Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 break takalasin pyyhin
ViestiLähetetty: 25.05.2017 14:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Työn alla tuon fiksaus toimintakuntoon. Ensiksi oli vanhan varren alumiiniholkki jumissa. Peitekannen irroitukseen ja holkin poistoon on hyvä youtube-video https://www.youtube.com/watch?v=EQuLK7ll3x0 . Seuraava ongelma oli ikkunassa olevan läpivientivivuston jumi. Mekanismin saa irti 22 mm hylsyllä kun poistaa akselin juuressa olevan kumitutin, Takapuolella on muovikansi joka lähtee ihan vetämällä. Sen jälkeen mekanismin toisessa päässä on M6 mutteri. Lisäksi kun irroittaa mikrokytkimen piuhan saa mekanismin kouraan. Akseli olikin huolellisesti jumissa. Akselin päässä on seger-rengas ja prikka. Ne pois, CRC:tä ja lämpöä, M6 mutteri kierteeseen (mutteri ihan pohjaan asti ja mahdollisesti toinen lisäksi ettei riko kierrettä) ja vasaralla naputteli akselin pois. Aika lujaa tarvitsi lyödä että lähti. Santapaperilla ja pyöreällä viilalla ruosteet pois. Sitten runsaan vaseliinin kanssa kasaan. Nyt sai kasattua pyyhkimen takaisin paikalleen. Laitoin kumitutin alle myös vaseliinia, ettei kosteus pääse akselille.

Testaamaan. Ei toimi. Moottori ei pyöri. Tarkistamaan sulake. Ehjä. Luukun verhoilut pois ja moottori kouraan. Täysin pimeä moottori. Moottori purkeaa varsin helpolla. Pikku torxeilla kiinni oleva kansi auki. Moottorin kuori on kahdella ristipäällä kiinni. Kuoren poiston jälkeen ankkuri lähtee kiertämällä pois. Vikakin selvisi. Hillet oli palaneet. Ankkurin sai puhtaaksi porakoneella ja vesihiomapaperilla. Toinen hiili lähti liikkumaan hiomapaperilla putsaamalla. Toinen olikin sitten niin pahassa kunnossa ettei toennut putsaamalla. Lisäksi sen piuha katkesi operaatiossa. Eli korjaus loppui siihen. Hiili on mitoiltaan 4,08 x 4,38 mm tönärillä mitattuna, jos vaikka joku haluaa vaihtaa ne. Moottori olisi siis korjattavissa sopivilla hiilillä.

Se mikä kiinnitti huomiota on värkille laitettu 15A sulake. Sen takanahan ei ole muita laitteita. Kunhan saan ehjän moottorin, vaihdan ehdottomasti tuon sulakkeen pienemmäksi. Luulisi 5A riittävän hyvin normaalipyyhkimiseen. Ja jos jäätyy tai mekanismi jumittaa, palaisi sulake ennen moottoria tai takalasin hajoamista.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: