Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 06.03.2018 16:08 

Viestit: 57
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ehkei ihan kaikkia noita otsikon vaatimia laitteita kannata samaan autoon virittää. Ensin voi unohtaa tuon plugin hybridin, vaikka ds5:sta taitaa sellainenkin versio olla.
Ihan vakavissani olen miettinyt, siis vasta miettinyt, josko C5 breakista voisi tehdä kaasukäyttöisen ja vielä tankata bensatankkiin re85.
Miksikö?
Ihan vaan siksi että I- tai II- korinen C5 on olisi käytännöllisen mallinen ja vielä mehujousilla. Tilaa olisi sen verran, että kaasusäiliönkin voisi saada mahtumaan ilman, että tavaratila loppuisi.
Re85 systeemit pitäisi saada mukaan, vaikka vaan sen takia että voisi takaluukkuun kirjoittaa bifuel-flexifuel. Voisi toki olla, että kylmäkäynnistystä varten tankissa pitäisi olla kunnon bensaa, jolloin Re85 jäisi ihan vain kuriositeetiksi.
En osaa pohtia voisiko molempia järjestelmiä edes saada samassa autossa toimimaan/ tai mahtuisivatko kaikki lisähilppeet konehuoneeseen.
Varsinnaista taloudellista järkeä tuossa ei välttämättä olisi, mutta eipä näissä citikkahommissa aina muutenkaan järki edellä mennä...



Ilman Citikkaa jo liian pitkään
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 06.03.2018 20:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Virittelin juuri Xsaraan StepOne Techin eFlexFuel-boksin: viewtopic.php?f=17&t=26987
Tuntuisi toimivan, tosin tänään tuli juuri takuuna tuoreemman firmiksen (v. 7.0) sisältävä ohjainlaite.
Firman mukaan tuota purkkia on myyty myös Ranskaan ja EW10-moottoreilla oleviin Sitikoihin.

PS: Citroenin ja Peugeotin flexfuel-versio on "BioFlex"
Kuva



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 06.03.2018 22:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Eikös noista huolimatta pitäisi pystyä myös kaasukäyttö laittamaan, se kun toimii täysin omalla syötöllään jota vain ohjataan suutinpulsseilla, ja kun kaasulle on valittu niin estetään bensasuuttimien (vai pumpun, vaiko sekä-että) toiminta? Tämä siis vain luetun perusteella, ei mitään käytännön kokemusta kaasulaitteista, vielä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 06.03.2018 22:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Kaasulaitteiston asentamiselle saa isomman tuen, mutta hommakin on isompi ja kaasulaitteiden asennus luvanvaraista eli sitä saa tehdä itse. Toki jos kaasua on helposti saatavilla, niin muutos voi kannattaakin. http://www.biokaasuauto.fi/

Gasumilta saa kaasua 89 eurolla max 220 kg kuukaudessa (0,405 €/kg)
https://www.gasum.com/yksityisille/tank ... anjaehdot/



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 28.03.2018 08:35 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Reilu viikko ajo tuolla ameriikanihmeellä (V6) eFlexFuel sarjan kanssa. Uskomaton ero! En oikein itsekään ymmärrä, miten tuon auton käytös voi muuttua niin paljon...
Vaikken ole jakeluverkon vajaavaisuuden takia pystynyt vielä ajamaan 100% E85llä, niin ero on iso. Kylmänä (pakkasyön jälkeen ilman lämppäriä) käynnistyy kuin palmun alta. Ei tehnyt näin edes 100% 98lla yli 10 asteen pakkasyön jälkeen.
Ja kulutus... kun tankissa oli parhaimmillaan 75% seos E85tä ei nollaamaton keskikulutus ollut pudonnut tai noussut siitä missä se oli työmatka-ajon jäljiltä 98lla.
Katsotaan nyt mitä näyttää, kun saan tankin täyteen E85tä.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 28.03.2018 16:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Kami kirjoitti:
Reilu viikko ajo tuolla ameriikanihmeellä (V6) eFlexFuel sarjan kanssa. Uskomaton ero! En oikein itsekään ymmärrä, miten tuon auton käytös voi muuttua niin paljon...
Vaikken ole jakeluverkon vajaavaisuuden takia pystynyt vielä ajamaan 100% E85llä, niin ero on iso. Kylmänä (pakkasyön jälkeen ilman lämppäriä) käynnistyy kuin palmun alta. Ei tehnyt näin edes 100% 98lla yli 10 asteen pakkasyön jälkeen.
Ja kulutus... kun tankissa oli parhaimmillaan 75% seos E85tä ei nollaamaton keskikulutus ollut pudonnut tai noussut siitä missä se oli työmatka-ajon jäljiltä 98lla.
Katsotaan nyt mitä näyttää, kun saan tankin täyteen E85tä.


Onko tuo kylmäkäynnistyksen paraneminen mikään ihme, jos purkki antaa enemmän rikastusta kuin auton oma ecu, ja seassa on vielä 25% 98E:tä...

Ja eihän se ajotietokoneen näyttämä keskikulutus hetkessä muutu, jos alla on dataa ties kuinka monelta tuhannelta kilometriltä. Reilusti vaan nollaat sen, niin karu totuus paljastuu. :) Tai sitten eFlexFuelin purkki sotkee ajotietokoneen kulutuslaskentaa. Jos todellinen kulutus ei ole kasvanut, niin kone on taikonut energiaa tyhjästä.

Itselläni on takana yhteensä reilut 100tkm E85:llä, ja kyllä se todellinen kulutus nousee sen 30%. Muunnoslaitteistojen valmistajien mainokset tietysti väittävät jotain ihan muuta. :)




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 28.03.2018 21:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Meillä on ajeltu hiha-arviolla vajaa parisataatuhatta E85:llä auton valmistaneen tehtaan autoa varten suunnittelemalla softalla ja ainetta (E85) kuluu — vähän ajotavasta riippuen — 25–30% enemmän kuin bensiiniä. Toisinaan tuntuu, että kuluu vielä tuotakin reilummin. Ehkä on sitten osunut kiireisiä päiviä mittausjaksolle, tai jotain.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 29.03.2018 07:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7822
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Jos ECU laskee polttoaineenkulutuksen (tässä tapauksessa oletetun) suuttimien aukioloajan perusteella ja tuo boksi venyttää sitä ecun siitä tietämättä niin eihän se kulutusnäyttö oikein näytä :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bifuel - Flexifuel - Bluginhybridi
ViestiLähetetty: 30.03.2018 23:31 

Viestit: 516
Paikkakunta: Sipoo
Joo, väärin näyttää. Kokemuksesta tietää mitä kuluttaa ja polttoaine mittari sentään näyttää oikein. Eipä sillä kulutuksen määrän oikein näkyvyydellä juuri arvoa ole. Vie mitä vie :D.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron