Teuski kirjoitti:
läjjeejä kirjoitti:
spiraalin tarkoitus on pitää tuo vedenpoistoputki muodossaan ettei mene ns littuun kun on jalkatilassa maton alla
Sisäinen Nostradamukseni ennustaa, että ketjun aloittajalla on kohta vähän sanottavaa sitikan suunnittelusta

Nostradaamuksesi ennustus ei mennyt aivan pieleen, mutta maailmassa on asioita joille ei vaan voi mitään, kuten Citroenin suunnittelu.
Herkempi äkkiä sahaisi ranteet auki ja antaisi vaan valua kuiviin. Itse olen koittanut repiä kaiken huumorin irti näistä suunnittelun helmistä ja jos sekään ei auta, niin tallilla pitää olla ääri tapauksia varten pieni pullo Pernod juomaa ja Gauloise savukkeita, niin vot!
Eilen keskustelu kääntyi C5 I ja II korisen Braken takaluukun toimintaan. Kuinka se on voitukaan tehdä niin päin persettä ja joka kohdasta?
Aloitetaan vaikka sähköjen tuonnista haitarikumin kautta, no hetken sitä auottua, niin onhan sieltä johdot poikki. Ennen kuin ne saanut korjattua, etsi aina sopiva harjanvarsi, jotta saat sen luukun pysymään ylhäällä, jotta löytäisit pistokkeen, mistä saisit johdot kätevästi käsiisi, se ei ole vielä selvinnyt, missä se on?
Pikkuista voitonriemua tuntien, luulet jo kaiken toimivan, no ei. Takalasihan on alunperin suunniteltu aukeavaksi, mutta 99% takuulla näin ei tapahdu.
Pääasia olisi kuitenkin, että se pyyhkijä edes toimisi, no ei sekään, vaan lasin läpiviennin akselihan on aivan yhtä puuta. Muutaman tunnin ähräämisen jälkeen, noin fifty fifty todennäköisyydellä, sen voi vielä saada herkistettyä todetakseen moottorin palaneeksi.
Kiukku päissäsi pamautat luukun kiinni, sen pyyhkijän kammetessa lasia vinoon, se osuu takalyhtyyn ja lasi paskana.
Ei hätää, siihen voi "jeesusteipillä" taiteilla muovin, jonka asentaminen onkin helppoa, kun se pyyhkijän varsi on jo katkennut aikoja sitten.
Se takalasin hajoaminen ei lopulta niin harmitakkaan, sillä siitähän olikin jo irronnut lasilämmityksen virran syöttö jo aijemmin.
Tarkemmin tarkasteltuasi tätä hiukan haasteellista takaluukkua huomaat rekisterikilven valojen ja luukun aukaisun päällä olevan listan nitkunneen niin paljon, että maalithan siitä jo karisseet ympäriltä ja alkaneen ruostumaan.
Näillä mietteillä tänään katselemaan, voisiko ihminen kuitenkin elää ilman Citroeneja?

Ehkä ei kuitenkaan, vaan lähteä reippaana etsimään sitä kondenssioveden poistoputkea, johon on pitänyt laittaa spiraali sisälle, jotta se ei mene maton alla lyttyyn!