XM-Hannu kirjoitti:
-93 valmistettu Y3 perusmalli 2l bensakone ja ei ilmastointia. Ilmanvaihto mekaanisin säätimin. Puhallin ei toimi. Puhaltimessa trasistori-etuvastus ja tehonsäätö liukusäätimellä. Löytääkö kukaan tämmöiseen versioon sähkökaaviota? Kun purkasin puhaltimen esiin, niin kävi ilmi että joku on aikaisemmin katkonut puhaltimelle menevät johdot tehtaan johtonipusta, ja vetänyt sinne uudet jostain... ja ei toimi.
Kysymyksiä:
- onko kaikissa XM:n lämppärin puhaltimissa elektroninen etuvastus? Itse en ole nähnyt muunlaisia.
-Toimiiko tuo elektroninen etuvastus mekaanisen liukusäätimen kanssa?
- Pitääkö liukusäätimeltä tulla käyttöjännite puhaltimelle, siis koko virta, vai pelkästään ohjausjännite , siis hituvirta alle 1A?
- Meneekö ohjaus vielä jonkun purkin kautta?
Mikä onkaan puhaltimen vieressä musta, n.3x6x8cm rasia, päädyssä merkki Bitron IND.VE ja vielä 3D? Liittyykö puhallukseen?
Sekalaisia vastauksia, yritän pysyä järjestyksessä:
-on, ainakin saamani tietojen mukaan
-ei, vaan pelkkä ohjaus. Puhaltimelle sähköt akun viereisen sulakerasian kautta sulakkeelta nr. 2 josta releelle 821 joka on hanskalokeron alla. Hituvirtaa siis
-ei tule minkään purkin läpi, vaan liukusäätimelle tulee piuhat puhallinmoottorin säätimeltä.
Se purkki, jos sille menee 9 napainen liitin, niin se on nopeustunnistimen signaalimuunnospurkki. Jos taas (olikohan?) 15 napainen niin se ohjaa jäähdytyspuhaltimia, mutta ymmärtääkseni tällaista ei pitäisi olla ilmastoimattoman "sähköttömän" 2.1td:n kanssa, automaatti/puoliautomaatti-ilmastoidusta taas pitäisi löytyä...
Sähkökaaviokin löytyy, kun vaan keksisi miten sen esille saisi...