ealab kirjoitti:
Onkohan paljon eroa Xantia 1.8 16V 2000 ja C5 II 2.0:n toosilla. Siis päisin sopimisella.
Tuskin menee päikseen.
Xantian BE3/5
Kytkin 200 mm
Perävälitys 19x79 (1:4,16)
Vaihdekeppi vivustolla
C5:n BE4/5
Kytkin 230 mm
Perävälitys 17x71 (1:4,17),
Vaihdekeppi vaijereilla
C5:n 1.8 ja 2.0 versioissa moottori on EW-sarjaa, Xantian 1.8 on XU7JP4-sarjaa, jotka on kallistettu kohti rintapeltiä. EW-moottorit ovat pystyssä, joten kytkinkopassa voi olla eroa.
Vetoakselien erot löytynevät Servicestä. Vaihteiden välitykset ovat vielä vähän hakusessa. Oletan, että 1.8:n välitykset ovat hieman tiheämät kuin 2-litraisessa.
Jos kytkinkoppa sopisikin, vaihdevivusto ja nopeusmittari aiheuttanevat seuraavaksi eniten askartelua. C5:ssä nopeustieto luetaan väylätietona takapyörien ABS-antureilta, joten vaihteiston kyljessä ei tarvita erillistä pulssianturia. Liekö C5:n laatikossa edes paikkaa anturille?