Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Tunkkikysymys http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=26141 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ealab [ 10.08.2017 08:06 ] |
Viestin otsikko: | Tunkkikysymys |
Minkäsorttinen hallitunkki on sopiva C5:lle. Siis nostokorkeus(min-max) ja kantavuus. Pienillä, halvoilla punaisilla ja riskialtteilla, ei taida tehdä mitään. Näitä tunkkeja on TUKES syynännyt ja kelvottomiksi havainnut. Itsekin, kun pari tunkkia on tullut alas hyvin sukkelasti. Varatunkki pitää aina olla. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 10.08.2017 08:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807652/MTX-Automotive-Hallitunkki-25-tn-matala Mulla on joku tuontapainen ja hyvin on mahtunut sitikoiden alle. Pikanostoa mulla ei ole. Tunkki painaa kuin synti ja sitä on aika huono kantaa. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 10.08.2017 09:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
Itsellä Bahco 3tn tunkki, joka nosteli paitsi C5 III, mutta myös as.autonkin nurkan helposti ylös. Nostokykyä ja -korkeutta on tuossa mallissa ihan riittävästi, tuota kiinteää jack padia tietenkään unohtamati jolloin ei jää jälkiäkään autoon eikä toisaalta tartte noiden tarvike padien kanssa pulata saati pelätä että se padi sieltä johonkin lipsahtaisi ![]() http://www.motonet.fi/fi/tuote/807563/B ... nkki-30-tn ![]() |
Kirjoittaja: | Reino Ranskanleipä [ 10.08.2017 09:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
> Bahco 3tn tunkki Sull on mun tunkki ![]() Pikkuisen arvelluttaa muoviset pyörät,mutta niillä halpistunkeilla ei saa kuin huonon mielen. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 10.08.2017 09:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
Reino Ranskanleipä kirjoitti: Pikkuisen arvelluttaa muoviset pyörät Näin kuulemma olisivat tuota Bahcoa "päivittäneet", sillä omani on jo muutaman vuoden ikäinen ja siinä on vielä kyllä ihan valurautaiset pyörät ![]() |
Kirjoittaja: | kaseva [ 10.08.2017 09:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
^minulla on tuosta 2,25tn versio (alle vuosi sitten hankittu) ja siinä on kyllä valurautaiset pyörät. Olenko saanut vanhaa varastoa, vai eikö muovittaminen koske pienempää versiota? Tunkki itsessään on todella hyvä, joka euron väärtti. V6 X7:n keula nousee kuin höyhen eikä tunkki nitku, natise tai notku. |
Kirjoittaja: | Muumuupapa [ 10.08.2017 10:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
Tuli joskus hankittua parikin C5:n omaa saksitunkkia. Taivuttelin terästangon päähän tunkkiin sopivan koukun, ja liitin tangon akkuporakoneeseen. Porakoneella onnistuu nostot ja laskut kevyesti. BX:n pullomaiseen tunkkiin taas sopii Bilteman valmis mutterivarsi, joka on tarkoitettu asuntovaunun tallojen laskemiseen akkukoneella. |
Kirjoittaja: | ealab [ 10.08.2017 11:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
Kiitos vastauksista! Onko C5 II muita järkeviä nostopaikkoja, kuin ohjeen mukaiset. Takapäässä on isot metallilieriöt, luultavasti taka-akseliston etupuolen kiinnityksessä. Vaan kuulemma yleensä näistä kohdista ei sopisi nostella. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 10.08.2017 13:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
ealab kirjoitti: Kiitos vastauksista! Onko C5 II muita järkeviä nostopaikkoja, kuin ohjeen mukaiset. Takapäässä on isot metallilieriöt, luultavasti taka-akseliston etupuolen kiinnityksessä. Vaan kuulemma yleensä näistä kohdista ei sopisi nostella. Niistä olen aina nostellut, edestä puolestaan apurungon alta. |
Kirjoittaja: | yason [ 10.08.2017 13:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
ealab kirjoitti: Kiitos vastauksista! Onko C5 II muita järkeviä nostopaikkoja, kuin ohjeen mukaiset. Takapäässä on isot metallilieriöt, luultavasti taka-akseliston etupuolen kiinnityksessä. Vaan kuulemma yleensä näistä kohdista ei sopisi nostella. Noin yleisesti apurungon/akselien ja rungon välisten kiinnityspulttien kohdilta löytyy niitä rakenteellisesti tukevia kohtia. Alustan osia kun ei auta pultata sellaiseen kohtaan, joka ei pystyisi kantamaan auton painoa. C5-I:ssä olen tosin nostanut niistä taka-akselin vieressä olevista pyöreistä lieriöistä, ne vaan on liian herkulliset nostohommiin. Noin yleisesti sen verran pitää olla tunkilla nostokorkeutta, että jo valmiiksi ylhäällä olevan sitikan saa vielä nousemaan muutaman sentin ilmaan renkaiden vaihtoa ja pukkien allelaittoa varten. Ihan pienimmät ei käy, menee puupalikalla paikkailuksi nostaminen. Mulla on jokin vanha pikkuhallitunkki, just sellainen, joka ei riitä, ja sitten isompi punainen ja hel-ve-tin painava, jonka ostin Motonetin tarjouksesta. Kunnon tunkkihan kestää iät ja ajat, ja 100-200€:lla saa sen verran järeän merkkipelin jo ihan Bahcoltakin, että ei huvita pistää kymppejä nimettömiin rimpuloihin. Tosin yks 8t pullotunkkikin mulla on ja se oli kyllä halpa ja jos se kestää edes 2t massoja, niin sekin on autoon aika overkill. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 10.08.2017 14:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
![]() Tuommoisella Bahcon BH11500:lla ollaan saatu nosteltua kaikki, mitä on tarvinut nostella. Citikoissa ei yleensä ongelmia ulottuvuuksien ja mahtumisien kanssa ole tullut, mutta tuo mahtuu jopa A4:n helman alta niin pitkälle, että tapaa etuapurungosta nostaa. Toisaalta myös nostokorkeus riittää huoletta perämurikasta nostamiseen. Mokomaa myy esim. Motonet. Esimerkiksi XM:ää olen kyllä välillä nostanut edestä suosiolla trukin kanssa... ![]() |
Kirjoittaja: | ealab [ 11.08.2017 08:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tunkkikysymys |
No niin, tuon MTX:n ostin. Painaakin, kuin synti.... ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |