Jatkokertomus jatkuu kuvien kanssa. Moottori on nyt puhdistettu ja kommutaattori hiottu käsin. Sorvi ei kuulu pajan valikoimiin. Hionnan suoritti sähkökonekorjauksen erikoisasiantuntija. Urien reunojen siistintä tapahtui halvalla wolframikärjellä eli kuulakärkikynällä.
Päätykilven pronssilaakerin voitelusieneen on hyvä muistaa lisätä voidetta.
Virta muuttui maksimin ehkä 37...38 A arvosta arvoon 32 A Bilteman pihtimittarin näyttämänä. Skoopin virtapihdistä on vaikeampi tulkita selkeätä maksimia vaikka mennäänkin 16 näytteen keskiarvolla ajassa eteenpäin. Pumpun perusvirtataso on korjauksen jälkeen noin 24...25 A ja tunkkauksen loppuvaiheessa noin 27 A ennen kuin liike pysähtyy, mutta pumppu edelleen paineistaa järjestelmää. Maksimivirta esiintyy kun liike lakkaa ja jousitus on ylimmässä asennossa. Verrokkiautossa C6 virta loppui lukemaan 27 A eli 5 A vähemmän ja perustaso oli myös pienempi.
Virrat eivät ole vielä täysin asettuneet, koska hiilet eivät ole vielä kommutaattorin uudessa muodossa. Virtakuvaajista näkyy vielä piikkejä, joilla voi olla joku yhteys hiilien muotoon.
Liitteet:
urat.jpg [ 116.05 KiB | Katsottu 8321 kertaa ]
Hiilien puristusjousien asento, jouset melkein kiinni ja hiilistä ei siis puutu juuri mitään.