Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Etupäästä pauketta
ViestiLähetetty: 28.09.2018 09:32 

Viestit: 7
Citroen c5 vm. 2008 ajettu 350t. Paljon ajettu, paljon laitettu. Juuri tullut korjaamolta jolloin vaihdettu vasen tolppa ja oikea alatukivarren pusla. Nyt on alakanut kuulumaan rattia käännettäessä pientä pauketta etupuolelta. Vaihdoin itse vielä molemmilta puolilta sisemmät raidetangon pallonivelet joissa molemmissa välystä, mutta tällä ei vaikutusta paukkeeseen. Pauke kuuluu kun rattia kääntää alhaisessa nopeudessa eestaas ja pauke kuuluu molempiin suuntiin käännettäessä. Koiranluut on vasta vaihdettu joten niistäkään ei pitäisi olla paukkeen aiheuttajiksi. Nyt kerran käyty korjaamolla muttereiden kiristyksessä mutta tälläkään ei vaikutusta. Molemmat alatukivarren pallonivelet vaihdettu vuoden sisällä.

Tuli vaan mieleen jotta oiskohan korjaamolla voinut mennä pieleen kokoamisvaiheessa kun vasenta tolpaa on vaihdettu?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupäästä pauketta
ViestiLähetetty: 28.09.2018 16:28 

Viestit: 217
Paikkakunta: Oulu
Iskarin yläpäät, jouset ei oo kunnolla paikoillaan. Näistä lähtisin ensin tutkimaan



Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupäästä pauketta
ViestiLähetetty: 28.09.2018 21:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Onhan tämä hydejousitettu? En nyt muista rakennetta ihan tarkkaan, mutta eikös näissä ole olka-akseli (vai mikä lie oikea nimitys onkaan) Mc Phersonin sijaan. Eli etupyörän kääntöön pystyakseli, jossa jonkin sortin kuulalaakeri sekä ylhäällä että alhaalla. Laakeririkko? Yksi kuula halki?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupäästä pauketta
ViestiLähetetty: 29.09.2018 09:37 

Viestit: 146
Onko alapään kääntölaakeria vaihdettu. Sen kuulat ruostuu ja paukkaa käännettäessä. Rakennetta suojattu paremmin uusimmissa kääntölaakereissa. Todennäköisesti ruostumisen huomaa myös kun katsoo valuuko sieltä ruostevettä välistä. Vaihdoin ne C6:een pyöränlaakerivaihdon yhteydessä jo 120 tuh mittarissa ja vikaa oli jo laakereissa, jumittelivat.



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupäästä pauketta
ViestiLähetetty: 29.09.2018 14:17 

Viestit: 217
Paikkakunta: Oulu
XM-Hannu kirjoitti:
Onhan tämä hydejousitettu? En nyt muista rakennetta ihan tarkkaan, mutta eikös näissä ole olka-akseli (vai mikä lie oikea nimitys onkaan) Mc Phersonin sijaan. Eli etupyörän kääntöön pystyakseli, jossa jonkin sortin kuulalaakeri sekä ylhäällä että alhaalla. Laakeririkko? Yksi kuula halki?


Kristallipallo ei kerro onko hyde.



Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupäästä pauketta
ViestiLähetetty: 30.09.2018 09:25 

Viestit: 7
Kyllä kyseessä on hydejousitettu. Joustintangon yläpään kiinnityspultit oli liian lyhyet joten vaindoin ne pitempiin. Tällä ei kuitenkaan ollut vaikutysta. Kyllähän epäilyt kohdistuu nyt siihen alatukivarren laakeriin ja vetoniveleen. Onko tietoa kellään kuinka moniuraiset boorit on automaattivaihteisen -08 2.0l dieselin vasemman puoleisessa vetoakselissa? Käsivaihteisessa ja automaattivaihteisessa taitaa olla erilaiset vetoakselit?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: