Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 10.11.2017 13:24 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Puhaltaa hantinpuolelle vain kylmää. Vika löytyi, säätöläpän akseli poikki 5cm alkupäästä. Löytyi endoskoopilla, keskisuuttimista katsoen. Ritilä pois ja kamera tuon säätöläpän yläpuolelta kiertäen. Näkyy molemmat isot läpät. Nyt vaan joidenkin kokemuksen mukaankin lämmityskotelon kylkeä auki ja läppä ulos, korjaten..., tai uusi. Olisiko monitoimisaha sopiva tuohon avaamishommaan?
Mikä lie rikkonut läpän, liian tiukka/kuiva laakerisovite loppupäässä? Se nähdään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 10.11.2017 13:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
ealab kirjoitti:
Mikä lie rikkonut läpän, liian tiukka/kuiva laakerisovite loppupäässä? Se nähdään.

Se, että läpät ajetaan topparia vasten joka käynnistyksen yhteydessä. Haulla löytyy lisää tästä aiheesta, ja paljon...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 10.11.2017 13:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
jasu kirjoitti:
Se, että läpät ajetaan topparia vasten joka käynnistyksen yhteydessä. Haulla löytyy lisää tästä aiheesta, ja paljon...

Onkohan tuo muuten ihan yleismaailmallinen tyyppivika vai olisko myös esim. pakkasella osansa asiaan?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 10.11.2017 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Teuski kirjoitti:
jasu kirjoitti:
Se, että läpät ajetaan topparia vasten joka käynnistyksen yhteydessä. Haulla löytyy lisää tästä aiheesta, ja paljon...

Onkohan tuo muuten ihan yleismaailmallinen tyyppivika vai olisko myös esim. pakkasella osansa asiaan?

En tiedä, selviäisi ehkä ulkomaisia foorumeita selaamalla? Meillä kuitenkin on tuota kylmää aika usein tyrkyllä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 10.11.2017 19:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Kyllä "läppävika" on ihan yleismaailmallinen bropleema, tiedä sitten onko täällä kylmemmissä oloissa rikkonaisia enemmän... Joka tapauksessa läppämoottorissa on voimaa aivan liian paljon. Läppä vääntyy aivan mutkalle, jos läpästä pitää kiinni kun moottori kääntää läppää.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 10.11.2017 21:47 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Nyt on niin, että rajoittimet ok. Muu läppä on jumitellut, koska runko poikki 5cm syöttöpäästä. Kuva siitä. Voisi kenties korjata liimalla, paikanpäällä, koska sain jäykän muoviletkun kohdistettua vikakohtaan. Vaan löytyy murtuma myös aivan alkupäästä. Kuvaa en saakaan laitettua, koska W10 ohjelmilla ei pikseleitä vähennetä`?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 10.11.2017 22:31 

Viestit: 5125
Yksi ruma/helppo epäsuora tapa tehdä kuvan resize on:
1. zoomaa kuva sopivasti pienemmäksi näytöllä
2. ota siitä sopiva kuvaruutukaappaus, windowsissa kannattaa käyttää Vistasta alkaen löytyvää Snipping tool/Leikkaustyökalu
3. talleta sopivana formaattina
4. tarkasta että filen koko ja pikselit täsmää

Yleensä kai rajoittimien pitäisi estää ettei voima ollenkaan kohdistu akseliin, mutta kai se läppä voi joissain oloissa jäätyäkin, silloin ei auta kuin virranrajoitusvastukset tms.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 11.11.2017 00:01 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
[quote="ealab"]Nyt on niin, että rajoittimet ok. Muu läppä on jumitellut, koska runko poikki 5cm syöttöpäästä. Kuva siitä. Voisi kenties korjata liimalla, paikanpäällä, koska sain jäykän muoviletkun* kohdistettua vikakohtaan. Vaan löytyy murtuma myös aivan alkupäästä. Sain läppää ajamalla akselin noinkin hyvin päikseen, siihen vaan jotain liimaa*!!??


Liitteet:
20171110_155307.jpg
20171110_155307.jpg [ 109.18 KiB | Katsottu 8495 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 11.11.2017 01:11 

Viestit: 5125
ealab kirjoitti:
Nyt on niin, että rajoittimet ok....

Tuli tuosta Mieleen: miten on varmistuttu että mustan muovikotelon päässä on stopparit ok ja toimii kunnolla, onko tutkittu niiden kunto endoskoopilla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 11.11.2017 09:56 

Viestit: 202
Paikkakunta: Hämeenlinna
Omastani oli lohjennut toisen puolen stoppari pois pömpelistä.Sorvimiehellä teetin nailonista holkit uusiksi stoppareiksi molemmin puolin ja vastusten jälkeen pelannut ok.Uudet akselit ebaystä satasen.

Kovasti ihmetyttää tuo into sahalla reikiä pömpelin kylkeen,kun kojelaudan irroitushomma ei jälkeen päin tuntunut ollenkaan pahalta hommalta vaikka sen aikana tuntui että ajetaankohan tälläkään enää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 11.11.2017 10:07 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Akselinpäätä kun kiertelin, tuntui toppaavan jämäkästi. Pitääpä vielä kameroida tarkemminkin! Toisaalta, se olisi vain reikä pömpelissä....korjattuna. :) Kumpi tuntuisi "perkeleenmoisemmalta" hommalta tehdä? Kumman jäljiltä löytyisi enemmän paikkaansa löytämättömiä ruuveja? :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 11.11.2017 10:24 

Viestit: 202
Paikkakunta: Hämeenlinna
Sanotaan niin että oleellisempaa on että tietää avata kaikki pultit ja mutterit ennenkuin aikaa kojelautaa irti tempomaan.Oli palstallekin linkattu hyvä kuvallinen,oliko se ruotsalainen ohje minkä mukaan ei voinut töpeksiä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II lämppärivika
ViestiLähetetty: 11.11.2017 21:24 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
On muuten yllättävän vähäinen määrä ruuveja mitä koko purkuhommassa pitää irrotella.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: