Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM:n abs, taas...
ViestiLähetetty: 12.11.2017 21:58 

Viestit: 199
Päivän eka käynnistys, abs-valo ei jää palamaan.
Lähes heti kun auto liikahtaa, abs-valo syttyy ja jää
palamaan.

Sammutan viidentoista kilometrin ajon jälkeen.
Käyn kahvilla ja käynnistän auton, abs-valo syttyy heti ja jää
palamaan.
Lähden ajamaan ja valo sammuu noin nopeudessa 30 km/h.
Ei syty enään ajon aikana.

Päivän loput käynnistykset ja ajot, abs-valon toiminta
normaalia.

Ideoita?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n abs, taas...
ViestiLähetetty: 13.11.2017 13:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Joku Xm-guru minua valisti että abs-viat Xm:ssä on pääsääntöisesti kontaktivikoja abs-antureiden liittimissä, ei toki aina. Onko hammaskehät miten tukkoon täppääntyneet?



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n abs, taas...
ViestiLähetetty: 13.11.2017 19:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Rychnowo kirjoitti:
Päivän eka käynnistys, abs-valo ei jää palamaan.
Lähes heti kun auto liikahtaa, abs-valo syttyy ja jää
palamaan.

Sammutan viidentoista kilometrin ajon jälkeen.
Käyn kahvilla ja käynnistän auton, abs-valo syttyy heti ja jää
palamaan.
Lähden ajamaan ja valo sammuu noin nopeudessa 30 km/h.
Ei syty enään ajon aikana.
Ei ole XM:ssä meillä ABS-huolia ollut, joten käyttäytyminen on hieman vierasta, mutta tuohan vaikuttaa aivan loogiselta. Ensimmäisen käynnistyksen jälkeen ABS-valo ei jää palamaan, koska aktiivista vikaa ei ole. Kun auto liikahtaa, havaitaan jossain vika - mahdollisesti ECU ei syystä tai toisesta havaitse pyörimistä yhdeltä nurkalta ja kytkee sen vuoksi vikatilan päälle. Ajon aikana ongelma katoaa ja kun tarjoat resetin eli käynnistät uusiksi ja nostat nopeuden yli 30 km/h:n, kuittaantuu vika pois ja järjestelmä toimii taas normaalisti. Omassa nahkahousuhetekassakin ABS-vika kuittaantuu starttauksen jälkeen, kun nopeus nousee seuraavaksi johonkin n. 20-30 km/h tuntumaan.

Eli: vika kylmänä. Miten olisi joku aamu ECU:n liittimeltä anturien mittaus, jos sattuisi ongelmayksilö näkymään?



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: