Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C1 diesel vika + vikavalo, meni ohi, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 27.04.2018 17:13 

Ajoin moottoritiellä ja yhtäkkiä nyki hyvin kovasti pari sekuntia ja moottorin keltainen vikavalo jäi palamaan.

Nilkutin kotiin 65 km/h, vaihde nelosella, noin 30 sekuntia meni kohtuullisesti ja toiset 30 s nyki kovasti. Kevensin kaasua kun nyki, se auttoi hieman. Tätä koko matka.

Tyhjäkäynti oli huonoa ja ajattelin että jotenkin tämä liittyy ehkä? polttoaineen ruiskutukseen. Tuntui käyvän 3:lla pytyllä tai jotakin sinne päin. Tehot oli täysin pois paikaltaan lähtiessä.

Soitin korjaamoon, juu tuo reilun viikon päästä niin katsotaan.

Tänään kävin 1 km päässä kaupassa. Mennessä vikavalo paloi, mutta moottori toimikin ihan normaalisti. Kaupasta tullessa autoa käynnistäessä vikavalo sammui. Pari ihan pientä nykäisyä tuntui ajaessa, ei lähellekään samaa tasoa kuin vikaantumispäivänä.

- vikavalo sammui, saako ne korjaamossa luettua mikä vika siellä oli?

- voinko yrittää eristää vikaa jotenkin testaamalla, en ole erityisen autonkorjaustaitoinen?

- mitä te tekisitte samassa tilanteessa, itse konepellin alle säätämään ja tutkimaan vai korjaamoon?

Poissa

Viestin otsikko: Re: C1 diesel vika + vikavalo, meni ohi, mitäs nyt?
ViestiLähetetty: 27.04.2018 19:57 

Ilmamassa-anturi? Älä koske itse siihen vastuslankaan,jos sen hajottaa, niin ei pysty ajamaan ollenkaan. kokeilisin ilmamassa-anturin liittimen suihkutella contact-cleanerilla ekana. Tietty jos saa vikakoodit luettua, niin helpottas itse-diagnostiikkaa :)
linkkivinkki, joka ei välttämättä ole ratkaisu sun ongelmaan:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tee-se- ... -puhdistus

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ]