Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

XM etujouset
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=26436
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  iloinen [ 26.09.2017 22:33 ]
Viestin otsikko:  XM etujouset

Moi

Missä järjestyksessä XM etujoustintuet purkuu?

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 27.09.2017 11:17 ]
Viestin otsikko:  Re: XM etujouset

Itse olen ottanut ensin alapään ja sitten yläpään irti.

Kirjoittaja:  iloinen [ 27.09.2017 11:27 ]
Viestin otsikko:  Re: XM etujouset

Moi

Voitko tarkentaa? Siis jalan ympäriltä pultti auki, tuleeko jalka ylhäältä läpi vai tarviiko jotain väliltä irroittaa kun yleensä iskaris on molemmis päis kiinnitys?

Kirjoittaja:  jasu [ 27.09.2017 11:45 ]
Viestin otsikko:  Re: XM etujouset

Tarkennusta, mikä osa tuosta pitäisi irroitella..?

Kuva

Jousisylinterin jos irroittaa, niin yläpäästä mutteri irti, ja pyörännavasta napaa kiristävä pultti pois. Ja ohivuotoletku sekä koiranluu. Yläpään mutteri kannattaa pitää vielä paikallaan siten, että lekalla (palikkaa väliin) napauttaa sylinterin irti kartiosta...

Yläpään kumivulkanoidun joustintuen jos haluaa pois, niin sen saa irti jousisylinteriä alapäästä irroittamatta. Taas samainen iso mutteri sieltä yläpäästä irti, kartiosta irroitteluineen, hydrauliputki irti sekä jousipallo ja joustintuen neljän mutterin irroituksen jälkeen se mahtuu tulemaan pyöränaukosta käsin ulos kun jousisylinterin varren on painanut sisään ja jousitus on yläasennossa...

Nuo saa kyllä yhtenä kalikkanakin pois, jolloin alapäästä napaa kiristävä pultti pois, paluuletku pois, hydrauliputki pois, jousipallo pois ja joustintuen neljä mutteria irti koiranluuta unohtamatta...

Aika selkeää on, kun saa ensin pahimmat LHM-hiekkaseokset pois...

Kirjoittaja:  iloinen [ 27.09.2017 12:56 ]
Viestin otsikko:  Re: XM etujouset

Kiitos neuvoista.

Kaunista syksyä.! :P

Kirjoittaja:  Roplaaja [ 27.09.2017 17:36 ]
Viestin otsikko:  Re: XM etujouset

Se pitkä pultti joka pitää napaa sylinterissä kiinni voi olla toivoton saada irti. Yritin aikani ja lopuksi huomasin tarpeettomaksi irrottaa. Kuten edellisessä mainittu niin yläpää taipuu helposti esiin kun painaa tukivartta alas. Tietysti riippuu mitä on tekemässä.
Paina mäntä sisään ennenkuin irrotat jousen paineputken niin liika litku menee kiertoon eikä pitkin konehuonetta (tukivarsi ylös tunkilla)

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/