Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

CX TRE - 87
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=28857
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  hans [ 18.04.2019 18:01 ]
Viestin otsikko:  CX TRE - 87

Tietäjäjille kysymys.
Jäähdytyksen hälytysvalo vilkuu ja välillä palaa täysillä!Luultavasti anturi on hajonnut koska vilkutus alkaa melkein heti moottorin hiukan lämmetessä.
Uutta oikean mallista tunnistinanturia en ole onnistunut vielä löytämään.
Varaosaliikkeestä löytyi FAE 31370 anturi jonka mitat ovat 14mm 1,25 nousulla,värinä punainen. Lämpötilasta ei ole tietoa.
Jossakin sivustolla mainittiin että tuo osa kulkee myös Citroen 004 279 0300 tunnuksella.
Onko Douvrin koneessa tuo tunnistin 14/1,25 mitoilla ja onko tietoa millä tunnuksilla tuota palikkaa voisi kysellä?
Onko jollakin hyllyssä palikka jonka voisi myydä?

0407387469

Kirjoittaja:  vinosilmä [ 19.04.2019 20:51 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

koitapa auttaako ilmaus mitään, omissa oli joskus ongelma, että pitkän käyttämättömyyden jälkeen jostain syystä järjestelmässä oli ilmaa ja teki vastaavaa....

Kirjoittaja:  hans [ 21.04.2019 20:19 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Edellä mainitun uuden palikan ruuvasin paikalleen. Ainakin jenga sopi, kokonaismitta on lyhyempi.
Lämpöarvo jää arvailun varaan. Keinolämpöä antamalla varoitusvalo syttyi ja asennuksen jälkeen ei ainakaan vielä ole vilkutellut.
Aika näyttää toimiiko vai ei, kai niitä helteitä tänäkin kesänä tulee!

Kirjoittaja:  hans [ 24.04.2019 12:00 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Lämpötilojen kannalta koeajo oli onnistunut,150 km.Jotta tuskien määrä olisi vakio häipyi loppuvaiheessa tyhjäkäynti!!
Olen, erillaisten kaasarin putsaus ym.operaatioiden jälkeen, saanut pelin edes jotenkin toimimaan.
Tyhjäkäyntiä on säädettävä normaalia nopemmaksi.Suurilta kierroksilta tiputtaminen tyhjäkäynnille tuottaa yhä välillä yllätyksiä/sammuu.
Mikä on tuon kaasarin kyljessä olevan pyöreän sähköpotikan ,jossa on punainen johto, tarkoitus/tehtävä ? Mitään virrankulkuun viittaavaa en ole siitä löytänyt?

Liitteet:
SDC13970.JPG
SDC13970.JPG [ 51.28 KiB | Katsottu 8936 kertaa ]

Kirjoittaja:  hans [ 24.04.2019 12:11 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Toinen ihmettelyn aihe on tuolla alhaalla oleva suurehko alipainesäädin.
Siinä ei tunnu olevan elämää letkunpäästä imettäessä.
Mitähän toimintoa tuo säätelee?
Kaasari on Weber merkinnöillä 34 DMTR 48/150 W95/51

Liitteet:
SDC13968.JPG
SDC13968.JPG [ 48.2 KiB | Katsottu 8933 kertaa ]

Kirjoittaja:  Wesa [ 24.04.2019 12:59 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Tyhjäkäyntisuuttimethan näissä aina tukossa. Yksi mikä kannattaa tarkistaa on kaasuttimen neljä kiinnitys mutteria. Tuppaa löystymään.

Kirjoittaja:  IJN [ 25.04.2019 00:57 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Punajohtoinen pötkylä näyttää samalta kuin bexin weberien sammutussolenoidi eli jälkikäynninestin. Jotain sellaista riesaa siitä oli että kuluneen solenoidin jumittaessa tyhjäkäynti oli huono tai puuttui kokonaan, mutta kaasua polkemalla moottori kävi. Katkaisin siitä karan kokonaan pois ja sitten kävi hyvin, eikä edes jälkikäyntiä ollut. Liekö kuumiin oloihin vai mihin mutta omassa tapauksessani siitä oli vain haittaa. Johtoon tulee sähköt kun virta on päällä.

Kirjoittaja:  hans [ 25.04.2019 07:42 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

IJN kirjoitti:
Punajohtoinen pötkylä näyttää samalta kuin bexin weberien sammutussolenoidi eli jälkikäynninestin. Jotain sellaista riesaa siitä oli että kuluneen solenoidin jumittaessa tyhjäkäynti oli huono tai puuttui kokonaan, mutta kaasua polkemalla moottori kävi. Katkaisin siitä karan kokonaan pois ja sitten kävi hyvin, eikä edes jälkikäyntiä ollut. Liekö kuumiin oloihin vai mihin mutta omassa tapauksessani siitä oli vain haittaa. Johtoon tulee sähköt kun virta on päällä.


Täytyypä ottaa pötkylä tarkasteluun viikonloppuna.Hyvä vinkki.

Kirjoittaja:  hans [ 27.04.2019 20:36 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

hans kirjoitti:
IJN kirjoitti:
Punajohtoinen pötkylä näyttää samalta kuin bexin weberien sammutussolenoidi eli jälkikäynninestin. Jotain sellaista riesaa siitä oli että kuluneen solenoidin jumittaessa tyhjäkäynti oli huono tai puuttui kokonaan, mutta kaasua polkemalla moottori kävi. Katkaisin siitä karan kokonaan pois ja sitten kävi hyvin, eikä edes jälkikäyntiä ollut. Liekö kuumiin oloihin vai mihin mutta omassa tapauksessani siitä oli vain haittaa. Johtoon tulee sähköt kun virta on päällä.


Täytyypä ottaa pötkylä tarkasteluun viikonloppuna.Hyvä vinkki.


Sähköpötkylän toimimattomuudessa johtui tyhjäkäynnin ongelmat. Akun lähellä olevasta moninapa liittimestä oli piuha syöpynyt poikki!!!
Oli kylläkin hämäävästi paikallaan.
Nyt pelittää ja soi!

Kirjoittaja:  hans [ 27.04.2019 20:46 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Hitsaamaton, rapiat 160000 ajettu -87 TRE

Liitteet:
SDC13957.JPG
SDC13957.JPG [ 43.65 KiB | Katsottu 8557 kertaa ]

Kirjoittaja:  vinosilmä [ 27.04.2019 23:27 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Hieno peli, hyvä että tuli kuntoon, mukava on tuolla ajella, ei niitä näe enää liikenteessä ollenkaan

Kirjoittaja:  ceeviitonen [ 29.04.2019 07:24 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Hieno Auto todellakin! Itselläni oli samanlainen hopeanharmaana. Paras autoni, kaiholla muistelen...

Edit: nuo rosterikapselit ovat vanhemmasta CX:stä, -87:ssa on muovikapselit maalattuna auton väriin.

Kirjoittaja:  hans [ 29.04.2019 07:42 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

ceeviitonen kirjoitti:

Edit: nuo rosterikapselit ovat vanhemmasta CX:stä, -87:ssa on muovikapselit maalattuna auton väriin.


Vanhemmastapa hyvinkin. Tyyli ennen kaikkea, sopivat minun mielestäni kuin nyrkki silmään :)
Alkuperäiset ovat toki tallessa.

Kirjoittaja:  sitikkaporo [ 29.04.2019 22:29 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Hieno vehjes kyllä 8-) ja varsin maltillisilla kilometreillä.

Kirjoittaja:  ceeviitonen [ 03.05.2019 07:16 ]
Viestin otsikko:  Re: CX TRE - 87

Rosterikapselit sopivat hyvin muovipuskurimalliinkin :).
Jos ajelet joskus Ylivieskassa päin niin poikkea luonani, olisi kiva fiilistellä hienoa CX:ää pitkästä aikaa :D . Yv:llä yhteys.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/