Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2,2 HDI:n virheilmoitus 'Min. addition level'.
ViestiLähetetty: 31.08.2018 09:54 

Arvoisat tietäjät

Minulla on ollut jo yli 13 vuotta tuo em. C5 2,2 HDI - otettu käyttöön v- 02. Nyt sillä on ajettu n. 308 tkm ja muutamia pienehköja korjauksia lukuun ottamatta auto on toiminut todella hyvin ja vastannut mainiosti tarpeisiini. Yleisen käsityksen mukaan minulle on siis sattunut ns. maanantaikappale!

Mutta nyt on ilmennyt pieni pulma. Joskus viime keväänä tietokonenäyttö alkoi vilkutella ilmoitusta " Minimum addition level" tarkoittaen siis sitä, että n. 5 litran lisäainetankissa asuva Eolys-neste on käymässä vähiin.

Edellisen Eolysin lisäysajankohta ja ajetut kilometrit huomioiden näin ei olisi pitänyt olla. Ja ei ollutkaan! Kun sinne lisättiin Eolysiä, niin sitä mahtui vain n. kaksi litraa.

Tämä ei vielä ole se julkituomani pulma vaan se, että sydeemi ei anna tuon Eolysin puutteen ilmaisimen nollata itseään: aina ajoon lähtiessäni se vilkuttaa minulle noita terveisiään mittaristossa olevan punaisen varotusvalon minuutin loistamisen ohella.

Jos muistan oikein, niin edellisen Eolysin lisäyksen yhteydessä en vaihtanut hiukkassuodinta.

Asia tutkittiin paikallisessa C-korjaamossa, ja polttoainen korkin magneetikytkimestä saatava vikailmoitus ei anna nollata itseään vaikka magneettikytkin muuten toimiikin. Näin kuulemani mukaan, jos asian oikein ymmärsi.

Ja tämä johdannon jälkeen kysymykseeni: mistä moinen saattaa johtua? Ja itseasiassa vielä tärkeämpää: miten tuon saisi korjattua?

Olen jo yrittänyt totutella ajatukseen, että auton säätö- ja ohjausjärjestelmän purkamisen sijasta opettelisin elämään tuon ilmoituksen kanssa, mutta tämmöiselle 'vanhemmalle insinöörille' tuo ei ole ratkaisu.

Siksipä toivonkin Teidän apuanne.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 1 viesti ]