Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

cx i käy vain tyhjää
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=28208
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jean-michel [ 30.10.2018 15:26 ]
Viestin otsikko:  cx i käy vain tyhjää

Eli Gti tbo 1 alkoi kiukutella, kun oli menossa talviteloille. Lähtee käyntiin tyhjäkäynnillä, mutta sammuu heti kun kaasuun koskee.

Vaikuttaisi polttoaineen syöttöongelmalta. Auto talvehtinee nyt takapiltuussa kevääseen, mutta sitä odotellessa voisin henkisesti valmistautua aiemmin suunnittelemaani letkujen, tankin ja pumpun vaihtoon samalla kun kunnostan takakelkan.

Sitroselta taisi saada alkuperäisen kaltaisia polttoainepumppuja kohtuuhintaan?

Kirjoittaja:  jasu [ 30.10.2018 16:30 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Kosteaa ja jäätävää..? Pari kertaa teki yksi GTi BX vastaavaa, kävi tyhjää muttei kestänyt kaasuun koskemista ollenkaan. Ja juurikin kostealla nollan lähellä. Syynä siinä oli jumiin jäätyvä ilmamäärämittarin kauha, sormella tökätessä ei ensin liikkunut mihinkään mutta vähän voimaa lisäten naksahti liikkeelle ja sen jälkeen toimi kuten pitää...

Kirjoittaja:  jean-michel [ 30.10.2018 17:47 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Koitin hätäisesti helistellä tunnetut paikat ja liittimet, mutta en huomannut kolistella. Pitääkin ktsoa vielä liikkuko kauha.

Kirjoittaja:  jptcool [ 30.10.2018 18:57 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Tai sitten se käy pelkän kylmäkäynnistys suuttimen tarjoilulla, joka ei kestä läpän aukomista, vaan sammuu. Varsinaiset suuttimet eivät syötä bensaa jostain syystä. Vanha bensa jumittanut ne?

Kirjoittaja:  HanaAna [ 30.10.2018 21:15 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Kaasuläpän asentoanturi... Saattaa jopa hetkeks herätä varovaisella koputtelulla?

Kirjoittaja:  a158h [ 31.10.2018 15:12 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Onko ilmanputsarilta tuleva haitariputki ehjä?

Kirjoittaja:  jean-michel [ 31.10.2018 15:46 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Kiitos vinkeistä. Pääsen aikaisintaan viikonloppuna tarkistamaan kohdetta.

Kirjoittaja:  jasu [ 31.10.2018 15:54 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

HanaAna kirjoitti:
Kaasuläpän asentoanturi... Saattaa jopa hetkeks herätä varovaisella koputtelulla?

Eikös noissa ole ihan vain katkaisijatieto tyhjäkäynnille ja täyskaasulle, ei ole potentiometriä..?

jptcool kirjoitti:
Tai sitten se käy pelkän kylmäkäynnistys suuttimen tarjoilulla, joka ei kestä läpän aukomista, vaan sammuu. Varsinaiset suuttimet eivät syötä bensaa jostain syystä. Vanha bensa jumittanut ne?

Olikos turbollista kylmäkäynnistyssuuttimella? Kun sen vähäisen tiedon mukaan mitä on Cx:stä ehtinyt omaksua, niin vähän iästä (ja monesta muustakin) riippuen oli kylmäkäynnistyssuuttimella tai ilman...

Jos sitten on kyseisen suuttimen kanssa varustettu kone, niin noissahan on suuttimille etuvastuspaketti, jos siellä olisi kontaktihäiriötä niin silloin jäisi kyllä suuttimet avautumatta...

Kirjoittaja:  kaseva [ 31.10.2018 16:58 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Minulla oli yksi Turbo 2 kylmäkäynnistyssuuttimella + vastuspaketilla. Toisesta en muista, tuskin oli tai sitten siitä ei tarvinnut kyseistä osaa koskaan korjata. :lol:

Yksi GTi minulla myös toimi hyvänä tyhjänkävijänä, mutta baanalle sillä ei ollut asiaa. Muistelen ilmavuotoa syyksi.

Kuriositeettinä mainittakoon, etten muista nähneeni kahta keskenään samanlaista CX:n konehuonetta koskaan, vaikka hätäisesti näin olisi voinut mallin ja iän perusteella päätellä... :D

Kirjoittaja:  jptcool [ 31.10.2018 17:44 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Muistaakseni kahdella vauhtipyörän anturilla olevissa on myös tyhmäkäyntisuutin, yksi anturisissa sitten ei enää.
Tuossa meikäläisen peltipuskuri turbossa ainakin sellainen löytyy.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 31.10.2018 19:46 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

ettikäähän letkuvuotoja sieltä koneen takapuolelta .
sanotaanko että alumiinisella imusarjalla olleet ovat kaikki kahdella pickupilla ja tyhjäkäynti suuttimella joka kylläkin on kylmäkäynnstystä varten . eikä ole kummonen homma ottaa ilmamäärämittarin liitin irti ja vähän myrkyttää sitä .
samoin kaikki putket ilmamäärämittarilta turbon kautta imusarjalle olis hyvä tutkia .
liitäntä turbolle on aika nuuka saattaa lipsahtaa pois paikaltaan helposti .

Kirjoittaja:  HanaAna [ 31.10.2018 22:11 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

jasu kirjoitti:
HanaAna kirjoitti:
Kaasuläpän asentoanturi... Saattaa jopa hetkeks herätä varovaisella koputtelulla?

Eikös noissa ole ihan vain katkaisijatieto tyhjäkäynnille ja täyskaasulle, ei ole potentiometriä

My bad... oli vaan just moiset oireet potikasta johtuen. Sitten ääni menee ilmamäärän mittaukseen :D

Kirjoittaja:  jean-michel [ 01.11.2018 16:10 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Katsoin nopasti ongelman ilmetessä nuo päälinjat, eli irroittelin ja asettelin pistokkeet kaasuläpän ja ilmamäärän mittareilta tai sellaiseksi arvaamiltani kapistuksilta. Pitää vielä tutkia onko jotain mennyt rikki turbon/ilmaputkien paikkeilta, kunhan pääsee taas tapaamaan autoa.

Onhan minulla tietenkin myös se korjaamomittari, jolla varmaankin voi diagnosoida vaikka mitä.

Kirjoittaja:  Wesa [ 01.11.2018 16:24 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Siinä vihreässä breikissähän (joka sulta haettiin) takelteli se ilmamäärämittarin kauha. Eikös näissä L- le(2) vehkeissä ole koplattu bensapumpun käynnistymiseen? Eli pumppu ei lähde jos starttikierrokset liian alhaiset? Toki jos on juuttunut hieman auki?

Kirjoittaja:  jptcool [ 02.11.2018 02:07 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Wesa kirjoitti:
Siinä vihreässä breikissähän (joka sulta haettiin) takelteli se ilmamäärämittarin kauha. Eikös näissä L- le(2) vehkeissä ole koplattu bensapumpun käynnistymiseen? Eli pumppu ei lähde jos starttikierrokset liian alhaiset? Toki jos on juuttunut hieman auki?

Meinasit varmaan ihan yleisenä huomiona? Käy kuitenkin tyhjää, joten pumppu pyörii.

Kirjoittaja:  Wesa [ 02.11.2018 08:31 ]
Viestin otsikko:  Re: cx i käy vain tyhjää

Jep. Itsellä pari kokemusta jumittavasta ilmamääräanturista, mutta kumpikin oli juuttunut kiinni eikä lähtenyt käyntiin ennen kopelointia. Mutta jos jäykkä, jää bensa liian vähiin.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/