Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

mikä laatikko
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=2729
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  kaselin [ 17.10.2009 11:25 ]
Viestin otsikko:  mikä laatikko

Eli onko zf: n tekemä automaatti 1998 vm break 1,9 diesel xantiassa?

Kirjoittaja:  Eki [ 19.10.2009 08:51 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

Jos tuo on jo Xantia II, niin kyllä se taitaa olla AL4. ZF oli käsittääkseni Xantia II:issa vain V6:issa.

Oliko Xantia I 1.9 TD:tä automaattina..? :shock: Ehkä oli, mutta ei ole koskaan sattunut kohdalle...

Xantia II:ia myytiin täällä jo -97, toisaalta Xantia I:iä vielä -98.

Kirjoittaja:  kaselin [ 19.10.2009 10:05 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

Vastauksia löytykin Xantia worldistä eli 4HP loota on Tammikuu1998 asti ja siitä eteenpäin AL4 .

Kirjoittaja:  Eki [ 19.10.2009 10:41 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

kaselin kirjoitti:
Vastauksia löytykin Xantia worldistä eli 4HP loota on Tammikuu 1998 asti ja siitä eteenpäin AL4 .

Hmm... :| Joitain vuosia sitten ihmettelin Koivuhaan vaihtoautohallissa valkoista Xantia II Breakia. Auto oli tuulilasissa olevan lapun mukaan rekisteröity -97. Autossa oli 8-venttiilinen :!: 2-litrainen moottori ja AL4...

Kirjoittaja:  faro680 [ 19.10.2009 10:51 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

breakissa oli aina zf ja 8v I sarjalaisissa jos siinä oli al4 seen on joku itse vaihtanut .1,9 td breakkia ei tainnu yhteen väliin muuta saadakkaan kuin automaattia (suurin osa automaattina)

Kirjoittaja:  Eki [ 19.10.2009 11:07 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

faro680 kirjoitti:
breakissa oli aina zf ja 8v I sarjalaisissa jos siinä oli al4 seen on joku itse vaihtanut .1,9 td breakkia ei tainnu yhteen väliin muuta saadakkaan kuin automaattia (suurin osa automaattina)


Ei siinä muuta ihmeellistä ollut, kuin tuo 8-venttiilinen 2-litrainen moottori, jollaiseen en ole Xantia II:ssa tuon jälkeen törmännyt.

Xantia II esiteltiin Xantia Worldin mukaan joulukuussa -97, mutta kyllä niitä oli Koivuhaassa tarjolla jo saman vuoden lokakuussa. Saman lähteen mukaan Xantiaan tuli AL4 puolessa välissä vuotta -97, eli ilmeisesti Xantia II:een heti alusta pitäen.

1.9 TD:t tosiaan olivat ainakin loppuvaiheessa ennen HDi:tä lähestulkoon kaikki automaattivaihteisia, ilmeisesti juurikin AL4:ia.

Kirjoittaja:  INikki [ 19.10.2009 17:14 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

Facelifteissä on 2 litraisessa 8 venttiilisessä 4HP14, V6:ssa 4HP20 ja muissa AL4.

Kirjoittaja:  peltipolvi [ 20.10.2009 00:13 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

Eki kirjoitti:

Ei siinä muuta ihmeellistä ollut, kuin tuo 8-venttiilinen 2-litrainen moottori, jollaiseen en ole Xantia II:ssa tuon jälkeen törmännyt.


Tuossa: http://www.nettiauto.com/citroen/xantia/2799755 eikös ole 8-tappinen......

INikki kirjoitti:
Facelifteissä on 2 litraisessa 8 venttiilisessä 4HP14, V6:ssa 4HP20 ja muissa AL4.


......ja kepistä päätellen loota on 4HP14 eikös?

Kirjoittaja:  Eki [ 20.10.2009 15:28 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

peltipolvi kirjoitti:
Tuossa: http://www.nettiauto.com/citroen/xantia/2799755 eikös ole 8-tappinen......

......ja kepistä päätellen loota on 4HP14 eikös?


Kyllä! Kaikkea sitä näkee... :o "Ylimenokautena" on näköjään tehty kaikenlaisia yhdistelmiä tyyliin vanhat kilkkeet pois varastoista uusiin koreihin...

Kirjoittaja:  Esa66 [ 20.10.2009 15:31 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

Minulla on sellainen muistikuva,että bexiä on saanut ZF nelilovisella tomaatilla,onko kukaan nähnyt?
Kuva
löyty,eli joku diesel versio?

Kirjoittaja:  eskere [ 20.10.2009 18:31 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

Lainaa:
Minulla on sellainen muistikuva,että bexiä on saanut ZF nelilovisella tomaatilla,onko kukaan nähnyt?


On nähty, kaikki beksin automaatit oli 4-vaihteisia 4HP14 lootia. Tuli ajettuakin dies.automaateilla reilusti yli ½miljoonaa km.
Rakkaudesta lajiin on vieläkin tallissa tallessa muutama bexin tomaattilaatikko ja koppa osia :)

Kirjoittaja:  röipis [ 20.10.2009 20:36 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

Joko tuo on varmistunut? Laitoin toiseen keskusteluun (Al4-öljyksi Valvoline...) valokuvan, jossa näkyy aavistus AL4:stä ylhäältä päin, samoin alapuolen proppuja. En tiedä kyllä yhtään miten samannäköisiä ZF:n laatikot ovat? Luulis että Haynesin kirjoista olis apua. Käypä huomenna kirjaston kautta;)

Kirjoittaja:  Eki [ 20.10.2009 22:07 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

INikki kirjoitti:
Esim. dokumenttinumerot: B2CI0HP0 ... ;)

Eli täältä löytyy kuvia AL4:sta.

Varma tunnistuskeino on myös "vaihdekeppi". Tässä ZF 4HP20:n keppi. AL4:ssa on muuten periaatteessa sama, mutta siinä on sport- ja talvinappien lisäksi 1-vaihteen lukitusnappi, kepin kulississa ei ole 1-vaihteen asentoa.

Kuva

Tällainen keppi on ZF 4HP14:ssa. Oliko myös 4HP18:ssa..? :?

Kuva

Kirjoittaja:  Esa66 [ 20.10.2009 22:14 ]
Viestin otsikko:  Re: mikä laatikko

eskere kirjoitti:
Lainaa:
Minulla on sellainen muistikuva,että bexiä on saanut ZF nelilovisella tomaatilla,onko kukaan nähnyt?


On nähty, kaikki beksin automaatit oli 4-vaihteisia 4HP14 lootia. Tuli ajettuakin dies.automaateilla reilusti yli ½miljoonaa km.
Rakkaudesta lajiin on vieläkin tallissa tallessa muutama bexin tomaattilaatikko ja koppa osia :)

No prkl,minä kun luulin et se ois joku harvinaisuus :lol:

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/