Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

BX:n ohjausventtiili ja hammastanko
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=2618
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Cibx [ 04.10.2009 20:58 ]
Viestin otsikko:  BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

Bx tietäjät!!

Saako Beksistä kyseistä kappaletta irti autosta moottorin ja vaihdelaatikon ollessa kiinni. Eli jos katkaisee uloimmat raidetangon päät irti ja rättinivelestä ohjausakselin. Tietäisi vaan, että jos saa voisi yrittää sitä kautta saada irti jakolaatikon laipan.

Kirjoittaja:  Esa66 [ 04.10.2009 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

Kuva
Kuva

Kirjoittaja:  Cibx [ 04.10.2009 21:43 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

Ja tässä ihan livenä:

http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/Ci ... 3.JPG.html

mutta alkuperäiseen kysymykseen tuolla ei saa vastausta :) ku on tuo kori välissä..:)

Kirjoittaja:  Esa66 [ 04.10.2009 21:43 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

mene kuvan osoitteeseen,niin näet suuremmat kuvat.Tännehän niitä ei voi laittaa...
No,kun kerran näkee livenä,niin eikai tuota mikään estä pois ottamasta

Kirjoittaja:  Esa66 [ 04.10.2009 22:12 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

Esa66 kirjoitti:
mene kuvan osoitteeseen,niin näet suuremmat kuvat.Tännehän niitä ei voi laittaa...
No,kun kerran näkee livenä,niin eikai tuota mikään estä pois ottamasta

Ei pitäs tehdä sataa asiaa kerralla :lol:
Kyllä tuon alkuperäisen kysymyksen mukainen toimenpide pitäs onnistua,miten lie nelivedossa?Kuvasta katsoen,en näe sille mitään estettä ja tosiaan tulis tilaa niille kohdille!
Ja se alkuperäinen osoite http://cwdegier.googlepages.com/techdraw.html

Kirjoittaja:  Cibx [ 04.10.2009 22:23 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

Täytyy käydä tekemässä simuloitu tilanne tuon varakoneen ja kehdon kanssa eli repiä siitä irti se hammastanko ja katsoa sitten saako sinne työkalua väliin. :)

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 28.01.2011 09:17 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

BX19 TZI Break -92

Hammastangon oikea suojakumi rikki. Vaihdettiin ja ajoin noin 20 tkm. Sen jälkeen auto seisoi noin vuoden. Nyt otin auton käyttöön ja ajoin katsastukseen. Taas sama kumi riekaleina ja öljyinen.

Vaihtotyö teetettävä korjaamolla. Siksi kysyn:

- Minkälainen homma koko raidetangon ja ohjausventtiilin vaihto?
- Onko samanlainen 16 ja 19 Bekseissä?
- Vuosimallieroja? Tämä siksi, kun niitä on muutama puretuista autoista.
- Tarviiko etukelkkaa pudottaa?
- Entä ohjausakselia nostaa, vai riittääkö rättinivelen pulttien avaus?
- Muuta huomioitavaa?

Kirjoittaja:  ealab [ 28.01.2011 09:50 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

Hammastangon, tehostamattomasta, -90, 1,6 TGE-mallisesta, olen irrottanut ja poistanut, kuskin puolelta, muistaakseni. Melkoisesti sai asetella, muutella asentoja. Raidetankojen päät irrotettuina. Vaihdoin sisänivelet. Sain takaisinkin.

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 04.02.2011 18:48 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

r_a_n_u kirjoitti:
BX19 TZI Break -92

Hammastangon oikea suojakumi rikki. Vaihdettiin ja ajoin noin 20 tkm. Sen jälkeen auto seisoi noin vuoden. Nyt otin auton käyttöön ja ajoin katsastukseen. Taas sama kumi riekaleina ja öljyinen.

Vaihtotyö teetettävä korjaamolla. Siksi kysyn:

1. Minkälainen homma koko raidetangon ja ohjausventtiilin vaihto?
2. Onko samanlainen 16 ja 19 Bekseissä?
3. Vuosimallieroja? Tämä siksi, kun niitä on muutama puretuista autoista.
4. Tarviiko etukelkkaa pudottaa?
5. Entä ohjausakselia nostaa, vai riittääkö rättinivelen pulttien avaus?
6. Muuta huomioitavaa?


Tänään se tehtiin.

1. Muutama tunti kaikkineen.
2. On. 16 TRS -89:n paketti laitettiin tähän 19 TZI -92:een.
3. Ei ainakaan näissä.
4. Tarvii. Ei mahdu koko paketti, hammastanko+tehostaja+ohjausventtiili, muuten tulemaan pois. Vasemmalta, eli kuskin puolelta, vaihto tehtiin.
5. Koska etukelkkaa joutuu pudottamaan, niin siitä tulee tilaa.
6. - Turvaventtiilin kiinnitys auki, jolloin kelkan pudotus ei käy niin paljon hydrauliputkien päälle.
- Jarruputkia ei tarvitse avata.
- Ohjauskulmien säätö

Sitten yksi kysymys: Miksi ohjausventtiilin akselissa on vastakkaisilla puolilla viisteet. Ne ovat siten, että toinen viiste on akselin koko näkyvällä osalla ja toinen vain päästä ohjausakselin kiinnityspultin koloon saakka?

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 04.02.2011 22:01 ]
Viestin otsikko:  Re: BX:n ohjausventtiili ja hammastanko

Mä poistin pakoputken pakosarjalta lähtien (helpompi kuin alkaa irrottaa sitä pelkkää etuputkea..) niin mahtui raidetanko pihalle. Muuten ei onnistunut.. Vani oli kyseessä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/