|
Kirjoittaja |
Viesti |
Northstar
|
Viestin otsikko: C25 Lähetetty: 01.11.2017 21:30 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Onko kellään muistikuvaa tehtiinkö C25:sta 1.9 xud koneella?Jos tehtiin,niin hakusessa olisi vaihteisto tuollaiseen,pelkät kuoretkin riittäisi. Ajatuksena vaihtaa nokalla oleva antiikkinen 2.0 bensakone uudempaan xu10 tekniikkaan..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 01.11.2017 22:53 |
Viestit: 2821
|
Ei ole tehty. Dieselit on ollut Fiatin tai Sofimin tekeleitä. Ja bensa taitaa olla samaa mallia kuin CX:ssä. Joku viisaampi saa korjata/täydentää.
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 00:30 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Bensakone noissa on vanhan Peugeotin peruja,muistaakseni Xn 1..Sellainen on tällä hetkellä minun autossa.Sama moottori myös ducatossa,vaikka ducatossa taas dieselit on Sofimeja..Olisi kyllä täysin läpikäyty Cx gti moottori tallissa,mutta muutostyö aika iso,ja toimintavarmuus heikompi kuin xu:ssa.
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 00:52 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Ja Gti:n myllyssä voi olla katsurin hipiälle liikaa tehoja, vaan miten olisi Cx:n douvrinilainen + laatikko, mukavat 100 heppaa ja pieniruokainen. Istutuskin aika simppeli, vähillä sähköillä tulee toimeen ja laatikon kiinnitykset sopinee suoraan vanhan askin rautoihin. Jos vielä löytää ilmastoinnilla varustetun koneen, niin ...
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 09:30 |
Viestit: 1878
|
CX:n TRD 2 kone sinne vaan ja samaan remonttiin DIRAVI paikalleen. Voin kertoa, että on aika lystikäs paku ajella. Oli vielä kilvissä 2000-luvun vaihteessa, nykyisestä statuksesta ei ole tietoa. Ei ollut mikään ihan bolt-on -tyyppinen päivitys, mutta ei auton rakentanut kaveri sitä kuitenkaan kuukausitolkulla tainnut väännellä.
Sitä en tiedä miten sen kilpiin sai.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 10:03 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
C25 ja J5 ei ollut koskaan sofimilla, aina omalla motilla.
Ja oli orkkiksena 2.5td konettakin 95 heppasena. Ja eihän tuota muut kuin asiaan vihkiytyneet erota cx:n turbo 2 moottorista. Ja teholapun kanssa muutoskatsastus niin homma on aina mennyt läpi.
Mutta tosiaan ei ole suoraan lootaa minkä saisi xu mottiin kiinni ja senkin joutuisi tekemään uusiksi välitysten suhteen bensalle. Melkein kannattaisi laittaa jokin lyhyimmäksi välitetty be-loota ja tehdä sopivat vetoakselit tälle.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 10:13 |
Viestit: 1878
|
Jankos kirjoitti: Ja oli orkkiksena 2.5td konettakin 95 heppasena. Ja eihän tuota muut kuin asiaan vihkiytyneet erota cx:n turbo 2 moottorista. Ja teholapun kanssa muutoskatsastus niin homma on aina mennyt läpi. No niinpä olikin. Eikä sitä varmaan kyllä peruskatsuri hoksaa onko siellä puhallinta tai ei ja kuuluisko olla vai ei. Tai sitten ei ole ollut enää niin kiinnostunut kun tuossa vaiheessa kuitenkin jo "antiikkinen" paku kyseessä. Samaan sarjaan menee varmaan tuo DIRAVIn lisääminen. Mistä näistä ranskalaisista virityksistä tietää muutenkaan... 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 14:21 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Ainoa harmin aiheuttaja on mahdollinen ohjaustehostin, joka vaatii pumpun, jonka käyttö J5:ssa on järjestetty hihnapyörällä kampuran päästä ja cx:ssä hihnapyörää ei ole. Sekin murhe tietysti ratkeaa diravilla tai muilla innovaatioilla. Niin ja turbodieselin myötä menee alusta uusiksi jarrujen , pyörien osalta ja etupään jotkut tukivarret pitää vaihtaa järeämpiin. Eli alunperin 16" pyörillä olleen alustan osat vaaditaan td koneen kanssa.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 15:28 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Muistaakseni td konetta on psa pakuissakin ollut pikkupyörillä. Ducatoa ainakin on ollut.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 17:11 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
1,9 ja 2,5 vaparikoneet on pikku pyörillä, 2,5 td isoilla, jos 16" nyt niin iso on. Eipä C25 tainnut 1,9 td:llä ollakkaan, kun tarkemmin muistelee. Taisi tulla vasta Jumperiin.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 19:19 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Niin,dieselimoottori ei tule kysymykseenkään,ei turbolla,eikä ilman..Mutta Xu 10 oli ajatus sinne istuttaa.Nuo Xud koneet on lohkoltaan samoja bensa Xu:n kanssa..Eli,dieselimallin vaihteisto+8venttiilinen Xu. Uudemmissa Jumppereissa on bensakoneena käytetty juuri samaa konetta,mutta niiden vaihteisto eroaa täysin noissa vanhemmissa käytetyistä(m.m vaihteensiirto)..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 19:25 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
jptcool kirjoitti: Ja Gti:n myllyssä voi olla katsurin hipiälle liikaa tehoja, vaan miten olisi Cx:n douvrinilainen + laatikko, mukavat 100 heppaa ja pieniruokainen. Istutuskin aika simppeli, vähillä sähköillä tulee toimeen ja laatikon kiinnitykset sopinee suoraan vanhan askin rautoihin. Jos vielä löytää ilmastoinnilla varustetun koneen, niin ... Ei huono ajatus,mutta ruiskukone pitäisi olla..Tietysti voisi yksipisteruiskun asentaa jälkikäteen,mutta helpompaa käyttää "valmiita"komponentteja.
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 20:45 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Koitin kaivella tietoa tuosta että onko 2.5td aina ollut maxi alustalla enkä varmuutta löytänyt, mutta oli kylläkin viitteitä että myös pikkupyörillä olisi ollut.
Mutta löysin että C25 on myös tehty xud moottorilla. Mistään en kylläkään löytänyt tietoa mitä osia tai vaihdelootaa siinä silloin on ollut. service on kylläkin katsomatta.
Isoin ongelma tässä moottorin vaihdossa tuleekin sitten juurikin noissa jarru/alustahommissa, jos et pysty todistamaan että mallisarjan tehokkainta versiota on tehty vastaavin alustaosin mitä autossasi on. Ja siinä varmastikin on 14" pyörät eli pikkujarrut jne.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 21:02 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 02.11.2017 22:22 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Northstar kirjoitti: Niin,dieselimoottori ei tule kysymykseenkään,ei turbolla,eikä ilman..Mutta Xu 10 oli ajatus sinne istuttaa.Nuo Xud koneet on lohkoltaan samoja bensa Xu:n kanssa..Eli,dieselimallin vaihteisto+8venttiilinen Xu. Uudemmissa Jumppereissa on bensakoneena käytetty juuri samaa konetta,mutta niiden vaihteisto eroaa täysin noissa vanhemmissa käytetyistä(m.m vaihteensiirto).. Viimeisissä C25:ssa oli jo istutettu vaijerivälitteinen vaihdekeppi kojelautaan, joten nappaat jostain jumperin raadosta moisen keksinnön ja ruuvaat mekaanisen vatkaimen tilalle.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
citikka14
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 04.11.2017 00:40 |
Viestit: 57
|
Tuollainen oli juuri saatavilla pari viikkoa sitten Vesilahdella koko auto, siitä varmaan löytyisi muutakin osaa. Voi olla että meni jo paaliin...
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 04.11.2017 14:37 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
citikka14 kirjoitti: Tuollainen oli juuri saatavilla pari viikkoa sitten Vesilahdella koko auto, siitä varmaan löytyisi muutakin osaa. Voi olla että meni jo paaliin... Paitsi ettei ollut C25.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 06.11.2017 01:18 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Viimeisimmässä serie2:ssa oli myös XUD9TE konetta. Löytynee siitä kurssimappia jos tarvii.
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 06.11.2017 21:04 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Sitikkapuoskari kirjoitti: Viimeisimmässä serie2:ssa oli myös XUD9TE konetta. Löytynee siitä kurssimappia jos tarvii. Niin vähän muistelinkin..Taitaa vaan olla aika harvinaisia täällä Suomessa...Kiitos,mutta ennemminkin kaipaisin vaihteistoa..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
DANGELL 4x4
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 15.11.2017 15:44 |
Viestit: 10
|
Tervehdys . Kyllä tuollainen koko paketti (moottori ja vaihteito) löytyy, XUD 9 noukittu C25:n serie 2 keulalta talteen vm 93 ,,, että kyllä sellaisia on ihan paketti-auto välityksellä varustettuja vaihteistoja ..
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 16.11.2017 22:31 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Myytävänä?Vain vaihteisto kiinnostaa..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
DANGELL 4x4
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 17.11.2017 08:52 |
Viestit: 10
|
No vaikka myytävänä jos tosi ostajia on eikä vain lämpimikseen ostattelijoita , kori on jo paalattu aikaa sitten ja 4x4 C25:ssä on isompi Turbo motori ja täysin erilainen vaihteisto,, joten itse tuota tuskin tulen tarvitsemaan .. mielellään myyn koko paketin,,,, Postin ja Matkahuollon palveluita en käytä siine en edes romua laita hukattavaksi,, sulattoon viedessa saa sentään kilohinnan metallista .
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 18.11.2017 00:04 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Missäpäin olisi tällainen paketti?Ja hinta myös hieman määrittää olenko "tosiostaja"...Dieselmoottorista en tosin maksa edes kilohintaa.. Mutta vaihteisto kiinnostaa..Onko mitään tietoa sen kunnosta?
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
DANGELL 4x4
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 18.11.2017 11:40 |
Viestit: 10
|
No eihän se XUD.N vaihteisto Bensiini moottoriin sovi,,, edes välityksiltään ,,,bensa koneesta puuttuu se matalakierros vääntö... siksi se ei myöskään sovellu "rahti jopoon" kun kulutus pompsahtaa kannattavuuden rajojen ulkopuolisiin sfääreihin
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C25 Lähetetty: 18.11.2017 20:08 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Hoh,hoijaa..Siitä yhteensopivuudesta sinun ei tarvitse kantaa huolta..Mutta jos sinulla on myynnissä Xu(d) moottorin sopiva vaihteisto,joka on C25 keulassa ollut,niin voisitko ilmoittaa 1:Vaihteiston kunto? 2:Vaihteiston hinta? 3:Vaihteiston sijainti?
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
|