|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 03.05.2018 23:31 |
Viestit: 2161
|
Hiukan mielenkiintoisempi tapaus! Auto toimii enimmiltä osiltaan, mutta vakkari ei, polttoaine mittari ei, sisäilman puhallin ei, radio piippaa koko ajan, eli ei tunnistusta vinille ja mittaristossa vilkuttaa koko ajan ajovalojen vihreää merkkivaloa? Lexialla ei pääse mihinkään sisälle, paitsi jousitukseen.
Näitä kokeiltu ilman vaikutusta, toista mittaristoa, kaikki sulakkeet tarkistettu, COM:n pistokkeet irroitettu, kuten myös radion, toista BSM boksia. Epäilyt tietysti nyt BSI ja huomenna kokeilussa toisella, mikä tietysti herjaa ajonestoa, mutta häviääkö muut viat ja pääseekö Lexialla sisälle?
Onko muita hyviä ideoita?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 03.05.2018 23:41 |
Viestit: 708
|
BSI vialle kuullostaa. Myös penkinlämmitin voi tehdä vaikka mitä vekkulia: http://citroen-foorumi.com/index.php?to ... #msg194093
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.05.2018 06:28 |
Viestit: 2161
|
Tutkitaan penkkikin, kun herjaa vänkärin penkistä turvavyötä, vaikka siinä ei kukaan istuisikaan? Oliko siitä ohjaustehostajan väylätyksestä jossain enemmän asiaa, kun siellä johtosarjassa on käyty teipeistä päätellen?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
powerage
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.05.2018 07:11 |
Viestit: 708
|
Se ohjaustehostajan johdotus pystyy sekoittamaan auton, foorumin puolella oli juttua.
C5II 2.0 HDI break automatic AM6 C5II 2.0 HDI berline automatic AM6 C5II 2.0 16v berline man. C4 I 1.6 16V ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.05.2018 11:26 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Onkohan se ohjaustehostimen etuoikeus väylässä joku yleinen CAN-väylän ominaisuus? Siskon entinen Touran meni aikoinaan täysin solmuun sähköisen ohjaustehostimen kulma-anturin hajottua...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.05.2018 13:15 |
Viestit: 2161
|
Teuski kirjoitti: Onkohan se ohjaustehostimen etuoikeus väylässä joku yleinen CAN-väylän ominaisuus? Siskon entinen Touran meni aikoinaan täysin solmuun sähköisen ohjaustehostimen kulma-anturin hajottua... Hiukan itse miettinyt samaa ja voisiko hyde olla myös oma erillinen, kun se todella ainoa, minkä Lexia löytää? Tutkitaan sitä illalla ja kokeillaan myös BSI:n vaihtoa.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.05.2018 14:32 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
betaromeo kirjoitti: Teuski kirjoitti: Onkohan se ohjaustehostimen etuoikeus väylässä joku yleinen CAN-väylän ominaisuus? Siskon entinen Touran meni aikoinaan täysin solmuun sähköisen ohjaustehostimen kulma-anturin hajottua... Hiukan itse miettinyt samaa ja voisiko hyde olla myös oma erillinen, kun se todella ainoa, minkä Lexia löytää? Tutkitaan sitä illalla ja kokeillaan myös BSI:n vaihtoa. Voi olla. Tossa Touranissa oli kaksi haaraa väylässä, ja tuon tehostajan vian vuoksi kaikki samassa haarassa olevat laitteet alkoivat sekoilla. Laitteillahan on väylässä erilaiset prioriteetit, ja kun tarpeeksi suuren prioriteetin laite alkaa sekoilemaan, menee väylä tukkoon. Vika paikallistui lopulta sähköisen tehostajan sulakkeen irrottamalla jolloin muut laitteet alkoivat toimia normaalisti.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 06.05.2018 05:54 |
Viestit: 2161
|
Päivitystä tämän tilanteeseen! Potilas siis AM6 automaatilla ja kokeiltu manuaalin BSI:llä ja ECU:lla, jotka olivat helposti käsillä. Niillä hävisi valojen merkkivalo vilkkumasta ja pa-mittari alkoi näyttämään lukemia, mutta ei suostunut kuittaamaan ajonestoa pois, niiden avainsirulla. Ehkä olisi tarvinnut myös tietoa laatikolta? Ainoa mikä jäi hiukan ihmetyttämään, kun sillä manuaalin BSI:llä ei vieläkään päästänyt Leksialla sisälle, vaan ainoastaan jousitukseen, kuten omallaan? Ohjaustehostajan pumpun johdotuksessa tuskin vikaa. Jos suinkin tänään kerkiää, niin koitetaan identtisen auton bokseilla ja avaimilla, mitä sitten tekee?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 06.05.2018 16:04 |
Viestit: 2161
|
BSI vika, toiset vehkeet purkuautosta kiinni ja laitteet rokkaa! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 19.05.2018 08:53 |
Viestit: 2161
|
Tämän auton tarina saa jatkoa! Autoon siis vaihdettiin ECU, BSI ja avainsiru ja ihme ja kumma alkoikin toimimaan, joskin normaalia II korisen sähköjen sekoilemista esiintyi joskus, mutta sillä pystyi hyvin ajelemaan, vaikka ei nyt kyydiltään ollutkaan niin taivaallista, kun täällä monet väittää. Koitti eilinen päivä ja oli tarvetta vetokoukulliselle autolle ja 10km reissu sujuikin mallikkaasti hienosti vaihtavan Aisin vaihteiston myötä! Myhäilin tyytyväisenä, että Citroen on tehnyt hyvän valinnan ottaessaan japanilaisen automaatin autoonsa. Illalla vielä piti auto siirtää parkkiin ja virrat kytkettyä näytti mittaristossa jokseenkin tutulta, bensamittarin näyttö ei toimi, radio piippaa tunnistamattomuuden merkiksi ja valojen merkkivalo vilkkuu, nyt lisäksi ajonesto päällä. Eli on taas polttanut nuo vaihdetut osat. Ei hätää, auto oli vm -07 ryöstö halpa ja näitähän on meidän pihalla pistetty pienemmästäkin osiksi!  Se on nyt tämänkin kohtalo ja tappiota ei pääse syntymään, kunhan saa puskurin ja takalasin myytyä, mutta kuinka on sillä, jonka harhaisessa mielessä on muhinut ajatus, että tuollainen Citroen on väittämien mukaan niin hieno ajaa? Ehkä luokassaan keskiverto, mutta kun niillä ei voi sitä tehdä, kuin joskus satunaisesti pienen hetken. Tämä purkautuminen on lukijalle varoitus, älä ikinä hanki Citroen merkkistä autoa, tai muutakaan PSA konsernin tuotetta, ne ovat täysin susia! Älä usko esitettyjä manifestejä, kuinka niillä on ajettu ½ miljoonaa km tekemättä mitään, saati ihmettele, miksi kukaan ei sellaista halua, tai maksa mitään sellaisesta vaihdossa. Tuonkin yksilön, kun jokin liike olisi myynyt, niin suora seuraus kaupan purku ja lähettäminen paalattavaksi. Tämmöisillä mietteillä tänä aamuna, aurinko paistaa ja pihalla muun merkkisiä autoja, jos tulee tarvetta vaikka lähteä jäätelölle! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 19.05.2018 09:53 |
Viestit: 738
|
Joo näin on PSA kinneri valmistamot suljettava valmistavat ympäristösaastetta pahempaa kun Talvivaaran kaivos. 
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 21.05.2018 10:36 |
Viestit: 2161
|
En ole vielä muuttanut mielipidettä, että Citroen ja sen sisar tuotteet ovat yksiä huonoinpia ja epäluotettavimpia autoja maailmassa, mutta leikkinyt ajatuksella, jos tuon haluaisi vielä saada toimivaksi, niin mitä edellyttäisi? Se taitaa olla kuitenkin selvää, että jostain menee virtaa vääriin paikkoihin ja näissähän onkin viisaasti suunniteltu eri vahvuisia virtoja kulkemaan samoissa johtonipuissa. Jännitesuojia tuskin juuri minnekään laitettu? Ajatusleikki alkakoon, eli auto oletettavasti pitäisi purkaa täysin raaaksi hylsyksi ja vaihtaa jokainen johtosarja, jonka jälkeen vaihtaa jokainen boksi, mitä autosta suinkin löytyy? Kukaanhan ei noin älyttömään projektiin ala 10v vanhan Citroenin kanssa, jonka arvo maksimissaan toimivana, hiukan itseään pettäen 1000€, mutta mielellään kuulisin heidän ideoita, joiden mielestä nämä ovat yksiä maailman parhaimpia ja niin mukavia, kun niissä jopa se hyde jousitus! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 21.05.2018 10:59 |
Viestit: 738
|
Juuri näin, ei taida tehtaan suunnittelu herbotkaan osata aavistaa mikä riivaa, en moiseen alkais minkään kotteron kaa, joku voi ja suotakoon se hänelle.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 21.05.2018 11:15 |
Viestit: 2161
|
Vielä ylläolevan vahvistukseksi pihalla on viisi II korista purussa ja niistä ei yksikään ole esim. vaurioitunut kolarissa, vaan kaikki purettu teknisten ongelmien vuoksi! Onneksi niiden purkamista tukee jopa tehdas, kun pitää kiinni mahdollisuudesta olla toimittamatta osia 10v vanhempiin autoihin. Lista on jo niiden osien kohdalta surullista luettavaa, mihin itse törmännyt, hammastangolle menevät hyde putket, moottorin tuet, pohjamuovit ym. ym. 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
drivemegrazy
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 23.05.2018 14:14 |
Viestit: 120
|
Miks ihmeessä sä keräät sinne pihaan niitä maanantaipäivän kappaleita, joissa on kaikki mahdolliset viat. Hanki sellainen, jossa ei ole vikoja ja maksa siitä muutama satku enemmän...  koputtelen tässä puuta eli päätäni, kun kaikki pelaa kuin uudessa vaikka on 11 vuotta vanha kakkoskoppanen... no, mitä nyt kuskin ovi vähän temppuilee, mutta eikös se ollut juuri niin, että kuskin oven johtosarjoissa et ole koskaan havainnut mitään vikaa..vikaa...vikaa....vikaa.....? Siis sehän on fakta, että naimisiin meno pökötin kanssa lopetti sitikan erilaisuuden. Femmahan on melkein yhtä huono auto mukavuudeltaan kuin passat-panssarivaunu. Se on aika vitsikästä, kun autotesteissä kiinnitetään hirveesti huomiota ns. ajo-ominaisuuksiin, vaikka normaali käyttäjä antaisi (jos ymmärtäisi) arvoa matkustusmukavuudelle ja esim. hiljaisuudelle. Kivirekiähän suurin osa nykyautoista on. Mutta mitä niihin vikoihin tulee, niin eipä se autojen elektroniikka mitään merkkispesiaalia ole. Samat kilkuttimet niissä kaikissa on, mitä nyt liimaavat niihin eri logolla varustettuja tarroja merkkiuskollisten idioottien iloksi. Väylätekniikkaan mentiin, koska se tuli halvemmaksi kuin vanhat systeemit. Mersuun kuulemma on jo tullut kuparipiuhojen tilalle valokaapelit... Äh, vähän taittu tuo kaapeli tuossa... no, tuli muutaman tonnin remontti... Eli auton valmistuksen periaatteet nykyään ovat seuraavat: Auton valmistus mahdollisimman halvaksi Auton käyttöikä mahdollisimman lyhyeksi Varaosat mahdollisimman kalliiksi ja Korjaustyö mahdollisimman hankalaksi Näin meitä lypsetään... ammuu!
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 23.05.2018 15:33 |
Viestit: 2161
|
Parahin "drivemegrazy", se että tänne pihalle tulee ainoastaan niitä pari sataa maksavia C5 II korisia johtuu ainoastaan siitä, että olen vielä ajatellut saavani kulkea ilman holhoojaa!  Noissa on ollut joissakin kauppakirjoja parin vuoden takaa, joissa edellinen omistaja on saattanut hyvinkin maksaa siitä 6-7 tuhatta. Tuo viimeksi tullut on hiukan yli 200tkm ajettu "maanantai" yksilö, johon on viimeisen vuoden aikana vaihdettu täydellinen kytkin, COM viiksipaketti, toisen puolen kynkkä+hydesylinteri, ilmastoinnin putkia. Takalasinpyyhin ei toimi ym. ym, joten en ole täysin vakuuttunut siitäkään, että maksamalla enemmän, olisi saanut toimivan auton? Toisaalta myös C5:n kelvotonta laatua kuvastaa myös hyvin se osien määrä, mitä noista purettavista menee päivittäin. Yhtään BSM boksia ei ole, kun kaikki menneet jonkin toimimaan saattamiseen, COM paketteja kysytään viikottain. Viikonlopun ohjelmaa täyttää moottorin irroitus, kun yksi hylännyt pakkasilla öljyt ulos jäätyneen huohottimen vuoksi. Huoltokirjoja selaamalla selvinnyt autoja, joihin vaihdettu moottoria, tai vaihteistoja takuu aikana ja muulloin. Joten eiköhän vaan uskota näiden olevan todella surkeita autoja ja olen täällä antanut itseni ymmärtää, että X7 on vielä huonompi? Se kait sentään soveltuu musiikin kuuntelu tilaksi, kun vehkeet vaihtaa ensin! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
drivemegrazy
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 23.05.2018 16:37 |
Viestit: 120
|
Nimi on enne, katsotaan miten femman kanssa käy, nyt ollut alla reilu vuosi. En kuulu niihin autonomistajiin, jotka naama totisena väittävät, että "autolle ei ole tarvinnut tehdä yhtään mitään". Onhan sitä huollettu, mutta ei vielä hirveästi korjattu. Myönnän, että femman osto oli aika tiukilla. Olin käynyt koeajamassa sitä joskus 2006-vuoden paikkeilla ja totesin, että huonoon suuntaan on mennyt Xantiaankin verrattuna. Ja ostin silloin V6 xantun. Mutta sama vika: kun halvalla saa, niin... eli jos hintalappu on alle puolet samankokoiseen ja ikäiseen ja ajettuun japsiin verrattuna, niin ihminen on optimisti. Toistaiseksi olen vieläkin sitä. Aika näyttää...
Enpä tiedä, tuodaanko sitten Suomeen kaikki PSA:n maanantaikappaleet, kun Saksassa nimenomaan kakkoskoppainen on jossain vaiheessa saanut mainesanoja luotettavuudesta (ainakin I- ja III-koriin verrattuna). Vai ovatko sääolosuhteemme ylivoimaisia. Tosin itse pidän autoa kesät talvet ulkona enkä koskaan käytä mitään lämmityslaitteita. Vajaan 40-vuotisen autonomistajaurani aikana olen auton laittanut roikan perään alle yhden käden sormilla laskien. Ja yhden kerran olen joutunut hinaamaan auton käyntiin. Oli CX reflex. Sen sijaan CX turbodieseli lähti käyntiin aina. Kun vain osasi käynnistää...
Perusajatukseni asiasta on kuitenkin se, että autojen suunnittelussa on järki lähtenyt ns. lapasesta. Ollaan siinä tilanteessa, josta vitsailtiin vajaa kolmekymmentä vuotta sitten, kun windowsin käyttikset pyrkivät kaatumaan vähän väliä omia aikojaan. Vitsailtiin, että millaista olisi, jos auton pitäisi kesken ajon buutata tai kun kääntää ratista oikealle, niin auto kääntyisikin vasemmalle. Nyt ollaan jo aika lähellä vitsiä.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 03.06.2018 11:37 |
Viestit: 2161
|
En tiedä, oliko taas vaan siitä kiinni, kun menin perjantaina ostamaan C5 II korisen farkun lähes lahjoitus hintaan, että lopetti toimimisen? Auto toimi täysin moitteitta 100km kotiin, mutta seuraavana aamuna käynnistyi muutaman kerran, jonka jälkeen sammui. Pikaisen ihmettelyn jälkeen totesin, ei pyöri bensapumppu. Epäily heräsi, joko taas yksi BSM vikainen, koska nämä sähköviat ovat kuulemma yhteydessä edulliseen hankintahintaan? Ongelman ratkaisua vaikeutti tieto, että keskusvarastolta ei löydy, kuin dieselin BSM yksiköitä, mutta mikä estää kokeilemasta, mitä sillä tapahtuu. Tapahtuihan sillä, auto lähti käyntiin ja toimii jälleen täysin. Törmään lähes päivittäin kysymykseen, onko BSM yksikköä sillä ja sillä numerosarjalla ja yleensä ei ole? Autossa oli BSM LO-04 ja laitoin sinne LO-06:n, eli tuo on ollut alunperin 2.0 Hdi:n BSM ja kokeiltu 2.2 Hdi:n, jossa myös toimi ja nyt se toimii jopa 2.0 bensassa. Herää kysymys, että mitä eroa noilla sitten lopulta on ja miksi niitä on pitänyt numeroida julmettu määrä, kun ne kuitenkin ovat vaihtokelpoisia? Mielipiteeni kuitenkin on edelleen vahvistunut, että Citroen on yksi epäluotettavimpia autoja, kun koskaan ei ole varmaa toimiiko se ja oletettavasti ei! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 03.06.2018 12:20 |
Viestit: 5124
|
Se olikin sitten lyhytaikainen luotettavuus, mutta eiköhan siinä osassa lue Siemens (Purin juuri yhden Delphin leimoilla olevan COM-viiksiyksikön ja sen sisältä spiraalijohto-osasta löytyi tarra Bosch ja sen valmistusmaaksi mainittiin Australia  )? Oma teoria noista osista on että joku on laskeskellut että kannattaa mieluummin pitää varastossa ja valmistaa kymmentä erilaista boksia, jos voi säästää jokaisessa muutaman euron jättämällä pois osan releitä ja elektroniikkaa niistä joita ei tarvita. Tiedä sitten mitä eroja on mutta voisi olla ainakin vaikka erilaiset säästöohjailut ja niiden releet, hiilikanisterin solenoidin ohjaus, lisäilmapumppu, lambdan lämmitys... joita ei dieselissä kai ole eikä tarvita ja sama toisin päin sekä riippuen vielä vaihdelaatikosta ja muista koneeseen liittyvistä osista. Mutta eipä tosiaan mitään kokemusta mitä niissä on eroja ja mikä sopii minkäkin tilalle, kai se selviää vain testaamalla (mutta saattaa tosin vaatia tarkempaakin testausta että puuttuuko jonkun yksittäisen laitteen ohjaus)
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 03.06.2018 15:50 |
Viestit: 2161
|
Siemens/VDO noissa BSM:ssä näyttää lukevan. Noita varmasti tehdään useata eri versiota eri merkeille ja kasataan halvoilla, keski hintaisilla ja kalliilla komponenteilla? PSA konserni on päätynyt siihen halvimpaan vaihtoehtoon, koska uskoisin, että olisi tullut ilmi, jos muissa olisi samanlaisia ongelmia boksien kanssa? Viimeksi olen jäänyt tielle noin 20v sitten Vectran kanssa ja pelkästään tänä vuonna 3 kertaa C5:n kanssa, mutta onhan se niin mukava ajaa! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 03.06.2018 17:56 |
Viestit: 5124
|
Ainakin 2000 -luvun alun VW:ssä oli hyvin samanlaisia ongelmia sähköissä, muistelen myös että työkaveri aina jaksoi kehua saksalaista laatua ja sen uudehkosta Golfista loppui akku monta kertaa, kunnes selvisi että joku boksi jätti/sytytteli ajovaloja aina silloin tällöin paikallaan ollessa ja onpa mittaristonkorjaamoitakin erikoistunut noiden mittaristo-ongelmiin (kuten Citikankin). Myös vanhempi tuttu ongelma eli ovijohtojen katkeaminen oli ainakin Passatin tyypillinen vaiva. Viimeisimmät moottorin ECU-vaivatkin ovat olleet vastaan Fiatissa ja Volvossa, mutta Citikankin käyttämiltä alihankkijoilta nekin olivat peräisin ja ainakin Fiatin ECUt ovat vielä tiukemmin naimisissa koriboksin kanssa ja auton antureiden kanssa, eli ei pysty edes nopeusanturin tyyppiä vaihtamaan ohjelmallisesti.
|
|
|
|
 |
Plösöilijä
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.06.2018 02:54 |
Viestit: 738
|
Nimeltä mainitsemattomista premium autoistakin on kuuluisa joulukuusi ilmiö hyvinkin tuttu johtuneeko pokseista. Toi todettu oleilussa autosähkökorjaamolla kevään korvalla.
Pösö Expertti 1,9 TD 2000@ Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.06.2018 06:22 |
Viestit: 2161
|
Plösöilijä kirjoitti: Nimeltä mainitsemattomista premium autoistakin on kuuluisa joulukuusi ilmiö hyvinkin tuttu johtuneeko pokseista. Toi todettu oleilussa autosähkökorjaamolla kevään korvalla. Pointti ei olekaan siinä valojen palamisessa, se taitaa olla nykypäivän vitsaus, mutta ne kuitenkin yleensä vievät perille? Citroenin ongelma piilee siinä, että niitä en ainakaan minä uskalla sammuttaa, jos vaikka poikkeaa kahville, kun sen seurauksena, ei useinkaan lähde enää käyntiin. C5:n selviytymis settiin kuuluu ainakin yksi BSM yksikkö varalle mukaan, korimallista riippumatta. Toinen mihin en kovinkaan paljon luota on VAG konsernin jakopäät. Vaikka vain harrastan näitä, jotta en pyörisi muiden jaloissa, niin tämän vuoden puolella törmännyt Q7 4.2 V8 Audin ketjulla olevaan jakopäähän, joka teki koneesta silppua 270tkm kohdalla ja viime viikolla 2.0 Tdi:n jakopää, joka kesti ennen totaali tuhoa 90tkm ja 4v.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.06.2018 07:47 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Jos harrastuksena on paskan lapiominen, niin tuleehan sitä paskaa väkisin käsiinkin. Jos harrastuksena on valmiiksi rikkinäisten halpisfemmojen keräily, niin tokihan niitä rikkinäisiä bokseja silloin käsiin sattuu  Mukavampi niitä kuitenkin on vaihdella kuin peltejä hitsailla tai koneita availla  Tossa päivänä muutamana yritin oikein miettiä, että josko sitä seuraavaksi hommaisi jonkun ihan muun auton käyttikseksi. En kyllä keksinyt minkä, kaikki ne kuitenkin joskus hajoaa ja femmat alkaa olla jo aika tuttuja kuitenkin  Tietääpähän mistä hajoaa...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 II kori 2.0 Hdi sähköt sekaisin Lähetetty: 04.06.2018 08:22 |
Viestit: 2161
|
Teuski kirjoitti: Jos harrastuksena on paskan lapiominen, niin tuleehan sitä paskaa väkisin käsiinkin. Jos harrastuksena on valmiiksi rikkinäisten halpisfemmojen keräily, niin tokihan niitä rikkinäisiä bokseja silloin käsiin sattuu  Mukavampi niitä kuitenkin on vaihdella kuin peltejä hitsailla tai koneita availla  Tossa päivänä muutamana yritin oikein miettiä, että josko sitä seuraavaksi hommaisi jonkun ihan muun auton käyttikseksi. En kyllä keksinyt minkä, kaikki ne kuitenkin joskus hajoaa ja femmat alkaa olla jo aika tuttuja kuitenkin  Tietääpähän mistä hajoaa... Halpis femmojen keräily perustuu pelkästään siihen, että haluaa turvata taloudellisesti tilanteen, että se ei veloita varallisuutta, kun se todennäköisesti kuitenkin hajoaa, niin ne saa jalostettua edes osina. Kuten hyvin itsekin tiedät, niin osistahan on huutava pula! Pelkästään ehjistä pohjamuoveista saa helposti 60€ kpl, joilla saa jo helposti I korisen auton kuoletettua. Olen kyllä kuullut joidenkin niitä myyneen halvemmalla tyhmyyksissään! Se on totta, että esim. C5:n kohdalla harvemmin niitä joutuu hitsailemaan, mutta lohduttaako se sitten, ettei se muutenkaan toimi? Jotku vaihtelee vaikka jousisylintereitä viikottain, tai nostajankuppeja saadakseen liikkumaan taas hetken ja mitä tulee moottoreiden kestävyyteen, niin olen kuitenkin tämän vuoden puolella myynyt 2kpl EW10 moottoreita ja yhden 2.0 16V Hdi:n, niin ei nekään ikuisia tunnu olevan? Olisi kyllä hauska tietää, miten heidän C5:t toimineet, jotka maksaneet niistä täyden rahan, kun en ole paljon kysellyt, ovatko olleet halpis femmoja, joihin kaikki osat menevät?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
|