Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kipinävehkeet kaimalta (ZX 16v -97) ??
ViestiLähetetty: 11.03.2018 23:30 

Viestit: 31
Jarru- ym huoltotouhujen päätteeksi zeksi keksi hävittää kipinänsä. Sähkäreiden testerit ei saaneet signaalia, pimeä mikä pimeä. Startti pyörii nätisti mutta mittaristossa ei mikään värähdä. Tyhmä mutta yksinkertainen ajatus: kun vieressä on samanlainen mutta käynnistyvä (joskin pari sataa tonnia enemmän ajettu..) niin siirtämällä "kaikki" sähköhärpäkkeet autosta toiseen pitäis kait käynnistyä (virtalukko, ECU, syöttö/kipinä-rele, anturit (yläkuolo-, ilmamäärä jne..). Mitä mieltä olette?
Vai kannattaisiko edetä askel kerrallaan? Missä järjestyksessä??



Muutamia citikoita.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kipinävehkeet kaimalta (ZX 16v -97) ??
ViestiLähetetty: 12.03.2018 07:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7826
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ei kai niitä kaikkia nyt sentään tarvitse vaihtaa heti :) Puolapakettihan tossa jo kait on? Kokeile nyt vaikka vaihtaa se ensin ja tarkista tulpat.
Sen jälkeen voi kokeilla niitä antureita ja releitä yksitellen. Se YKK-anturi nyt ainakin on sellainen, että estää käynnistymisen, ilmamäärämittaria siinä tuskin onkaan...

Mitä tarkoitat ettei testereillä saatu signaalia? Jos on olettamus, että ECU on rikki, niin tuossa riittänee ecun sekä avaimen sirun vaihtaminen, siruhan tossa jo on? Virtalukon vaihtamisesta on yhtä paljon iloa kuin takaluukun lukon vaihtamisesta...

Ei siitä haittaakaan olisi jos kertoisit, millä moottorilla kyseinen zexi on varustettu. 1.8 16V varmaankin?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kipinävehkeet kaimalta (ZX 16v -97) ??
ViestiLähetetty: 12.03.2018 11:16 

Viestit: 31
Teuskille kiitos vastauksesta. Mootoori on siis 1.8 16v, sama mikä xsarassa jne sitten jatkossa. Mutta vaikka motti on sama kuin saarassa, sähköt ovat vanhaa perua, eli ei ajonstoa jne (kertoi joku sitikkaguru..). Talliin ajellesssa ennen huolteluja auto kävi nätisti, kaikki kunnossa, tulpatkin. Onkelma saaattoi ainaskin pahentua kun tulin pikaistuksissani vaihtaneeksi kerran esim ECUn minkä jälkeen "auto ei voikaan käynnistyä", julisti joku autosähkökaveri... Jaa niin, puolapakettejakin olen vaihdellut, tuloksetta..
Jossain alkuvaiheessa kun vielä jaksoin ahkeroida kimpussaan, irroitin ja putsasin kampuran (huomaattavan sottaisen) yläkuoloanturin, minkä jälkeen vekotin hiukan lupaili, mutta vain sen ainoan kerran..



Muutamia citikoita.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: