Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX 16 TGE "pitkät putket" vuoto/vaihto http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=28171 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Millesime-91 [ 23.10.2018 22:29 ] |
Viestin otsikko: | BX 16 TGE "pitkät putket" vuoto/vaihto |
Useamman BX.n ajan myötä omistaneena, ensimmäisen kerran tuli vasta nyt eteen että joku taakse menevä "pitkä putki" vuotaa edestä, jostain moottorin alta apurungolle. Onko näitä "pitkiä" putkia kuin monta; ymmärränkö oikein että erikseen molemmille takapalloille omansa paluuputkineen sekä molemmille jarruille omansa ?? Eli yhteensä 6 vai 4 kpl ?? Korjaamolla laakerin vaihdon yhteydessä tarkistivat vuodon, ja merkitsivät vuotavan putken, mutta kun ittellä ei ole monttua tai nosturia ja mahdollisuutta tarkistaa mikä putki ja mistä kohtaa vuotaa. Kyseessä ilmeisesti joku paluuputki, muutenhan painee olis hävinny hetkessä ?? Millainen urakka on vaihtaa näitä pitkiä putkia, meneekö suurin osa työstä putken pujotteluun yms kiinnikkeiden irroitteluun ? Lähinnä siis että jos vaihdatan putken jossain korjaamolla 70,- /h, paljonkohan tähän työhön menis aikaa, itse putkihan tuskin kovin hinnakas on ?? Jossain edellisistä BX:stä olin katsovinani, että joku tällainen paluuputki oli korjattu niin että putki oli katkaistu sopivasta kohtaa, tiukka liitos kumiletkuun joka johti suoraan lähelle LHM -pönttöä paksumpaan paluuletkuun yhdistettynä. Olisiko joku tällainen "kikka-kolmonen" mahdollinen, jos tässäkin kysymyksessä siis joku paluuputki. Ja saako näitä putkia enää nykyään mistä ?? Lieneekö täällä palstalla innokkaita, joka haluaisi ottaa urakaksi vaihtaa tällainen putki, tai toisaalta vuokrata nosturia/tilaa jos itse yrittäisin vaihtaa putkea, jos se nyt yleensäkään itseltäni onnistuisi ( onko helppo/vaikea tyyliin kierteet auki putken etu- ja takapäästä, kiinnikkeet irti - pujottelu putki pois - uusi tilalle...?? tms ) Auto siis sijaitsee Kouvolassa , BX 16 TGE -90 |
Kirjoittaja: | xmfani [ 23.10.2018 22:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 TGE "pitkät putket" vuoto/vaihto |
Motonet ,sieltä löytyy suurin osa putkista |
Kirjoittaja: | eskere [ 24.10.2018 09:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 TGE "pitkät putket" vuoto/vaihto |
Jos vuotava putki on metallinen paluuputki, niin se harvoin vuotaa edestä, vaan silloin on mahdollista että vuoto on mustekalan kumiletkuissa. Jos vuoto on kuitenkin paluupuolen metalliputkessa, niin sen vuoto kannattaa korjata siellä missä vuoto on vaikkapa sellaisella helmiliitospätkällä joita voi ostaa Sitroselta (3,50 MM PUTKEN HELMILIITOSKAPPALE 10,00 Eur). Näitä kannattaa pitää varalta mukana muutenkin, niillä voi korjata pikaisesti yllättävän vuodon. Putken oikeaoppinen vaihto vaatii taka-akselin kuskinpuolen löysäämistä, jotta syntyvästä välistä putken saa hyvin ja kestävästi laitettua paikoilleen. Pitkiä putkia neljä kpl, jos niitä lähtee vaihtamaan, niin silloin kannattaa vaihtaa kaikki kerralla ja tehdä asennustyö huolella etteivät uudet putket pääse hankaantumaan rikki. Itselläni meni puolessa vuodessa osaavan Citroen-korjaamon vaihtama uusi putki puhki, koska asennus oli tehty sinnepäin-periaatteella. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |