Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX: Dieselpumppu vuotaa, onko iso homma korjata?
ViestiLähetetty: 02.08.2017 02:30 

Kyselinkin tästä jo muilta foorumeilta, mutta kysellään täältäkin. Minulla on vastaostettu Citroen ZX Break Monaco, 1.9TD, viiden hengen pakettiauto, jossa on kaikenlaista laittoa leimalle. Tässä ketjussa kysyn nyt sitten vuotavan dieselpumpun korjaamisesta. Sattuneista taloudellisista syistä korjaamo ei ole vaihtoehto.

Naftaa valuu auton ollessa käynnissä jostain pumpun alta. Pumpun olen selvittänyt asiantuntijoiden ystävällisellä avustuksella olevan tyyppiä Lucas XUD 110 DPC R8444B584C. Pienen Googlaamisen jälkeen löysin paikan josta pumpun tiivistesarjoja voi ostaa. En ole dieselpumppua ikinä purkanut, mutta Youtuben perustella näyttäisi mukavalta ja leppoisalta puuhalta. Jos keskittyisin vuodon kirjaamiseen, niin mitä tiivisteitä sellaisen korjaamiseksi 1.9 TD sitikassa pitää niin kuin yleensä vaihtaa, vai vaatiiko se sen pumpun atomeksi purkamisen? Lisäksi, onko mahdollista että vuodon aiheuttava osa ei ole tiivistesarjassa? Entä olisiko tuosta pumpun atomeksi purkamisesta ja kokoamisesta jotain muuta hyötyä, esim. kulutuksen suhteen? Entä vaatiiko uudelleenkokoaminen jotain sellaista pumpun säätämistä, mikä ei keittiön pöydällä pumppua kootessa onnistu?

Poissa

Viestin otsikko: Re: ZX: Dieselpumppu vuotaa, onko iso homma korjata?
ViestiLähetetty: 02.08.2017 03:24 

Jos pumpun atomeiksi purkaat, ei säätäminen onnistu ilman siihen tarkoitettuja välineitä, ei ole tee-se-itse hommia.
Arvostettu dieselpumpun korjaaja/säätäjä löytyy Mynämäeltä ja jossakin Ylivieskan seudulta.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.08.2017 07:24 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Minä mitään tiedä, mutta eikö se yleisin korjaus mihin vain Lucaksen vikaan tai viattomuuten ole sen vaihtaminen Boschilaiseen? :mrgreen:

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 02.08.2017 13:33 

Teuski kirjoitti:
Minä mitään tiedä, mutta eikö se yleisin korjaus mihin vain Lucaksen vikaan tai viattomuuten ole sen vaihtaminen Boschilaiseen? :mrgreen:

Ok. Onko tietoa 1.9 TD:n Boschin pumpun tyyppiä ja että mistä autosta sellaisia on vaihdettu?

Poissa

ViestiLähetetty: 02.08.2017 13:46 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tyoton kirjoitti:
Teuski kirjoitti:

Ok. Onko tietoa 1.9 TD:n Boschin pumpun tyyppiä ja että mistä autosta sellaisia on vaihdettu?

Sitikoista. BX, ZX, Xantia jne. Jalkoineen, suutinputkineen...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 03.08.2017 01:52 

Jotain tarvis keksiä, kun auton parkkeeraaminen keskustassa niin että alla täytyy olla pelti keräämässä tippuvan dieselin ei ole kovin kätevää. Jos tuollaisen korjaaminen itse ei saa kannatusta, niin mitähän dieselkorjaamot mahtavat laskuttaa tuollaisen vuodon korjaamisesta?

Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2017 06:18 

Tyoton kirjoitti:
Jotain tarvis keksiä, kun auton parkkeeraaminen keskustassa niin että alla täytyy olla pelti keräämässä tippuvan dieselin ei ole kovin kätevää. Jos tuollaisen korjaaminen itse ei saa kannatusta, niin mitähän dieselkorjaamot mahtavat laskuttaa tuollaisen vuodon korjaamisesta?

Ja vastaus tähän löytyi paikalliselta viiden tähden arvoisesti palvelleelta dieselkorjaamolta. Näyttäisi nestepuolen vialta, ja siitä tekeekö samalla järkeviä muita asioita, jotain 700 euron remontti siitä tulisi.

Ei taida pysyä tiiviinä sikafleksillä? :D

Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2017 06:56 
Käyttäjän avatar

Niinpä dieselhän on nestettä mitäpä muuta se vois vuotaa? Käytetyn pumpun ehjän voi saada jopa alta satkun .

Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ]