Tässä remppahommien (liiteri..) välissä harrastetun tutkimustyön nostama seuraava ajatus: jotakin tekemistä asiassa on öljyn lisäämishommalla, ts. jonkun jakopäänpuoleisen valumaporauksen tukoksen/lukon/ongelman kanssa(?). Kone kun käy, korkin alla öljypinta kuplii kannen pinnalla(ks edellä) mutta ei hypi silmille. Mutta annas olla kun kippaa puolisen desiä lisää, käynnistää kotvan kuluttua, niin kas, vielä roiskii öljyä silmille..(?). Ja Huikolle: ks edellisiä mietelmiäni, kansipaffi on näissä ranskiksissa - varmaan muissakin- mielenkiintoinen ja mystinen pahvinpala..
ps. nää muutaman satasen ranskalaiset kun käytössä, ei voi tulla isoja vikoja joita näkee ja kuulee ns "premiummerkkien" käyttäjillä (kytkin-, vaihteisto-, moottori- ym arvokkaita propleemeja) jotka on pakko korjata kun arvokasta autoa ei voi paaliinkaan laittaa(!). Itsellä reilun 20 v aikana isoin remppa tuho minkä muistan oli nuoreni luistattamalla tuhoama xsaran kytkin.. muut tyyppiä jarrut, laturi/starttihuollot, tyhjäkäyntimoottorit, niin ja öljyn roiskuminen moottorista

. likaista mutta ei hengenvaarallista

...!!!!
ps2. tää 1.8 8v jonka kanssa tahin, maksoi n 5 v sitten 150€ (sataviiskymppiä), kunnostus maksoi parikymppiä, (isoin remppa viimeisen vuoden aikana suurin piirtein kaikkien jarruputkien vaihto kuparisiin, 88€ osat) yhä ruosteeton, toimiva laite jolla silläkin meillä rullattu vajaat 50t, yhteensä vasta nafti 300t...