Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=28382
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  XM Break [ 01.12.2018 11:55 ]
Viestin otsikko:  C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

Nyt on outo.

Paljaalla asfaltilla, oli uria tai ei, menee kun juna.
Kesä tai talvirenkaat (kaksia erilaisiakin kokeiltu :D ) ei tee ero.

Jäinen tasainen tie, taas menee kun juna.

Mutta kun saadaan liukkaaseen pintaan vähän uria, niin menee kun lastu lainehilla. :cry:

Perä vemputtaa hieman puolelta toiselle ja sivuttaispito ei ole oikein hyvä. :shock:
Sivuliike ei ole pitkä ennenkuin pito taas palautuu :?

Ei kuulu kolinaa kuopissa eikä muutenkaan.

Pyöränlaakerit ehjät

Kynkän laakerit ehjät

Katsastushenkilökään ei löytänyt väljää :D

Miten saisi testattua apurungon ja korin väliset puslat :?

Kirjoittaja:  Huikko [ 01.12.2018 19:00 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

Puslat oireilisivat pahemmin pitävällä alustalla.

Vika on huonoissa renkaissa. Osta paremmat.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 01.12.2018 20:23 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

totta . mulla on kitkat alla . ja tasaisella pinnalla täysin ok . ovat " kuhmolaiset " eli Kumho merkkiset . juuri tuollaisella uraisella lumisella tai jäisellä pinnalla surkeat sivuttais pidoltaan .

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 02.12.2018 00:11 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

Kynkän laakerit ne on vaikkei välystä tuntuisikaan, melko varmasti. Kuvaamasi oire on kuluneiden kynkänlaakereiden tyyppi-ilmiö.

Kirjoittaja:  XM Break [ 02.12.2018 19:40 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

Kuten alkutekstistä voisi päätellä, rengasdilemma on poissuljettu. ;)

Nyt on tullut laakereille sen verran ääniä, joten aloitetaan osien vaihtorumba niistä :D

Ei kun kohti uusia pettymyksiä :D

Kirjoittaja:  NimimErkki [ 04.12.2018 18:59 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

Oma kokemus Xsara Picassosta: viime talvena tuli useamman kerran tilanne, jossa auto alkoi ikäänkuin "leijailla" jäisellä asfaltilla. Nopeus oli pakko laskea tosi alas, ei vaan uskaltanut kovempaa mennä. Muunlaisissa olosuhteissa ei mitään varsinaista ongelmaa, vaikka auto tuntuikin jotenkin huonommalle ajettavalle kuin edellinen samanlainen. Viime kesänä sitten alkoi samaa "liitelyä" esiintyä jo sorateilläkin, samoihin aikoihin alkoi takapäästä kuulua naksahtelua ja pauketta. Syksyllä vaihdettiin kunnostettu, rasvanipoilla varustettu taka-akselisto alle ja sen jälkeen ajettavuus tuntuu paremmalta kuin koskaan.

Kirjoittaja:  Jankos [ 04.12.2018 22:04 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

Se on varmaan plussallinen? Plussattoman farkun hyvä kokonainen akseli löytyisi, ei paljon aikaa kynkkien laakeroinnista ja jarrutkin hyvät...

Kirjoittaja:  XM Break [ 04.12.2018 23:45 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

Plussallinen on.

Ranskan naapurimaasta tulossa pari laakerisarjaa kynkkiin ;)

Josko tuo noilla tokenisi. Aika vaan tahtoo olla kortilla :shock:

Kirjoittaja:  Teuski [ 05.12.2018 07:33 ]
Viestin otsikko:  Re: C5 -01 2.2 Hdi break villi peppu

Jankos kirjoitti:
Se on varmaan plussallinen? Plussattoman farkun hyvä kokonainen akseli löytyisi, ei paljon aikaa kynkkien laakeroinnista ja jarrutkin hyvät...

Eihän siinä muuta olisi kuin vaihtaa ne hydractive-hilut akselista toiseen.

Eihän noissa akseleissa hydeosia lukuunottamatta muuta eroa ole kuin kallistuksenvakaaja break/berline ja V6:sissa omansa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/