ylhäältä kuikuillessa kai näkisi onko kumi kuinka revennyt yläpään kiinnityksestä ja kuinka paljon ruostetta, vähän kai kuuluukin heilua? Samoin voi seurata paljonko nousee kun laskee auton tunkilta maahan. Täälläkin oli ennen joku joka niitä teki kumiosia uusiksi polyuretaanista, muotit meni jollekin toiselle, mutta...?

Yksi paikka mistä voi tilata vanhoihin rautoihin uusia kumituksia (Liettua):
http://www.elastomer.eu/index.php?optio ... 37&lang=en

Ilmeisesti myös hitsailevat jos on ruostevaurioita peltiosissa, mitäköhän maksaa nykyään?

Noihin on tehty myös erilaisia varmistusvirityksiä muttereiden alle kettingeistä yms. tms. mutta ei varmaan saa suosiota katsastusmieheltä, mutta säästää ainakin konepellin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vielä XM:n jousitolpista
ViestiLähetetty: 15.05.2017 20:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Kuuluuhan noiden vähän muuttaa asentoa, kun pyöriä kääntää. Alapallonivelet ovat vähän ulompana, kuin jousitolpan keskilinja (näin ulkomuistista kertoen). Hyvä on kuitenkin tarkistaa ylätukikumien kunto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vielä XM:n jousitolpista
ViestiLähetetty: 15.05.2017 23:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
REO V6:n Xm:ään tekemät etujousitolppien yläpään korjausmuotit ja muut työkalut ja kumimassojen keittokirja
löytyvät Paraisilta. Haimme ne Atpsailorin kanssa talteen heittolavan alkaessa uhkaavasti lähetä tavaroita.
Tavarat luovutetaan henkilölle, joka tosišsaan paneutuu asiaan sen vaatimalla vakavuudella ja on valmis uhraamaan rahaa ja vapaa-aikaa projektiin. Kumiraaka-aineet ovat hintavia, nopeasti pilaantuvia ja niitä ei myydä
missään harrastajakoon erissä. Sutta ja sekundaa syntyy varmasti, ennen kuin homma on hanskassa. Jos ajatus
kumivalurin urasta alkoi loistaa verkkokalvoilla, lukekaa ensin REO V6:n tarinat esim. ketjusta "XM:n etujousien
ylätukia" (joku vois vääntää linkin, tällä tabletilla en edes yritä). Kun ne on luettu, otat pari vanhaa jousen
yläpäätä ja putsaat ne metallipinnalle. Jos vieläkin on kiiltoa silmissä, mietit mistä haalit ne korjauskelpoiset
yläpäät, joita reokin sai anelemalla anella ja suurin osa saaduista ja ostetuista liian ruosteessa. Sokerina pohjalla
haaveilet siitä valtavasta juhlamokka kasasta, jonka sitikkaväki on valmis maksamaan vaivannäöstäsi.
Tehdäänpä jono siihen ovelle, eikä etuilla.
Itse en ehdi seuraavaan kymmeneen vuoteen moiseen paneutua, Atpsailorista en tiedä mutta kysytään heti, kun
ensimmäinen vapaaehtoinen kumivaluri ilmoittautuu vastaanottamaan tarpeet.
Kysellä voi numerosta o4o viis viis8 3 yks7 yks.
t.jukka



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: