Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Farkun takaluukku ja lasinlämmitin http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=268 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Xanttu [ 11.02.2009 16:57 ] |
Viestin otsikko: | Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
No niin uudet sivut tuottivat heti vaikeuksia ![]() Xantia-farkussa m/97 takaluukun lukko lakkasi toimimasta kauko-ohjauksella. Näkyy olevan myös lasinlämmitin epäkunnossa. (Muut vipstaakit kuten lasinpyyhkijä ja valot toimii.) Mistä olisi paras alkaa etsiä vikaa?? Muistelen joskus havainneeni jonkinlaista palaneen kuparin tai muovin käryä, mutta en silloin älynnyt tarkistaa noita nyt toimimattomia juttuja. |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 11.02.2009 18:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Haitarikumien sisällä johtoja poikki... |
Kirjoittaja: | jasu [ 11.02.2009 18:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
http://s88.photobucket.com/albums/k193/ ... Xm/Luukku/ Tuon näköistä jälkeä oli -94 Xm:n luukun piuhoissa. Oletettavasti Xantia osaa vastaavaan jälkeen... Kumihaitarit siis auki ja piuhoja korjailemaan. Siellä se vika mitä ilmeisimmin majailee..! |
Kirjoittaja: | Xanttu [ 11.02.2009 18:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Niinpä lienee. Olisko ehdotelmia siitä, että onko oikea vai vasen takaovi/etuovi vaiko takaluukun kumit. Todennäköisesti käy niin, että joutuu availemaan kaikki muut ensin ja sitten sieltä viimeisestä löytyy se vika. Jos tilastollisesti pohtis asiaa, niin kuskinpuolen etuovi on eniten käytössä ja toiseksi tulee kuskin puolen takaovi ostoskassien täytössä. Takaluukkua tarvii harvemmin availla ja apukuskinpuolen ovia vielä harvemmin. Yhdeltä puolelta se johdotus kai menee kuitenkin. |
Kirjoittaja: | jasu [ 11.02.2009 18:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Luukusta menee luukun piuhat poikki, ei sinne ovien piuhat vaikuta... Tuppaa olemaan vieläpä siten että farkuissa on luukkujen piuhat huonompaa materiaalia keston suhteen kuin ovissa käytetty, kiitos Heuliéz -koripajan joka näitä farkkuja väsäsi... Oviin menevissä sitten tuntuu menevän se eniten käytetty, mutta niissäkin on sitten eroja. Kuparin ikä tekee osaltaan tehtävänsä. Sitten sellainen kantapään kautta opittu, ei kannata jättää yhtään piuhaa korjaamatta/vaihtamatta tuonne jos sitä remonttia alkaa tekemään. Muuten joutuu hetken päästä kuitenkin tekemään uudelleen... Omassani "säästin" kun oli vielä muutama eheä seassa, nyt sitten siitä kärsin... Takavalot vilahtaa luukkua suljettaessa ja keskuslukko pimeni, vaikka ne olivat vielä syksyllä tuota piuhasavottaa tehdessä ne ainuat toimivat laitteet..! Miksipä ne ei nyt menisi, samanikäisiä piuhoja ne kaikki siellä on ja tasan yhtä monta kertaa on niitä taiteltu... |
Kirjoittaja: | RistoXA [ 31.03.2009 20:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Vielä sunnuntaina toimi mulla Xantian (-98) takaluukun lukko, mutta enää ei. Siis ei aukea. Muistan, että vanhan patongin puolella oli tarinaa siitä, miten luukun saa tässä tilanteessa auki, mutta mulla meni tunnus siellä vanhaksi jo aikoja sitten (jotain Microsoft'n kotkotuksia..) niin en pääse enää hakuun. Voisko joku hiukan kerrata, millä luukun saa auki sisäpuolelta ? |
Kirjoittaja: | Xari [ 31.03.2009 22:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Siinä luukun lukko-osassa on sisäpuolella pieni reikä josta kapealla meisselillä sörkkimällä saa sen lukon auki, vipu johon pitää osua on sen reijän kuskinpuoleisella sivulla. |
Kirjoittaja: | henkka_1982 [ 01.04.2009 10:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Mikäs ois hyvää johtoo laittaa katkenneiden tilalle. Itselläni ois Xsaran luukun johdot uusittava ja kun kerralla sais kunnon johtoo nii kestäisivät. |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 01.04.2009 12:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Jossain vaiheessa vanhan Patongin puolella kehuttiin silikonikuorista johtoa, tuli itsekin sellaista ostettua ja laitettua. Tosin, varmaan suunnilleen mikä vain johto on parempaa kuin se alkuperäinen. ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 01.04.2009 13:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Tulsku kirjoitti: Jossain vaiheessa vanhan Patongin puolella kehuttiin silikonikuorista johtoa, tuli itsekin sellaista ostettua ja laitettua. Tosin, varmaan suunnilleen mikä vain johto on parempaa kuin se alkuperäinen. Hitaat hämäläiset sitä sillyä konia ovat kovasti kaupitelleet. Tuli siitä Xantian kuskin oven johdot tehtyä uusiksi, hyvin on tähän asti pelannut.
![]() |
Kirjoittaja: | Eki [ 06.04.2009 04:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Tulsku kirjoitti: Tosin, varmaan suunnilleen mikä vain johto on parempaa kuin se alkuperäinen. ![]() Kyllä. Vanhan patongin puolella joskus kerroinkin, kun kokeilin väännellä alkuperäistä johtoa sitä kylmäsprayllä viilennettyäni. Muistaakseni eriste katkesi jo alle kymmenen kerran jälkeen. Tein saman haitareihin laittamallani piuhalla, jonka eriste on jotain teflonmössöä. Se kesti jatkuvaa vääntelyä ja samanaikaista viilennystä murtumatta toista sataa kertaa, kunnes en jaksanut enää. Eristeessä ei jälkeäkään... ![]() |
Kirjoittaja: | dnapekko [ 09.04.2009 08:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Silikonikuorisella olen Xantian johtoja korjaillut, se mitä minä jostain tilasin, oli myös hienosäikeisempää: kupariosakin taipuu aivan eri tavalla kuin ne originaalit. Se on kumma, että takaluukusta vain ne oikeanpuoleiset johdot ovet menneet, vasemman puolen johtonippu edelleen ehjä. |
Kirjoittaja: | Vehvis [ 28.04.2009 11:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Nyt alkaa olla aika. Nimittäin Xantian takaloosterin johtoremontin. Ensimmäiset temppuilut alkoivat jo viime kesänä, ja nyt on tultu siihen vaiheeseen että peräluukussa ei pala enää ensimmäinenkään valo eikä pyyhinkään toimi. Eilen illalla jo availin verhoiluja, ja koin positiivisen ennakkoyllätyksen. Eihän se nyt niin hankalalta hommalta näytäkään. Etukäteen olin varma että siellä luukun ja pilarin sisällä on mahdottoman ahdasta. Ihan hyvinhän sinne mahtuu johtoja vetelemään ja liitoksia tekemään. Tänä iltana täytyy moinen projekti suorittaa. Eiköhän sen saa yhden illan aikana rävellettyä kuntoon. |
Kirjoittaja: | pökkelö [ 26.09.2009 21:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Ensin pimeni Xantia breakin sumuvalo, sitten peruutusvalot. Pelkääjän puolella kumihaitarin alle kurkistaessa piuhoja poikki. Joku edellisistä omistajista jo niitä oli yhteen teippaillut aiemmin. Kuskin puoli ehjä. Paljonko johtoa kannattaa varata ja millä liittää ? |
Kirjoittaja: | jasu [ 10.02.2010 20:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Tulsku kirjoitti: Tosin, varmaan suunnilleen mikä vain johto on parempaa kuin se alkuperäinen. ![]() Tähän voisin laittaa eriävän mielipiteen... ![]() 1½ vuotta, 20000km, tulos tällaista... ![]() 15 vuotta, 575000km kuitenkin alkuperäisillä kesti... Piuhan piti olla hyvälaatuista, sellaista mitä tällätään teollisuudessa sähkökaappeihin, näemmä sitten ei pakkaskesto ollut ihan riittävä kun tällä "pikkupakkasjaksolla" alkoi näitä katkeilemaan... Nyt on tosin silikonipiuhalla uudelleen korjattu, jospa se nyt kestäisi..? Sitten tätä "ongelmaa" breakin luukun piuhojen kanssa tuli ajatuksen kanssa ihmeteltyä, päädyin sellaiseenkin lisähuomioon että aika paljon isomman liikkeen tekee tuo breakin luukku kuin berlinen, varmasti on aika merkittävä seikka piuhan keston kannalta sekin... Liian pienelle matkalle liian iso liike, ei siinä oikein mikään kestä. Xm:ssä muistelisin berlinessä olevan jätetty piuhalle enemmän sitä liikkuvan piuhan alaa kuin breakissa, Xantiaa ei ole siten tullut katseltua... |
Kirjoittaja: | Eki [ 11.02.2010 11:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
jasu kirjoitti: Piuhan piti olla hyvälaatuista, sellaista mitä tällätään teollisuudessa sähkökaappeihin, näemmä sitten ei pakkaskesto ollut ihan riittävä kun tällä "pikkupakkasjaksolla" alkoi näitä katkeilemaan... Hetkinen... Sähkökaappeihin kun piuhat kerran laitetaan, ei niitä siellä sen jälkeen väännellä sen paremmin pakkasella kuin helteelläkään, poislukien tietenkin vaurio- ja muutostyötapaukset. Pakkasenkesto kyseisellä piuhalla varmaan on ihan riittävä, mutta pakkanen yhdistettynä piuhan vääntelyyn ei varmaan vastaa sitä, johon piuha on suunniteltu. Pitää vaan valita oikea piuha oikeaan käyttötarkoitukseen. |
Kirjoittaja: | jasu [ 11.02.2010 11:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Eki kirjoitti: jasu kirjoitti: Piuhan piti olla hyvälaatuista, sellaista mitä tällätään teollisuudessa sähkökaappeihin, näemmä sitten ei pakkaskesto ollut ihan riittävä kun tällä "pikkupakkasjaksolla" alkoi näitä katkeilemaan... Hetkinen... Sähkökaappeihin kun piuhat kerran laitetaan, ei niitä siellä sen jälkeen väännellä sen paremmin pakkasella kuin helteelläkään, poislukien tietenkin vaurio- ja muutostyötapaukset. Pakkasenkesto kyseisellä piuhalla varmaan on ihan riittävä, mutta pakkanen yhdistettynä piuhan vääntelyyn ei varmaan vastaa sitä, johon piuha on suunniteltu. Pitää vaan valita oikea piuha oikeaan käyttötarkoitukseen. Niin, mutta kuten varmaan huomasit, niin tässä oli ainakin tarkoitus kiinnittää huomio tähän aiempaan mainintaan..: Lainaa: Tosin, varmaan suunnilleen mikä vain johto on parempaa kuin se alkuperäinen. ![]() Ei ollut, mikä tahansa ei tuohon paikkaan käy. Sen kyllä osasin arvatakin, mutta ihan näin lyhytikäiseksi en tuota osannut arvata... |
Kirjoittaja: | Eki [ 11.02.2010 12:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
jasu kirjoitti: Lainaa: Tosin, varmaan suunnilleen mikä vain johto on parempaa kuin se alkuperäinen. ![]() Ei ollut, mikä tahansa ei tuohon paikkaan käy. Sen kyllä osasin arvatakin, mutta ihan näin lyhytikäiseksi en tuota osannut arvata... Juu, tuo näyttäisi olevan samaa, jota meillä käytetään töissä. Menee pakkasessa melko kovaksi, ei ihme jos eristeet murtuu... |
Kirjoittaja: | ealab [ 11.02.2010 13:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
Kyllä nuo mainitut "sähkökaappi"- johdot ovat kaikin tavoin parempia, kuin autokäyttöön tarkoitetut. Sitten eri asia on sallittu käyttö/asennuslämpötila. Ja se, onko tarkoitettu jatkuvaan taivutteluun. Kaikkia varten on omat johtolajinsa. Silikonipäällysteinen on vahvaa, paitsi eristeen mekaanisessa lujuudessa. Kuuman ja kylmän kestoa piisaa. Teflon mekaanisesti vahvaa, ehkä jäykkää. Polyuretaani, sikäli, kun johdineristeenä käytetään, myös eri lämpötiloja- ja mekaanisesti kestävää. Käytin jarrupalajohtojen uusina muovisuojaletkuina, konehuoneeseen asti, PUR- letkua, parempaa siihen tuskin on. |
Kirjoittaja: | jasu [ 11.02.2010 14:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Farkun takaluukku ja lasinlämmitin |
ealab kirjoitti: Kyllä nuo mainitut "sähkökaappi"- johdot ovat kaikin tavoin parempia, kuin autokäyttöön tarkoitetut. jasu kirjoitti: 1½ vuotta, 20000km, tulos tällaista... ![]() 15 vuotta, 575000km kuitenkin alkuperäisillä kesti... Mikä tuosta tekee parempaa kuin alkuperäisestä..? Nyt en ymmärrä... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |