Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

-08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=26725
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Peltipailakka [ 21.11.2017 21:24 ]
Viestin otsikko:  -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto

Onko kenelläkään kokemusta soveltuuko Bilteman sarja http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000032384/ operaatioon eli kyseessähän on automaattiversio bensakoneella? Sarja eli olisi kovinkaan kallis, näyttäisi kuitenkin kattavan kaikki PSA:n moottorit. Grandissahan lie likimain sama moottori kuin C5:ssa eli sillä kaksilitraisella kai mentiin PSA:n osalta monen monta vuotta?
Motormarketissa näyttää pro-sarjan vastaava olevan rapiat 600 euroa ja siinä kohtaa mopo karkaa...kuvien perusteella vaikuttaisi molemmista löytyvän samat vermeet.

Kirjoittaja:  Plösöilijä [ 21.11.2017 23:07 ]
Viestin otsikko:  Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto

Aeromotors.ee lahden toisella puolen edullisesti toimittaa.

Kirjoittaja:  Peltipailakka [ 21.11.2017 23:35 ]
Viestin otsikko:  Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto

Aeromotorsilta ei löydy soome kielel sivustoa. Eikä meikäläisen viron kielen taito riitä tekniseen sanastoon :?

Kirjoittaja:  Plösöilijä [ 22.11.2017 15:34 ]
Viestin otsikko:  Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto

Taipuuko nimark suomi, autopartsmarket, autodoc suomi, spareto, kyllä noita on noo jollei taivu maksaa turhasta. 8-)

Kirjoittaja:  olli__o [ 22.11.2017 16:17 ]
Viestin otsikko:  Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto

Mahtoikohan plösöilijä kuitenkin tarkoittaa jakohihnasarjaa vai löytyykö noista työkalujakin ajoitukseen liittyen, itse en keksinyt miten olisi löytynyt?

Mutta kiinnitti huomiota että Bilteman sarjassa sanottiin HPI/HDI:lle?

HPI on harvinainen suoraruiskuversio, jota ei tuotu Suomeen ja HDI on diesel, eli kannattaa varmistaa sopiiko bensamalliin, koneen koodilla hakemalla voisi löytyä myös ajoitustyökaluja Suomesta tai ulkomailta.

Kirjoittaja:  olli__o [ 22.11.2017 18:07 ]
Viestin otsikko:  Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto

Saattaa ehkä sopiakin Bilteman setti, ne konemerkinnät eivät olleetkaan niin selkeät, kun olikin HPi/TDi, tuossa EW10 koneessa ei taida tarvita kuin kahta suoraa tikkua (5 tai 6 mm) nokka-akseleiden lukitukseen ja puikulaa vauhtipyörän lukitukseen, tuo Bilteman setin paksu puikula on aika eri mallinen mitä joissain seteissä on, esimerkiksi tuollainen:
https://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-Citr ... 2149185005

noilla ebayn työkalun leikkauksillakin taisi olla juuri automaatissa/manuaalissa joku merkitys, eli toisessa painui eri syvyyteen ja siitä näki että on kunnolla kohdillaan?

Mutta enpäs tuosta tiedä, Bilteman setissä ei taida olla muuta tuohon koneeseen kuin kaksi puikkoa ja paksu puikula(jos se on sopiva) sekä ehkä jousilenksu pitämään hihna paikoillaan kampiakselin rattaalla.

Kirjoittaja:  jk_single [ 23.11.2017 09:19 ]
Viestin otsikko:  Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto

Minulla olisi myydä "itte sorvattu" paksu puikula, on kerran käytetty Xsara Picasson remminvaihdossa. Ilman sitä ei kyllä onnistu mitenkään.

Kirjoittaja:  Peltipailakka [ 24.11.2017 20:40 ]
Viestin otsikko:  Re: -08 Grand 2.0 16v Picasso jakopään huolto

Sinänsä apu Bilteman sarjasta oli noin 65 pinnaa eli ne kahden nokkapyörän tapit sopivat mukavasti. Se paksu pötikkä kyllä about meni sinne vauhtipyörälle mutta jäi paksusta tyvestä johtuen vinoon ja löysiä oli kampiakselilta testaten eli not good eikä tapin modaaminen sorvissa pitkälle vienyt. Varmaan ihan hyvä ja edukas sarja niihin moottorimalleihin joihin se oikeasti sopii.

Sinänsä ei hätää ollut kun oltiin raskaan kaluston korjaamolla ja siellä oli sekä 35 mm akseliterästä että sorvi kuin myös taitava sorvin käyttäjä. Tulihan siinä toki mukavasti viivästystä sorvatessa, remontin hintaan se ei onneksi sinällään vaikuttanut kun on tuttavapiirissä remppamies. Peugeot-foorumilta löydetiin tarkat mitat "puikulasta" ja sittenhän se sujahteli. Tosin tämän nykysuuntauksen mukaan kun kaikki sijoitetaan ahtaaseen tilaan jonne ei miehen käsi meinaa millään taipua puhumattakaan että siellä ahtaassa tilassa (vesipumppu) on vielä tehtävä lenkillä, pikkuräikällä ja viidellä nakilla työtä...paikallaan oli orkkis-pumppu (jtn komposiittia?) ja vielä sen lämpösuojakin joka omalta osaltaan teki vesipumpun irroittamisesta työlästä. Xantian 8-tappiin olen takavuosina vaihtanut sekä hihnaa että kantta, siellä kun on tilaa sopivasti ja kaikki ihanan vanhanaikaisesti toteutettu niin se oli Tiaisen tallissa melkeimpä mukava operaatio. Tätä tehtiin asianmukaisissa olosuhteissa nosturi ja kaikki tarpeelliset työkalut käytössä eikä voi mukavaksi sanoa. Mutta onpahan nyt tehty ja tämän puolesta pitäisi olla 120 tkm huoletonta ajoa edessäpäin.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/