Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Kaksipiirijarrut http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=27461 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Roplaaja [ 01.05.2018 19:54 ] |
Viestin otsikko: | Kaksipiirijarrut |
Mites sellaiset toimii? Onko sylinterissä kaksi mäntää peräkkäin. Pojan ZX 1.4 -95 menee aina rimaa hipoen ja valitusten saattamana katsastuksesta läpi. Oikea etupyörä on 50% heikompi kuin vasen. Takäpyörissä ero pienempi. Vaimon samanlainen ZX on täydellinen tässä asiassa. Heinämiehen kirja kertoo että oikea etupyörä on vasemman takapyörän kanssa samaa piiriä. Ilmausta näihin vanhuksiin ei voi tehdä. Kaikki jarrunipat ovat joko poikki tai jumissa ja katkeaa jos vääntää. |
Kirjoittaja: | pekka karvonen [ 01.05.2018 21:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kaksipiirijarrut |
Roplaaja kirjoitti: Mites sellaiset toimii? Heinämiehen kirja kertoo että oikea etupyörä on vasemman takapyörän kanssa samaa piiriä. Ilmausta näihin vanhuksiin ei voi tehdä. Kaikki jarrunipat ovat joko poikki tai jumissa ja katkeaa jos vääntää. Vastasit juuri kysymykseesi. Eli ne piirit on ristikkäiset jarrut. Meleko varmasti siellä on vuotoja ainakin takimmaisissa jarrusylintereissä. Eli taakse uudet sylinterit yms muut hilut rummun sisään ja eteen joko satuloiden täyshuolto + muut romppeet tai kaikki uutta. Eivät edes maksa juuri mitään ja tekemisen ja onnistumisen ilo on asia mistä voi vähän maksaakkin. |
Kirjoittaja: | Roplaaja [ 01.05.2018 21:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kaksipiirijarrut |
Ei ole vuotoja takana kun kaikki on tarkastettu. Kyselin tätä siksi että mikä on todennäköisin syy tähän. Etujarrusatulat olen huoltanut aina renkaiden vaihdon yhteydessä joka on ainoa tapa saada ne pelittämään hyvin. Siis ne ei vuoda eikä jumita. Onko ilman jouminen toiseen jarrupiiriin syy tälläiseen. Etujarruista ei saa letkua irti kummastakaan päästä vaikka yritetty eli satuloiden vaihto edellyttää putkien vaihtoa pääsylinterille asti jos sieltäkään irtoaa. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 01.05.2018 21:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kaksipiirijarrut |
Ihmettelin joskus kun Safranen etusatuloista ei löytynyt ilmausnippoja mistään. Tarkemmalla tutkimisella selvisi, että molemmat olivat katkenneet ja ruostuneet umpeen sulautuen täysin satulan pintaan. Ilmailut ovat onnistuneet jarruletkua löysäämällä. Samassa autossa piti vaihtaa ABS-yksikkö. Teräsputket olivat tiukasti alumiinisessa blokissa enkä millään olisi niitä tahtonut alkaa vaihtamaan. Irtosivat vasta, kun veti putket punahehkuiseksi kaasupilleillä. Pätkäise letku poikki niin pääset hylsyllä vääntämään. |
Kirjoittaja: | ealab [ 02.05.2018 07:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kaksipiirijarrut |
Jos on tarkoitus pitää autoa, niin asiallisena johtopäätöksenä voi olla satuloiden, putkien ja jarrunesteen uusimiset. Ja laittaisi siten että paikat saisi joskus auki, ilmauksia, jarrunesteen vaihtoja varten. Jarrujen toiminnassa pitää olla mahdollisimman vähän epävarmuutta, tai ei ollenkaan. |
Kirjoittaja: | Roplaaja [ 02.05.2018 10:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kaksipiirijarrut |
Satulanpuoleinen letkunpää irtoaa kokemuksesta kun katkaisee letkun ja vääntää hyvällä 6-kulmahylsyllä. Letkun toinen pää on pahempi. Letkun katkaisu ei auta kun korin puoleinen juntturiin ei saa mitään kalua kiinni. Jarruputken avain alkoi pyöriä. Auttaako tässä kuumennus jollain nestekaatutoholla. Ilmanippojen kunnolle ei voi mitään kun ostaa käytetyn auton, ne on aina jumissa ainakin minun kohdalle osuneissa. CX toimi hyvin 15 vuotta vaikka takanipat oli poikki ja vastakierretapit katkenneet sisälle. Ilmaus: kuluneet palat paikalle ja jarrun polkaisu että sylinterit täyttyivät. Sitten männät pihdeilä sisään. Nesteet kuplineen painuovat takajousiin josta aikoinaan poistuvat LHM säiliöön |
Kirjoittaja: | laakeri [ 02.05.2018 19:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kaksipiirijarrut |
Roplaaja kirjoitti: Ilmanippojen kunnolle ei voi mitään kun ostaa käytetyn auton, ne on aina jumissa ainakin minun kohdalle osuneissa. Meille ovat tainneet valikoitua sitten ne toiset ääripäät, kun ovat aina viimeistään pienen suostuttelun jälkeen lähteneet liikkeelle. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |