Vastaus tulee varmaan jo liian myöhään mutta...
Citroenonsairaus kirjoitti:
1. Mitä lisäainetta tässä mallissa käytetään?
2. Onko lisäaineelle säiliö vai pussi ja missä se sijaitsee?
3. Minun pitäisi ajaa tällä viikolla Lappiin ja takaisin. Voiko tuon pari tuhatta kilometriä ajaa lisäämättä ainetta?
1. 2011 mallissa, jos lisäainesäiliössä on vihreä korkki, lisäaineena käytetään joko Eolys 176:tta tai Infineum F7995:ttä, joka korvaa tuon vanhemman Eolys 176:n.
2. Lisäainesäiliö on polttoainesäiliön yhteydessä oleva pienempi säiliö, josta sitten tankkauksen yhteydessä pieni pumppu annostelee aina tankkauksen jälkeen muutaman millilitran lisäainetta polttoaineen sekaan. Täyttökorkki taitaa C5:ssä löytyä säiliön kyljestä. (Oikea tai vasen kylki, en muista)
3. Pari tuhatta kilometriä vastannee 2-3 tankkausta ja jos tuo oli vasta ensimmäinen varoitus, niin eli tuskin se lisäaine vielä tuolla matkalla loppuu. Lisäaineen jäljellä oleva määrä on laskennallinen, joten todennäköisesti ainetta on vielä pieni varmuusvara jäljellä. Kannattaa kuitenkin hoitaa täyttö mahdollisimman pian, sillä ilman lisäainetta matka katkeaa jossain vaiheessa hiukkaussuodattimen tukkeutumisen takia.
Motonetin "sininen aine" on varmaankin ollut AdBlue nestettä, jolla vähennetään typpioksidipäästöjä (SRC-järjestelmä). Se on täysin eri aine eri tarkoitukseen. Tätä käytetään muutamassa uudessa mallissa tuon hiukkassuodattimen (DPF) lisäaineen lisäksi.