Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
ABS fault / BRAKING fault..... http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=28177 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | sitikkajukkis61 [ 24.10.2018 13:22 ] |
Viestin otsikko: | ABS fault / BRAKING fault..... |
Morjens! Abs fault / Braking fault herjat ovat välillä pitkäänkin pois kunnes taas... ![]() pyöriltä tulee, eli anturit ok? Mutta toistuu tuntematon vikakoodi jota eivät pystyneet selvittämään. Kehottivat menemään merkki- korjaamoon... Itekseni vaan tuumailin että olisko vika abs-yksikössä?? 2001 C5 |
Kirjoittaja: | läjjeejä [ 24.10.2018 18:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: ABS fault / BRAKING fault..... |
lisää jarrunestettä siitä tulee braking fault .......lataa akku vajaat virrat tekee myös tuon herjan |
Kirjoittaja: | yason [ 24.10.2018 21:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: ABS fault / BRAKING fault..... |
No kannattaa katsoa Lexialla se vikakoodi tai käydä merkkihuollossa diagnosoimassa. Toki akun lataaminen ja jarrunesteen määrä on hyvä tarkistaa heti alkuun. Miten antureiden signaali on todettu? Tuossahan taitaa olla induktiivinen anturi ja hammaskehä. Silloin ne anturit saa yleismittarillakin testattua. Jos hammaskehällä on jotain paskea, anturin lähettämät pulssit saattavat olla sen verran epämääräisiä, että abs:n ecu logaa virhetilan. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 24.10.2018 22:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: ABS fault / BRAKING fault..... |
yason kirjoitti: Miten antureiden signaali on todettu? Tuossahan taitaa olla induktiivinen anturi ja hammaskehä. Silloin ne anturit saa yleismittarillakin testattua. Jos hammaskehällä on jotain paskea, anturin lähettämät pulssit saattavat olla sen verran epämääräisiä, että abs:n ecu logaa virhetilan. Ei ole, vaan magneettianturit. Onko etupyörän laakereita vaihdettu? Magneettikehä on vain toisella puolella ja laakeri voi mennä väärin päin. Helposti myös anturi tai laakerin lukkorengas jää huonoon asentoon. |
Kirjoittaja: | ealab [ 25.10.2018 09:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: ABS fault / BRAKING fault..... |
Induktiivisessa anturissa on magneetti. Sen magneettikenttää "heiluttelee" rautainen hammaskehä. Sehän tiedetään, että liikkuva magneettikenttä saa aikaan vipinää induktanssissa . Vrt. auton laturit, Imatran Voiman vesivoimageneraattorit, fillarin dynamot. Kaikissa sama periaate, jolla ei ole korvamerkkiä. Joskus hammaskehä saattaa olla poikki, puuttuu ehkä palakin. Hammaskehiä löytyy. Mm. Biltemasta Xantiaan, eteen. Tällaisen anturi voi mitata vastusmittarilla. vastus luokkaa 1kOhm. Muistaakseni. Tarkista akun maadoitus moottorista/toosasta, koska sanottavaa voi löytyä alapäästä. Tarkistus helpoimmin yleismittarilla, akun miinusnavan ja moottorin väliltä, kone käyden, sähkökuormat kytkettynä. Mittarin jännitealue mV:ssa. Omassa jännite OLI liki puoli volttia!. Syy hapantunut liitos toosassa. Korjauksen jälkeen muutama kymmenen mV. Sai kelvata. Tuo vika ehkä oli syynä nyt putsattuun vikakoodilistaan. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 25.10.2018 11:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: ABS fault / BRAKING fault..... |
C5:ssa on laakerin yhteydessä magneettinen kehä, jossa on useita (48?)napapareja. Niitä luetaan HALL-anturilla. Helpoin varmaan perata lukemalla merkkitesterillä (tai jollain muulla, joka osaa tulkita koodit oikein), mutta tietenkään aina sekään ei paljasta ihan suoraan vikakohdetta, joskus voi olla joku johtoliitos joka syöttää vaikka sähköä. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |