Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=26997 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | SamiT [ 18.01.2018 20:06 ] |
Viestin otsikko: | C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
Käsijarruvaijerin suojaputket vaihtokunnossa, vanhat purettu pois taivutellen niitä vähän mutta mitenpäin uudet kannattaa tuupata paikoilleen? Onko parempi työntää putket alta pyöränkoteloon päin vai pyöränkotelosta allepäin? Pakoputki on laskettu alaspäin ja lämpösuoja on taakse vietynä pois tieltä. Tämä on 2.0 bensa H3+ alustalla. Työpaikka on lämmin talli mutta ei autonosturia ja auton alla on tilaa n. 45cm, pitää kai nostaa ylemmäs. |
Kirjoittaja: | yason [ 19.01.2018 01:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
SamiT kirjoitti: Käsijarruvaijerin suojaputket vaihtokunnossa, vanhat purettu pois taivutellen niitä vähän mutta mitenpäin uudet kannattaa tuupata paikoilleen? Onko parempi työntää putket alta pyöränkoteloon päin vai pyöränkotelosta allepäin? Pakoputki on laskettu alaspäin ja lämpösuoja on taakse vietynä pois tieltä. Tämä on 2.0 bensa H3+ alustalla. Työpaikka on lämmin talli mutta ei autonosturia ja auton alla on tilaa n. 45cm, pitää kai nostaa ylemmäs. Mä taisin tuupata omani pyöränkotelosta käsin, mutta kyllä siinäkin auton alla piti olla enemmän kuin 45 cm tyhjää tilaa: siinä putkessa ja matkalla kun on aika monta kulmaa, jotka pitää pyöritellä läpi ja se putken pitkä puoli sitten seilaa pakoputkitunnelissa ympyrää sen pyörittelyn aikana... |
Kirjoittaja: | pekka karvonen [ 19.01.2018 01:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
Itse pujottelin takakautta eli altapäin ja auto nosturilla. Parkkiksella ähräsin pukkien ja tunkin kanssa mutta siitä ei tullu ku likaset ryysyt ja paha mieli. Loppupelissä aika joutusa homma kun sai auton nosturille. |
Kirjoittaja: | SamiT [ 19.01.2018 22:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
No niin, nyt on putket paikoillaan, eikä tarvinnut yhtään vääntää putkia minnekään. Apukuskin puoleinen putki meni holahtamalla auton alta työntämällä, mutta kuskin puolista yritin monta kertaa eri sunnista ja päätin että ei väännellä tehtaan muotoja minnekään. Lopulta älysin löysätä ohjaustehostimen putkia tukevan korvakkeen tukivarren takapuslasta ja sitten tuli alta päin työntämällä kuskinpuolen putkikin nätisti paikalleen. Auto lämpimässä tallissa betonilattian päällä mutta ei saa nostettua kovin ylös. |
Kirjoittaja: | SamiT [ 20.01.2018 19:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
Tietysti oli jarrusatulatkin juntturassa ennenkuin auto taas kunnossa, oli käsijarrumekanismit hyvässä likkeessä mutta männät jumittivat niin että ei saanut nätisti kierrettyä niitä sisään uusia paloja asennettaessa ja satulat oli purettava ja männät hiottava kirkkaiksi. Nyt liikkuu taas osat ainakin melkein kuin silloin keväällä 2001 kun auto on rullannut ulos tehtaalta kohti Suomea ja Tekniikan Maailman koeajoa, joka julkaistiin numerossa 7/2001. |
Kirjoittaja: | SamiT [ 22.01.2018 19:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
Ja tänään leimattu, kyllä kelpasi uudestaan rakennettua käsijarrua konttorilla esitellä. Tuli yhtä päivää vaille 16kk ajoaikaa. Vaan kun meni tuo yksi päivä hukkaan kun se ensimmäinen katsastuspäivä osui pahus sunnuntaiksi. |
Kirjoittaja: | IJN [ 22.01.2018 21:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
SamiT kirjoitti: Ja tänään leimattu, kyllä kelpasi uudestaan rakennettua käsijarrua konttorilla esitellä. Tuli yhtä päivää vaille 16kk ajoaikaa. Vaan kun meni tuo yksi päivä hukkaan kun se ensimmäinen katsastuspäivä osui pahus sunnuntaiksi. Tuo onkin kohta historiallista herkkua, toukokuun jälkeen yli 10v auton pitkä leima on max 13kk. https://www.trafi.fi/tieliikenne/katsas ... ki_muuttuu |
Kirjoittaja: | SamiT [ 22.01.2018 23:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
IJN kirjoitti: SamiT kirjoitti: Ja tänään leimattu, kyllä kelpasi uudestaan rakennettua käsijarrua konttorilla esitellä. Tuli yhtä päivää vaille 16kk ajoaikaa. Vaan kun meni tuo yksi päivä hukkaan kun se ensimmäinen katsastuspäivä osui pahus sunnuntaiksi. Tuo onkin kohta historiallista herkkua, toukokuun jälkeen yli 10v auton pitkä leima on max 13kk. https://www.trafi.fi/tieliikenne/katsas ... ki_muuttuu Senpä takia olikin niin kiire ehtiä saada viimeinen tosipitkä leima Citikkaan. Ai saa sen sentään 13kk ajalle uudella lakikaudellakin, luulin että aina 12kk leimapäivästä. Täytyykin lukea asiasta tarkemmin. |
Kirjoittaja: | INikki [ 23.01.2018 01:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
En löytänyt tuolta Trafin sivuilta mitään mainintaa 13kk:sta. Kyllä viimeinen katsastuspäivä taitaa olla tasan 12kk. Eli käytännössä katsastusväli tihenee ellei halua kytätä sitä viimeistä päivää. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 23.01.2018 03:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
SamiT kirjoitti: Ja tänään leimattu, kyllä kelpasi uudestaan rakennettua käsijarrua konttorilla esitellä. Tuli yhtä päivää vaille 16kk ajoaikaa. Vaan kun meni tuo yksi päivä hukkaan kun se ensimmäinen katsastuspäivä osui pahus sunnuntaiksi. Olisihan tuolla melko lähettyvillä ympärivuorokautinen katsastus, kai se toimisi myös viikonloppuna vaikka sunnuntai-iltana 23:00? (onkos tuo Raisio) hinnan luulisi olevan vaan melko "reilu" yhden päivän takia: "Hätätapauksissa : PÄIVYSTÄVÄ KATSASTUSMIES 0400-522910 24h" http://www.katsastus-turku.fi/ |
Kirjoittaja: | Teuski [ 23.01.2018 08:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymy |
INikki kirjoitti: En löytänyt tuolta Trafin sivuilta mitään mainintaa 13kk:sta. Kyllä viimeinen katsastuspäivä taitaa olla tasan 12kk. Eli käytännössä katsastusväli tihenee ellei halua kytätä sitä viimeistä päivää. Mutta miten käy sille säännölle, että hylätyn katsastuksen jälkeen saa ajaa viimeiseen katsastusajankohtaan asti tai vähintään 2kk jos ei ajokieltoa tule? Eli nyt se "pitkä leima" on pisimmillään 18kk kun oikein kitkuttaa ![]() https://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastus/maaraaikaiskatsastus#hylkaaminen "Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian. |
Kirjoittaja: | IJN [ 23.01.2018 10:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
INikki kirjoitti: En löytänyt tuolta Trafin sivuilta mitään mainintaa 13kk:sta. Kyllä viimeinen katsastuspäivä taitaa olla tasan 12kk. Eli käytännössä katsastusväli tihenee ellei halua kytätä sitä viimeistä päivää. https://www.trafi.fi/tietopalvelut/usei ... lin_muutos Siellä se on katsastuksen aikaistumiskysymyksen vastauksessa, josatain syystä vielä kahteen kertaan. Se ennen määräpäivää oleva ”aikaikkuna” joka on nyt 4kk, on uusilla säännöillä 1kk, mutta sen ulkopuolella saatu leima kestää aina tasan vuoden (yli 10-vuotiaissa). |
Kirjoittaja: | ealab [ 23.01.2018 10:32 ] |
Viestin otsikko: | |
? Katsastus vuosittain, viim. pv. rek.otteesta. Siten jos yksi kausi olisi pidempi, niin sitä edeltävä, tai seuraava vastaavasti lyhyempi, koska yli 12kk:tta pitempiä välejä ei voisi useampia peräkkäin olla? Samat kujeet, kuin palkanmaksupäivissä, vaikka palkanmaksupäivä vaihtuisi kk:n sisällä, silti kerran kk:ssa, 12 x /v. Näinhän kävi taannoin, kun kk:n ensimmäinen pv. oli palkanmaksupäivä, se muuttui kk:n viimeiseksi päiväksi. Siinä oli vähän taiteilua rahan riittämiseksi. Kävi kerran myös päinvastoin, 2 tiliä peräkkäin. No, se sitten tasaantui.... Näin valtiolla, kun virkasuhteet muuttuivat. Aikaistamiskysymys on mielenkiintoinen. Jos peräkkäisinä vuosina aikaistaa "liikaa", siinähän katsastusvälit lyhenee.? |
Kirjoittaja: | Teuski [ 23.01.2018 12:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysy |
Siis eikö tuo mene niin, että seuraavaksi katsastuspäiväksi muuttuu aina sama päivämäärä vuoden päähän, paitsi silloin kun katsastetaan max 30pv ennen katsastuspäivää. Eli jos katsastuspäivä on vaikka 15.2. on seuraavakin katsastuspäivä 15.2. seuravana vuonna jos katsastetaan 16.1-15.2. Jos taas katsastetaan sen 30 päivän ulkopuollella, muuttuu uusi katsastuspäivä vuoden päähän. Eli maksimi "pitkä leima" on 13kk. Ja niitä 13kk jaksoja voi olla monta peräkkäin jos aina katsastaa 16.1. Mutta jos tulee hylky ja menee uusintaan myöhemmin kuin alkuperäinen katsastuspäivä, niin sittenhän se päivä siirtyy. |
Kirjoittaja: | IJN [ 23.01.2018 13:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysy |
Teuski kirjoitti: Mutta jos tulee hylky ja menee uusintaan myöhemmin kuin alkuperäinen katsastuspäivä, niin sittenhän se päivä siirtyy. Kyllä, ja jos menee katsastukseen kun aikaa on vielä yli kuukausi jäljellä, niin aikaistuu ja saa tasan vuoden leiman. Paitsi jos tulee hylky ![]() Tämä on jo aika kaukana kässärin putkien asennuksesta mutta off-tropikki pakkasten, verojen ja vanhojen patonkien maassa on lähes ymmärrettävää. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 23.01.2018 15:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysy |
Teuski kirjoitti: ... Eli jos katsastuspäivä on vaikka 15.2. on seuraavakin katsastuspäivä 15.2. seuravana vuonna jos katsastetaan 16.1-15.2. Jos taas katsastetaan sen 30 päivän ulkopuollella, muuttuu uusi katsastuspäivä vuoden päähän. Eli maksimi "pitkä leima" on 13kk. Ja niitä 13kk jaksoja voi olla monta peräkkäin jos aina katsastaa 16.1. ... Paitsi jos joka vuosi katsastaa 16.1. niin katsastusväli on tarkkaan 12 kk (vaikka aikaa olisikin ollut vielä jäljellä 15.2. asti), eli vain yhden kerran kerrallaan oikeasti saa 13 kk hyödynnettyä? |
Kirjoittaja: | Jankos [ 23.01.2018 16:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
Eihän se katsastusväli koskaan ole sen pidempi kuin 12kk jos ensimmäisenä mahdollisena päivänä leimaa ja silti on aina pitkä leima. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 23.01.2018 16:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysy |
olli__o kirjoitti: Teuski kirjoitti: ... Eli jos katsastuspäivä on vaikka 15.2. on seuraavakin katsastuspäivä 15.2. seuravana vuonna jos katsastetaan 16.1-15.2. Jos taas katsastetaan sen 30 päivän ulkopuollella, muuttuu uusi katsastuspäivä vuoden päähän. Eli maksimi "pitkä leima" on 13kk. Ja niitä 13kk jaksoja voi olla monta peräkkäin jos aina katsastaa 16.1. ... Paitsi jos joka vuosi katsastaa 16.1. niin katsastusväli on tarkkaan 12 kk (vaikka aikaa olisikin ollut vielä jäljellä 15.2. asti), eli vain yhden kerran kerrallaan oikeasti saa 13 kk hyödynnettyä? Onhan se paradoksaalusta, mutta joka kerta kuitenkin saa swn 13kk leiman ![]() |
Kirjoittaja: | DtiJ [ 27.01.2018 23:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 käsijarruvaijerin suojaputken asennuskysymys |
niin jos viimisenä leimapäivänä käyt ottamassa hylsyn, niin _edellinen_ 12kk leima venyy 14kk:ksi (koska hylsystä tulee aina se 2kk ajoaikaa ja 1kk jälkinäyttöaikaa), mutta seuraava jää vain 10kk:ksi (mikäli silloin tulee hyväksytty samantien, viimisenä mahdollisena katsastuspäivänä. Jos hylätty, niin se sitä edellinen jää sit pisimmillään 12kk leimaksi.) Meinaa kyllä aivot mennä solmuun kun miettii... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |