Femman läppä ei ainakaan leksalla liiku. Toimilaitteelta kuuluu naksahdus kun testiä ajaa. Oliskohan siellä kalvo rikki tmv.? Hankalassa paikassa tuntuu olevan. Vikoja ei Lexia näytä.
Miten tuo toimiessaan käyttäytyy, ts. koska liikkuu ja mihin vaikuttaa ja mitä jos ei toimi? Kannattaako toimimattomana pakottaa toiseen asentoon? Nyt siis vipu edessä.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
XM Break
Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi imusarjan swirl flap
Lähetetty: 07.01.2018 21:04
Viestit: 566 Paikkakunta: Viitasaari
Oliko alipaineet kohdillaan? Ainakin minulla alipainetoiminen, Lexa napsauttaa vain solenoidia.
Janne L
Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi imusarjan swirl flap
Lähetetty: 07.01.2018 22:09
Viestit: 725
Konepeitto auki, auto käyntiin ja heti katsomaan kääntyykö läppä.
Wesa
Viestin otsikko: Re: 2.2 HDi imusarjan swirl flap
Lähetetty: 07.01.2018 23:46
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
Pitäisi käynnissä, ainakin lämpöisenä, kääntyä hieman yli 2000 kierroksella. Kääntyy kyllä vaikka kalvo hieman vuotaisi. Kalvoon tulee jonkin lähteen mukaan pieniä reikiä, jotka näkyy puretusta kalvosta valoa vasten. Vuotava kalvo aiheuttaa muuta häikkää enemmän vuotaessaan. Omassa ei imut enään riittänyt turbon ohjaukseen jonka seurauksena yliahtoja ja limb modeja kera ABS&ASR:n. Auki lukittuna tehot ok, mutta itse huomasin huonomman alaväännön kevyillä kaasuilla ja nenällä kitkerän hajun tyhjäkäynnillä mikä ehkä seurausta epäpuhtaammasta poltosta? Aktuaattori maksoi Koivuhaassa noin 40 eur ja hieman kinkkinen vaihtaa. Hyvä olla vahvalla magneetilla oleva torx pää, tai pitää ruuveja irroitettaessa varrenpäässä olevaa magneettia johon itroava ruuvi (3kpl) tarttuu. Vähän pitää vierestä purkaa niitä egr putkia ja vieressä olevat solenoidit/kanakkeet irti. Ilman pohjapanssaria montun päällä lienee helpompi kun pitää alakautta pujoittaa kannakerenkaaseen. Ylhäältä kädet ei oiken mahdu ilman suurempia ympäristön purkutöitä. Itse sidoin narun siihen nivelvarteen jonka pujoitin kannakkeen läpi ja sillä sai moottorin syövereihin pudotetun toimilaitteen hilattua alhaalta ylöspäin reikaansä. Ruuvien M4 takasinlaitto puolen metrin jatkovarrella myös jännää..
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.