Teuski kirjoitti:
Se lauhduttimen kennon vaihto on todella helppo nelkussa.
Muistaakseni menee näin: maskin yläosaa pitävät muovinastat irti, kampea maskia ulos auotsta. Syylarin yläpään kaksi torx-ruuvia irti, nosta syylaria ylös ja työnnä kohti moottoria minkä saat.
Lauhduttimen putkien 10mm kannalla olevat mutterit irti, putket irti ja pujota lauhdutin pois yläkautta. Se on keskeltä puhki. Jotenkin flekti ajaa kiviä sinne ja syö lauhduttimen flektin moottorin kohdalta rikki. Ei välttämättä olisi huono idea suojata sitä jotenkin, vaikka sitten jäähdytystehonkin kustannuksella.
Uusi lauhdutin paikoilleen, putket mukana tulevilla uusilla tiivisteillä kiinni, syylari paikoilleen ja maski kiinni.
Sitten vaan täyttöhuoltoon.
1.6hdi:ssa ainakin täytyy purkaa vähän enemmän, ja/tai ainakin tarvitsee apukädet työntämään moottoria hieman taaksepäin, että kenno mahtuu irti ja kiinni. Muissa malleissa taitaa olla enemmän tilaa ja menee suunnilleen noin.