Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
SensoDrive kokemuksia, kiitos!? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=25733 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Kami [ 04.06.2017 19:40 ] |
Viestin otsikko: | SensoDrive kokemuksia, kiitos!? |
Jos tähtimerkit asettuu kohdilleen, niin harkinnassa olis vaimolle C3 SensoDrive automaatilla. Mites noiden SensoDrive askien kestävyyden laita on? Onko 150 000 tkm SensoDrivellä yhtäkuin ongelmia? |
Kirjoittaja: | HiTec [ 05.06.2017 08:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: SensoDrive kokemuksia, kiitos!? |
Eikös se ole ihan man.aski siellä takana, jota robotiikan toimilaitteet sitten vaan käsittelee, kytkintä ja vaihdekeppiä = aski siis kestää vetoa ihan sen mitä man.askikin. Eli enempi sitä vikaa tulee jos tulee tuosta lisämekaniikasta, miten nuo toimilaitteet kestää käyttöä - ja tähän taasen vaikuttaa se ajoprofiili ihan hemmetisti, ajellaanko kaupungissa vai pidempää baanaa, useinko on vaihdekeppiin pitänyt ajon aikana tarttua => ihan on mahdotonta sanoa kestääkö systeemi 50tkm vaiko 250tkm ![]() |
Kirjoittaja: | Pirminen [ 20.06.2017 22:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: SensoDrive kokemuksia, kiitos!? |
Meillä oli toisena autona C2 SensoDrive. Aski toimi hyvin ens. kahdeksan vuotta / n. 150 tkm, minkä jälkeen alkoi tulla toimintahäiriöitä. Mikään vaihde ei kytkeytynyt tai ne katosivat varoittamatta. Kerran kaksi tutkittiin pajalla - ei apua, ei auttanut myöskään ohjelmistopäivitys Veholla, vaikka ensin vaikutti siltä. Lopulta vaihdettiin Veholla sekopääksi muuttunut kytkinrobotti (n. 900e), ja siihen loppuivat ongelmat. Kytkin vaihdettiin vuotta ennen robottia, se lienee normaalia kulumista. Itse laatikko toimii toimiessaan hyvin, tottumiskysymys mielestäni. Kun ajaa laatikon haluamaan tapaan meno sujuu ja säästyy manuaalivaihtamiselta sekä pysyy kulutus kurissa vrt. perinteinen automaatti. Nyt uusi auto, jossa sama Senso ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 21.06.2017 09:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: SensoDrive kokemuksia, kiitos!? |
Pirminen kirjoitti: sekä pysyy kulutus kurissa vrt. perinteinen automaatti Tämäkin on onneksi jo muuttunut noiden uusien Aisinin EAT-askien myötä, perinteinen automaatti joka vaihtaa nopeasti, mutta silti yhä pehmeästi, eikä lisää polttoaineen kulutusta ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |