Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5:n toosa http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=25962 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ealab [ 17.07.2017 10:20 ] |
Viestin otsikko: | C5:n toosa |
Onkohan paljon eroa Xantia 1.8 16V 2000 ja C5 II 2.0:n toosilla. Siis päisin sopimisella. |
Kirjoittaja: | svc [ 19.07.2017 07:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
Riippuu siitä, mitä toosalla tarkoitat. Minulle toosa tarkoittaa jotain laatikkoa. Esim televisio oli Tampereen suunnalla "toosa". Jenkkakonettako meinaat? |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 19.07.2017 08:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
Tässä kyseisessä tapauksessa Uskoisin tarkoitettavan vaihdelaatikkoa? ![]() |
Kirjoittaja: | olli__o [ 19.07.2017 13:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
Jos on manuaalivaihteistosta kyse, niin tuskin sopii ihan suoraan, noissa lienee eri lootakin BE3 ja BE4, jotka kyllä muuten on aika vaihdantakelpoisia, mutta muistelen täälläkin olleen tarinaa kun joku yritti pösön laatikkoa Citikkaan, eikä kiinnitysten paikat olleet samanlaiset valussa. Lisäksi veikkaan että kytkimen tyyppi on erilainen, sekä vaihdevivusto. Kytkinkoppa sopinee lohkoon (XU/EW), kaikki muu on arvoitusta? Sovittelemalla tietysti sopii mikä vaan. |
Kirjoittaja: | Teme [ 19.07.2017 13:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
olli__o kirjoitti: muistelen täälläkin olleen tarinaa kun joku yritti pösön laatikkoa Citikkaan, eikä kiinnitysten paikat olleet samanlaiset valussa. Näin on AM6:ssa |
Kirjoittaja: | catmatti [ 19.07.2017 14:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
Mix nää pitäis naittaa? |
Kirjoittaja: | svc [ 19.07.2017 15:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
ealab kirjoitti: Onkohan paljon eroa Xantia 1.8 16V 2000 ja C5 II 2.0:n toosilla. Siis päisin sopimisella. Tuskin menee päikseen. Xantian BE3/5 Kytkin 200 mm Perävälitys 19x79 (1:4,16) Vaihdekeppi vivustolla C5:n BE4/5 Kytkin 230 mm Perävälitys 17x71 (1:4,17), Vaihdekeppi vaijereilla C5:n 1.8 ja 2.0 versioissa moottori on EW-sarjaa, Xantian 1.8 on XU7JP4-sarjaa, jotka on kallistettu kohti rintapeltiä. EW-moottorit ovat pystyssä, joten kytkinkopassa voi olla eroa. Vetoakselien erot löytynevät Servicestä. Vaihteiden välitykset ovat vielä vähän hakusessa. Oletan, että 1.8:n välitykset ovat hieman tiheämät kuin 2-litraisessa. Jos kytkinkoppa sopisikin, vaihdevivusto ja nopeusmittari aiheuttanevat seuraavaksi eniten askartelua. C5:ssä nopeustieto luetaan väylätietona takapyörien ABS-antureilta, joten vaihteiston kyljessä ei tarvita erillistä pulssianturia. Liekö C5:n laatikossa edes paikkaa anturille? |
Kirjoittaja: | uuno [ 19.07.2017 16:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
Uunona minä ajattelin radiota.... |
Kirjoittaja: | oddjob58 [ 19.07.2017 18:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
uuno kirjoitti: Uunona minä ajattelin radiota.... ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 19.07.2017 21:33 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa | ||
Toosavinkkiä ![]()
|
Kirjoittaja: | ealab [ 19.07.2017 21:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5:n toosa |
Kiitos vastauksista! |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |