Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Tunnistusapua XM:n osille http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=25644 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ranskatar [ 17.05.2017 23:54 ] | ||
Viestin otsikko: | Tunnistusapua XM:n osille | ||
XM 2.5td -98 Auto oli "korjaamolla" ja toimii. Avasin Ecu-boxin ja sinne oli tungettu kaksi osaa, joita en tunnista. Ylempi on vanha, mutta en löydä sille paikkaa. Se on autossa kiinni ainoastaan tuolla johdolla. Alempi kapistus on aivan uusi eikä ole ennen kuulunut varustukseen. Toisesta päästä letku menee naftapumppuun. Liittyvätkö nämä toisiinsa ja onko niiden paikka siellä muovilaatikossa? "Korjaamolta" en kysy. Enkä muutenkaan sinne enää sitikkaani vie.
|
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 18.05.2017 00:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunnistusapua XM:n osille |
Paha on postimerkistä arvailla? |
Kirjoittaja: | ranskatar [ 18.05.2017 01:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunnistusapua XM:n osille |
Nyt en ymmärrä... Onko ne postimerkkejä?? |
Kirjoittaja: | olli__o [ 18.05.2017 07:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunnistusapua XM:n osille |
ranskatar kirjoitti: Nyt en ymmärrä... Onko ne postimerkkejä?? Yrittää viitata kuvan pieneen kokoon, mutta jos ei tuosta tunnista (sitä saa zoomattua selaimessa), niin ei varmaan tunnista ennen kuin on niin hyvä kuva että voi lukea tekstit. Noita mötiköiden tekstejä googlaamallakin tosin varmaan löytää mikä anturi/solenoidi on kyseessä. Konetta en yhtään tunne, enkä mitä antureita/solenoideja siinä on, mutta mötikän muodosta ja liittimistä päättelisin että jonkinlainen paineanturi/solenoidi tms. voisi olla. Se mitä kuvasta ei näy on tuleeko kumpaankin mötikkään vain sähköjohto (ja montako napaa) ja onko sen uuden johto liitetty jonnekin jälkikäteen vai ihan tehtaan johtoon sekä kumpaankin vain yksi (vai useampi) letku? Letkuissa arvaisin olevan ilmaa tai dieseliä. |
Kirjoittaja: | Rychnowo [ 18.05.2017 14:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunnistusapua XM:n osille |
Ylempi on EGR:n ohjaukseen/toimintaan liittyvä, tarkempi sielun elämä jäänyt tutkimatta. Toinen letkulähtö kuvassa ainakin ilman letkua. Ja alempi mötikkä taisi olla ihan moninapainen sähköliitäntä, hiukan omaperäinen. Aukesi jollain kikalla? |
Kirjoittaja: | Wesa [ 18.05.2017 17:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunnistusapua XM:n osille |
Alempi on ruiskupumpun kaapeliliitin. Tuo muovikuori on lähinnä roiskesuoja ja irtoaa helposti. Sisällä keskellä sellainen lukitustappi johon menee poikittain sellainen levyhaarukka, jonka pää näkyy sivussa. Sitä painamalla riittävästi, irtoaa. Takaisinlaitto vaatii hieman voimaa. |
Kirjoittaja: | ranskatar [ 18.05.2017 18:22 ] | ||||
Viestin otsikko: | Re: Tunnistusapua XM:n osille | ||||
Sain tuon alemman avattua ja kasattuakin. Tiedätkö Wesa missä tuon paikka on? Ei se ainakaan boxissa ole ennen ollut. Ylempi vehjes on numerolla 1950510 97 24 ja löytyy kuuklesta ruotsalaisesta varaosakannasta kyseiseen moottoriin nimellä vakuumventil. Tarkoittanee alipaineventtiiliä. Olisiko se jotenkin otettu pois käytöstä ja tungettu sinne lootaan sen takia. Miksi sitten johto on kiinni? Tuon viimeisen kuvan vaahtomuovisisustainen muovitatti löytyi jousijalan vierestä.
|
Kirjoittaja: | Wesa [ 18.05.2017 19:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunnistusapua XM:n osille |
Autosi on näitä uudempia "kaasuläppämalleja" MSA 11 7.6 versiona. Näissä kaasuläppä alipainetoiminen ja letku joka lähtee sinne imusarjan päähän läpälle pitää olla käytössä. EGR ojausventtiilin johdon irroittaminen aiheuttaa vikatilan ja rajoitetun polttoainesyötön. Egr:n saa pois ottamalla oikean sinne alas lähtevän letkun irti, mutta en muista pitikö tukkia venttiilistä se imureikä tai vaan laittaa imusuodatin? Nykyinen 2,5:seni on vanhempi versio yksinkertaisemmin saastesysteemein ilman kaasuläppää. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |