Hmmm, olin melko varma että vastasin tähän jo kerran, taisi mennä bittien taivaaseen...
Tuo voi olla osin ihan normaaliakin, sopivan pituinen pysähdys ja kenno ehtii lämmetä, muttei kuivua -> seuraavassa startissa puhallin puhaltaa kosteuden ensi puhallusten mukana (eikä ilmastointi jäähdytä kennoa ihan heti), kostea ulkoilma kostuu lisää ja jos lasit vielä ehtineet viilentyä sopivasti -> kaikkien yhdistelmänä huurtuu.
Normaalitilassa tuo kosteuden tiivistyminen kennoon auttaa lasien kuivatuksessa, koska kosteus on pois puhallettavasta ilmasta ja johdetaan kaukalosta letkun kautta ulos. Voi jotain voi vaikuttaa jos se poistoletku on tukossa, mutta ei kuitenkaan kauhean paljon vaikuta pinta-alaan oli kosteutta kaukalossa puoli milliä tai vaikka sentti.
Joskus kosteus säilyy kennossa pitkäänkin, ja ainakin tulee käynnistyksessä kostea lehmän/kellarin hönkäys jos kenno on vielä likainen. Yksi tapa on kuivata kenno ennen kuin pysähtyy, napsauttaa ilmastoinnin pois noin 5+ min ennen tulevaa lyhyttä pyähdystä ja kenno kuivuu ilmavirrassa. (on tosin kehittyneempiäkin ilmastointeja kosteusantureineen)
|