|
Kirjoittaja |
Viesti |
puuparta
|
Viestin otsikko: Activa Lähetetty: 08.04.2014 09:18 |
Viestit: 274 Paikkakunta: Lohja
|
Kokemusta tuollaisesta omaamattomana kysyisin, minkälainen peli oikeesti on kyseessä ? Jousituksen periaatteen tiedän eli ei kallistele (tätä ainakin Citroen mainosvideossaan jaksaa kyllästymiseen asti näyttää ja todistella), on joidenkin mielestä alustaltaan epäsitikkamaisen kova, varaosia hankala saada (kai) ja merkkaa reviiriään (tai ainakin jos tuollainen on myynnissä, muistetaan erikseen mainita, ettei tiputtele alleen) Miksi tuo siis on sitten niin hyvä vai onko juttu siinä, kun on harvinaisempi kuin tavallinen ? Kertokaa tyhmälle 
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 09:30 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Mutkatiellä ajaessa tulee silmiin hullunkiilto, kaasua vois painaa pohjaan loputtomiin. Eli ei siis ihme että Ahveniston radalla Porsche saavuttaa vain suorilla ja aikanaan hirviväistökokeessa tuo oli Porschea parempi. Ympyräradalla ACtivalla lienee vedetty kovimmat sivuttais-g-lukemat kuin millaa tuotantoautolla. Normiajossa Activa ei ole mikään niin jousilla lelluava kuin muut hydesitikat.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 09:39 |
Viestit: 1334 Paikkakunta: Järvenpää
|
Yksinkertaisesti siksi että sillä voi ajaa kaikki alle 230 km/h ajettavat mutkat vakirenkaillakin kovempaa kuin useimmilla urheiluautoilla. Liekö siinä mitään muuta erikoista? Oma kokemus puuttuu.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 09:43 |
Viestit: 274 Paikkakunta: Lohja
|
Mutta entäs kun alati persaukisena ei ole varaa ostaa kallistelevaankaan autoon renkaita kuin silloin kun jo lähes kankaat paistaa läpi, niin ei pääse noita Activan g-voimia kuitenkaan hyödyntämään Onko muuta perustetta edes harkita tuollaista etenkin kun juuri se pehmee jousitus olemattoman hankintahinnan ohella oli juuri yksi syy siihen, että ylipäätään tuollaisen perus-Xantian menin ostamaan 
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 10:02 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
puuparta kirjoitti: Mutta entäs kun alati persaukisena ei ole varaa ostaa kallistelevaankaan autoon renkaita kuin silloin kun jo lähes kankaat paistaa läpi, niin ei pääse noita Activan g-voimia kuitenkaan hyödyntämään Onko muuta perustetta edes harkita tuollaista etenkin kun juuri se pehmee jousitus olemattoman hankintahinnan ohella oli juuri yksi syy siihen, että ylipäätään tuollaisen perus-Xantian menin ostamaan  No sitten on yhtä kannattava kun moottorivene Saharassa  Sen minkä jarruissa säästää, renkaissa menettää...
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 13:42 |
Viestit: 5871 Paikkakunta: Lahti
|
Jos asuis maassa missä olis ajokelpoinen tiestö ja inhimillisemmän rajoitukset....... 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 15:54 |
Viestit: 2666
|
Teuski kirjoitti: Tämä kertoo kaiken, järjestä nopeuden mukaan http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/Tuo on kyllä käsittämätön tulos. Onhan muitakin aktiivijousitettuja, kallistelemattomia autoja, esim MB SL 500 ABC-jousitussysteemillä. Miksihän ne eivät pärjänneet tuossa. Olisiko testissä tien pinta "skandinaavinen" karkea asvaltti, johon ottaa paremmin kiinni Activan kapeahko vakiorengas kuin noiden superautojen 30 cm leveät munkit?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 16:00 |
Viestit: 2666
|
ds-jekkeri kirjoitti: Teuski kirjoitti: Tämä kertoo kaiken, järjestä nopeuden mukaan http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/Tuo on kyllä käsittämätön tulos. Onhan muitakin aktiivijousitettuja, kallistelemattomia autoja, esim MB SL 500 ABC-jousitussysteemillä. Miksihän ne eivät pärjänneet tuossa. Olisiko testissä tien pinta "skandinaavinen" karkea asvaltti, johon ottaa paremmin kiinni Activan kapeahko vakiorengas kuin noiden superautojen 30 cm leveät munkit? Lisäys: Eipä tosin ole koskaan SL-mersua ABC-systeemillä testattu tuolla. Noissa myöhemmissä on luovuttu ABC:stä, oli tavattoman vikaherkkä viritys.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 18:28 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ilman ajokokemusta tästä aiheesta puhuminen on vähän sama kuin yrittäisi vakuutella itselleen tuntemattoman Ferrarin hankinnan järkevyyttä suuntaan jos toiseen. Varmasti yksi parhaista tuotantoautoihin tehdyistä jousituksista nimenomaan turvallisuuden näkökulmasta. Se on sitten eriasia kuinka reikäpäisesti tuolla itse kukin ajelee. Mielestäni lastutettuna turbo ct ripeämpi, mutta V6:na hauskempi ja sielukkaampi 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 22:54 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Täytyy sanoa että minulla itsesuojeluvaisto sanoi että ei koskaan tällaista autoa kun ekan kerran koitin mutkatietä. Tuo päästää sisäisen eläimen irti. Samoin kävi pari vuotta sitten kun kokeilin MV Agustan F4 prätkää (200 hv ja vain 187 kg), joka oli sekin täysin tunteetoon kaikille alustoille ja huomasin ajavani joka kinttupolkua vähintään 150 km/h. Silkkaa itsemurhaa koska tuollaisilla laitteilla hämärtyy käsitys jopa muiden ihmisten ennalta-arvaamattomuudesta liikenteessä koska oma reikäpäisyys lähtee lapasesta voiman ja mahtavan hallittavuuden takia.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 23:41 |
Viestit: 2666
|
Älä helkkarissa. Kestääköhän minulla pää. On se aikaisemmin erikoisautoja kestänyt, mutta kohtapa tämä nähdään.
Viimeksi muokannut ds-jekkeri päivämäärä 08.04.2014 23:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 23:47 |
Viestit: 2666
|
OT: Tämmöistäkö pyörää Cikatti: http://www.auto24.ee/used/1712451Itsellä on pyöristä kokemusta 2000-luvun alusta mm. Ducati 900 SS hiilikuituputkilla ja sitten Cagiva Nagivator V2:sta, molemmat ihan kulkuisia pelejä ja tuo Cagiva vaikka soralla (MV Agusta on joidenkin lähteiden mukaan reformoitu Cagiva, noin firmana). Ei niillä mennyt pönttö sekaisin, ennemminkin tuli vain niska kipeäksi siinä tuulen läpätyksessä.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 23:51 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kyllä se tuo F4 oli. Niska kipeytyy kyllä, aivan kaamea ajoasento.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Vekke
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 08.04.2014 23:55 |
Viestit: 96 Paikkakunta: Espoo
|
Activan jousitusta epäillään välillä kovaksikin, vaikka ei se sitä oikeastaan ole. Ehkä hyde sitikaksi, mutta sitten tavallisiin isomman keskiluokan autoihin verrattuna se on oikein mukava.
Kaarteissa auto pääsee parhaimmilleen. Mikään ei ole niin huvittavaa kuin ajella rauhassa nopeusrajoituksen mukaan vauhti bmw perään liimautuneena moottoritien rampille ja ajaa tiukka kaarre juurikaan hidastamatta. Yleensä aiheuttaa bemarissa pakonomaisen tarpeen painaa hirveää vauhtia suoralla ohi.
Radalla en ole käynyt kuin kerran, mutta nyt seuraavalle retkelle pitikin ostaa vähän pitävämmät renkaat ja eiköhän ahtojakin tule nostettua. 2,0 tct:stä loppuu vakiona ruuti kun lähtee radalla suoralle kiihdyttämään.
Xantia Activa 2,0 tct
|
|
|
|
 |
Vekke
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 09.04.2014 00:02 |
Viestit: 96 Paikkakunta: Espoo
|
Varaosien saatavuudesta voisin vielä kommentoida, että toki Activa-sylinterit on aina huolenaiheena. Ne jos onnistuu tuhoamaan, ei ihan halvalla selviä. Muuten ihan toivottoman hankalia osia ei taida olla, tai ne ovat yhteisiä muiden Xantioiden kanssa. Etujousien ylätuet ja ohjaustehostimen letku tuntuu näihinkin kalliilta. Epäilin jossain vaiheessa takatukivarsien laakereita entisiksi kun kuului pientä kolinaa ja se Activa-sylinterin pusla oli jo tullut sorvailtua aikaisemmin. Tukivarren irrotusta yrittäessä huomasin kuitenkin, että välys ei ollut siellä ja että sepä ei ihan helpolla lähde pois tuosta Activan taka-akselin rakenteesta johtuen.
Xantia Activa 2,0 tct
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 09.04.2014 11:20 |
Viestit: 274 Paikkakunta: Lohja
|
Kai tuommoisen sitten vois laittaa jossain vaiheessa ihan puhtaasta mielenkiinnosta hankintaan, kunhan sopiva osuu kohdalle ja olen vielä vähän aikaa tuon karvalakki-Santun kanssa harjoitellut Päätyikös tuo täällä myynnissä ollut sitten sulle ds-jekkeri ?
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 09.04.2014 11:37 |
Viestit: 2666
|
Päätyi. Kohta testataan.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 09.04.2014 12:59 |
Viestit: 274 Paikkakunta: Lohja
|
ds-jekkeri kirjoitti: Päätyi. Kohta testataan. Onnea ja menestystä auton kanssa !! Voithan sä sitten kyllästyttyäsi tarjota sitä takaisin Suomeen Nyt tuli nimittäin finanssipoliittisesti niin huonoon saumaan tuo tarjolle, ettei millään pystynyt, vaikka ei isoista rahoista ollutkaan kyse. Niinkuin ei nyt koskaan näiden patonkien kohdalla 
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 10.04.2014 10:04 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
V6 Activaa ei muuten tahdo löytyä edes Euroopasta myynnissä ja jos on niin tuppaa olemaan hintava. Pikaseen katsottuna mobilessa oli yksi mutta sekin diesel, vm 2000 ja 390 000 ajettu, 1500 eur. Kova hinta loppuun ajetusta autosta. Vähemmän ajetut Activat V6 pannulla ovat pyörineet 3-4 keur hinnoissa. Olikos mestareilla tietoa miten monta V6 Activaa on tehty? Määrä ei voi olla kovin merkittävä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Korppiloinen
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 10.04.2014 12:11 |
Viestit: 198 Paikkakunta: Espoo
|
Tuntuu mututuntumalla että tänne pohjoiseen on päätynyt suhteellisesti ihan hulvaton määrä näitä kovempia moottori+varustetaso -yhdistelmiä. VSX:kin on yleensä manner-euroopassa kiisselikoneella. Mistähän moinen sporttipainotus on tullut?
'94 Xantia VSX 16v
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 10.04.2014 13:37 |
Viestit: 725
|
Korppiloinen kirjoitti: Tuntuu mututuntumalla että tänne pohjoiseen on päätynyt suhteellisesti ihan hulvaton määrä näitä kovempia moottori+varustetaso -yhdistelmiä. VSX:kin on yleensä manner-euroopassa kiisselikoneella. Mistähän moinen sporttipainotus on tullut? Poliisien määrä pienempi suhteessa tiestön määrään? Ja ei muuten ollut kauaa siitä kun blocketti oli melko täynnä V6 / tct Activaa. Yllättävän edullisiksi tulivat ennen kuin kysyntä otti autot pois myynnistä.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 10.04.2014 20:57 |
Viestit: 5871 Paikkakunta: Lahti
|
Korppiloinen kirjoitti: Tuntuu mututuntumalla että tänne pohjoiseen on päätynyt suhteellisesti ihan hulvaton määrä näitä kovempia moottori+varustetaso -yhdistelmiä. VSX:kin on yleensä manner-euroopassa kiisselikoneella. Mistähän moinen sporttipainotus on tullut? Suomalainen vaan haluaa maksaa kaikesta enemmän, kun mä kerran ostan niin menköön sit vaikka viimeisetkin siemenperunat Pätee vähän kaikkeen, poliisejahan täällä on kyllä riittävästi.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
mätky44
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 10.04.2014 21:42 |
Viestit: 15
|
bloketissa on yks,siiispä tullin sivuille. 
|
|
|
|
 |
mätky44
|
Viestin otsikko: Re: Activa Lähetetty: 10.04.2014 21:46 |
Viestit: 15
|
bloketissa on yks,siiispä tullin sivuille. 
|
|
|
|
 |
|
|