Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vikana
ViestiLähetetty: 17.01.2019 09:56 

Viestit: 14
Kaverilla vm2002 c5 diesel sammunut ajosta,eikä suostu enää lähtee käymään.Ehdotuksia mistä alkais ettiin vikaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikana
ViestiLähetetty: 17.01.2019 12:36 

Viestit: 5065
Polttoainetankista, ensin onko siellä dieseliä ja sitten onko siellä sähköinen siirtopumppu ja suriseeko se (takapenkin alla lienee pyöreä lätkä jonka alta voi löytyä, osassa ei ole ollenkaan), jos autossa on sellainen "perämoottori" kuminen lutkupumppu konehuoneessa niin kokeilee sillä pumpata meneekö kovaksi, seuraavaksi vaikka jakohihna ja sitten tutkii joko vikakoodit tai muuten tuleeko kaikki tarvittavat sähköt kaikkiin paikkoihin.

Millaisella dieselillä on varustettu (moottorin koko ja teho tai sitten moottorikoodi, jonka saa vaikka rekisterinumeron perusteella tai runkonumerosta (rekisteriotteesta tai autosta) numerot 6...8) ja kuinka paljon ajettu ja miten huollettu.

Tietysti kannattaa myös kertoa miten tapahtui ja vähän taustoja, harvoin kesädieseli jähmettyy ajossa, mutta toki joskus, jos vaikka tallista lähtee kovaan pakkaseen Lapissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikana
ViestiLähetetty: 17.01.2019 13:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Eikös manuaaleissa kytkimen painelaakeri hajotessaan telo helposti myös kampuran asentotunnistimen?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikana
ViestiLähetetty: 17.01.2019 18:05 

Viestit: 14
olli__o kirjoitti:
Polttoainetankista, ensin onko siellä dieseliä ja sitten onko siellä sähköinen siirtopumppu ja suriseeko se (takapenkin alla lienee pyöreä lätkä jonka alta voi löytyä, osassa ei ole ollenkaan), jos autossa on sellainen "perämoottori" kuminen lutkupumppu konehuoneessa niin kokeilee sillä pumpata meneekö kovaksi, seuraavaksi vaikka jakohihna ja sitten tutkii joko vikakoodit tai muuten tuleeko kaikki tarvittavat sähköt kaikkiin paikkoihin.

Millaisella dieselillä on varustettu (moottorin koko ja teho tai sitten moottorikoodi, jonka saa vaikka rekisterinumeron perusteella tai runkonumerosta (rekisteriotteesta tai autosta) numerot 6...8) ja kuinka paljon ajettu ja miten huollettu.

Tietysti kannattaa myös kertoa miten tapahtui ja vähän taustoja, harvoin kesädieseli jähmettyy ajossa, mutta toki joskus, jos vaikka tallista lähtee kovaan pakkaseen Lapissa.

Kahenlitran koneella ja automaatti.Kiitos noista tiedoista täytyy kokeilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikana
ViestiLähetetty: 17.01.2019 23:31 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Vähän lisätietoa voisi auttaa vianhaussa..Ääniä,savua,nykimistä ennen sammumista?Tarkoittaako käynnistymättömyys ettei startti pyöritä?Puristukset tallella?



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vikana
ViestiLähetetty: 19.01.2019 15:38 

Viestit: 292
2,0 hdi,ssa on mahdollista myös tämä jos laitettu sisälämmittimen haara moottorin yläkoppamuovin välissä niin hinkkaa tuon nokkaakselitunnistimen jopa irti noita ollut yksi tapaus tässä lähivuosina
-toinen tuo polttoainepummppu tankissa takapenkin alla
-suutinvika ilmenee lämpimänä ei lähde käyntiin -kylmänä heti
korkea painepumpun tiiviste vuotaa
paineen säätimessä roska
-bosh polttoainesuodattimen kannessa oleva muovinen takaiskuventtiili saattaa vuotaa polttoaineet tankkiin -ilmaa järjestelmässä


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: