|
Kirjoittaja |
Viesti |
ealab
|
Viestin otsikko: C5II lämppärivika Lähetetty: 10.11.2017 13:24 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Puhaltaa hantinpuolelle vain kylmää. Vika löytyi, säätöläpän akseli poikki 5cm alkupäästä. Löytyi endoskoopilla, keskisuuttimista katsoen. Ritilä pois ja kamera tuon säätöläpän yläpuolelta kiertäen. Näkyy molemmat isot läpät. Nyt vaan joidenkin kokemuksen mukaankin lämmityskotelon kylkeä auki ja läppä ulos, korjaten..., tai uusi. Olisiko monitoimisaha sopiva tuohon avaamishommaan? Mikä lie rikkonut läpän, liian tiukka/kuiva laakerisovite loppupäässä? Se nähdään.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 10.11.2017 13:35 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
ealab kirjoitti: Mikä lie rikkonut läpän, liian tiukka/kuiva laakerisovite loppupäässä? Se nähdään. Se, että läpät ajetaan topparia vasten joka käynnistyksen yhteydessä. Haulla löytyy lisää tästä aiheesta, ja paljon...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 10.11.2017 13:38 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
jasu kirjoitti: Se, että läpät ajetaan topparia vasten joka käynnistyksen yhteydessä. Haulla löytyy lisää tästä aiheesta, ja paljon... Onkohan tuo muuten ihan yleismaailmallinen tyyppivika vai olisko myös esim. pakkasella osansa asiaan?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 10.11.2017 18:15 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Teuski kirjoitti: jasu kirjoitti: Se, että läpät ajetaan topparia vasten joka käynnistyksen yhteydessä. Haulla löytyy lisää tästä aiheesta, ja paljon... Onkohan tuo muuten ihan yleismaailmallinen tyyppivika vai olisko myös esim. pakkasella osansa asiaan? En tiedä, selviäisi ehkä ulkomaisia foorumeita selaamalla? Meillä kuitenkin on tuota kylmää aika usein tyrkyllä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 10.11.2017 19:31 |
Viestit: 708
|
Kyllä "läppävika" on ihan yleismaailmallinen bropleema, tiedä sitten onko täällä kylmemmissä oloissa rikkonaisia enemmän... Joka tapauksessa läppämoottorissa on voimaa aivan liian paljon. Läppä vääntyy aivan mutkalle, jos läpästä pitää kiinni kun moottori kääntää läppää.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 10.11.2017 21:47 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Nyt on niin, että rajoittimet ok. Muu läppä on jumitellut, koska runko poikki 5cm syöttöpäästä. Kuva siitä. Voisi kenties korjata liimalla, paikanpäällä, koska sain jäykän muoviletkun kohdistettua vikakohtaan. Vaan löytyy murtuma myös aivan alkupäästä. Kuvaa en saakaan laitettua, koska W10 ohjelmilla ei pikseleitä vähennetä`?
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 10.11.2017 22:31 |
Viestit: 5125
|
Yksi ruma/helppo epäsuora tapa tehdä kuvan resize on: 1. zoomaa kuva sopivasti pienemmäksi näytöllä 2. ota siitä sopiva kuvaruutukaappaus, windowsissa kannattaa käyttää Vistasta alkaen löytyvää Snipping tool/Leikkaustyökalu 3. talleta sopivana formaattina 4. tarkasta että filen koko ja pikselit täsmää
Yleensä kai rajoittimien pitäisi estää ettei voima ollenkaan kohdistu akseliin, mutta kai se läppä voi joissain oloissa jäätyäkin, silloin ei auta kuin virranrajoitusvastukset tms.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 11.11.2017 00:01 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
[quote="ealab"]Nyt on niin, että rajoittimet ok. Muu läppä on jumitellut, koska runko poikki 5cm syöttöpäästä. Kuva siitä. Voisi kenties korjata liimalla, paikanpäällä, koska sain jäykän muoviletkun* kohdistettua vikakohtaan. Vaan löytyy murtuma myös aivan alkupäästä. Sain läppää ajamalla akselin noinkin hyvin päikseen, siihen vaan jotain liimaa*!!??
Liitteet: |

20171110_155307.jpg [ 109.18 KiB | Katsottu 8495 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 11.11.2017 01:11 |
Viestit: 5125
|
ealab kirjoitti: Nyt on niin, että rajoittimet ok.... Tuli tuosta Mieleen: miten on varmistuttu että mustan muovikotelon päässä on stopparit ok ja toimii kunnolla, onko tutkittu niiden kunto endoskoopilla?
|
|
|
|
 |
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 11.11.2017 09:56 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
Omastani oli lohjennut toisen puolen stoppari pois pömpelistä.Sorvimiehellä teetin nailonista holkit uusiksi stoppareiksi molemmin puolin ja vastusten jälkeen pelannut ok.Uudet akselit ebaystä satasen.
Kovasti ihmetyttää tuo into sahalla reikiä pömpelin kylkeen,kun kojelaudan irroitushomma ei jälkeen päin tuntunut ollenkaan pahalta hommalta vaikka sen aikana tuntui että ajetaankohan tälläkään enää.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 11.11.2017 10:07 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Akselinpäätä kun kiertelin, tuntui toppaavan jämäkästi. Pitääpä vielä kameroida tarkemminkin! Toisaalta, se olisi vain reikä pömpelissä....korjattuna.  Kumpi tuntuisi "perkeleenmoisemmalta" hommalta tehdä? Kumman jäljiltä löytyisi enemmän paikkaansa löytämättömiä ruuveja? 
|
|
|
|
 |
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 11.11.2017 10:24 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
Sanotaan niin että oleellisempaa on että tietää avata kaikki pultit ja mutterit ennenkuin aikaa kojelautaa irti tempomaan.Oli palstallekin linkattu hyvä kuvallinen,oliko se ruotsalainen ohje minkä mukaan ei voinut töpeksiä.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika Lähetetty: 11.11.2017 21:24 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
On muuten yllättävän vähäinen määrä ruuveja mitä koko purkuhommassa pitää irrotella.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
|
|