Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 2000 vuoden Xantia Breakki jarruletkut vaihto
ViestiLähetetty: 03.07.2019 13:26 

Moi,

Saako xantia lyhyitä etujarruletkuja vaihdettua ilman että ottaa jarrusatulan irti?

Millaiset ne letkujen kierteet siis ovat?

Jos laitan toisen pään kiinni, niin aukeaako tai meneekö letku kierteelle.

Vai onko ainut tapa irottaa jarrusatula, kiertää letku siihen kiinni ja vasta sitten toinen pää kiinni,
satulaa samalla pyörittäen.

Kiitos vinkeitästä.

T: J

Poissa

Viestin otsikko: Re: 2000 vuoden Xantia Breakki jarruletkut vaihto
ViestiLähetetty: 03.07.2019 13:51 

Soundi kirjoitti:
Vai onko ainut tapa irottaa jarrusatula, kiertää letku siihen kiinni ja vasta sitten toinen pää kiinni,
satulaa samalla pyörittäen.

En muista juuri Xantiasta, mutta kaikissa autoissa, joiden letkuja olen vaihtanut tai satulaa irrottanut, pitää pyörittää satulaa. C5:ssa myös ja siinä taitaa olla aika samanlaiset jarrut kuin Xantiassa.

Itse laitan letkun kiinni ensin autoon ja pyörittelen satulan kiinni letkuun sen jälkeen. Letkusta saa pidettyä hyvin kiinni ja satulaa voi helpommin pyöritellä siellä, missä on tilaa. Olishan se tietty kätevää, jos olis toisessa päässä vasemman käden kierteet, niin voisi vaan pyöritellä pelkän letkun irti, mutta eipä noita nyt kaiken aikaa tarvi tehdä.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.07.2019 14:09 

Sain juuri korjaamolta vinkin että Xantiassa pitäisi olla pyörivä pää tuloletkussa, siellä mottorin puoleisessa päässä, jos ei ole ruostunut kiinni.

Täytyy yrittää katsoa, millainen se on.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.07.2019 17:42 

Sitten vaikuttaa samanlaiseltä kuin XM ja ZX joita olen väsäillyt. Miksi sitä satulaa pitäisi pyöritellä kun letku kuitenkin pitää ottaa yläpäästä irti. Kierre on joku putkikierre ja ei ainakaan aukea kiintoavaimella. Tarvitaan hyvä jarruputkiavain. Halvalla sellaisellakaan ei tee mitään. Olen saanut parhaiten IKH avaimella paitsi eilen ei auennut. Jarruletkun yläpäässä on holkki jossa sisäpuoleiset kierteet. Siihen tulee juntturi joka jumittuu. Liitosta pitää paikallaan rosterista tehtu peltilevy jonka jouduin katkaisemaan ja irrottamaan. Sitten sain painettua liitosta alaspäin että pääsin leikkamaan letkun holkin yöäpäähän viillon että sain juntturin pyörimään 11mm avaimella.
Pääsin eka kerran käyttämään Lidlistä ostamaani halpaa dremelin korviketta ja teki tehtävänsä

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ]