Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara -05 HDI 110 vikakoodit
ViestiLähetetty: 05.10.2017 18:47 

Viestit: 51
Termos tietäjät.
Otsikon kulkine ja vikakoodia työntää P2143 ja U1118 edelleen. Vaihdettu egr, suodattimet, alipainesäädin (solenoidi josta alipaineletku egr:lle). Mitäs vaihtais seuraavaksi, savuttaa edelleen kierroksilla vaikka toivoin sen rauhoittuvan em. juttujen vaihdolla. Mitäs vaihdan seuraavaksi, ehkä koko auton.
Jussi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara -05 HDI 110 vikakoodit
ViestiLähetetty: 05.10.2017 18:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Jos se antaa koodia egr:n sähköisestä viasta ja egr on alipainetoiminen ja solenoidi vaihdettu, niin tuleeko sille solkulle ohjaus oikein?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara -05 HDI 110 vikakoodit
ViestiLähetetty: 05.10.2017 19:02 

Viestit: 51
Hyvä kysymys, millä mittais. Mulla on sellainen käsitys että solenoidille tulevaa pulssia on aika hankala mitata nopean pulssitiheyden vuoksi, ainakaan kotikonstein yleismittarilla. Onko vihjeitä asian tarkistamiseen.
Jussi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara -05 HDI 110 vikakoodit
ViestiLähetetty: 05.10.2017 19:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei kai sille mitään pulssia tule?
Mittaa nyt ensin onko oikkarissa. Sähkökuvista selviäisi toiset päät ecun liittimessä.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara -05 HDI 110 vikakoodit
ViestiLähetetty: 05.10.2017 19:44 

Viestit: 51
No täytyy mun tunnustaa yks asia. Autonvikavalo syttyi ja ilmoitti p2143 koodilla vian jonka suomensin itselleni EGR viaksi, olihan se tosi likainen ja säästyin putsaamiselta kun ostin uuden. No sain osaavammalta taholta tiedon että koodi viittaa tarkemmin juurikin siihen alipainesolenoidiin, jonka myös vaihdoin. Kuitenkin häiriövalon syttymisen ja osien vaihdon välillä käytin auton optimoinnilla +40hv eli häiriövalo oli taulussa jo ennen optimointia. Vika ei siis tullut optimoinnista mutta alan pikkuhiljaa uskomaan vaimoani että käy purkamassa se ohjelmointi... Oisko järkevää käydä palauttamassa auto "vakioksi" ja alkaa sen jälkeen etsiä vikaa uudestaan, auto on kuitenkin vielä testiajossa eli maksat vasta jos ja kun olet tyytyväinen. Auton alkuperäinen softa on "lääkärillä" tallessa.
Jussi


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron