|
Kirjoittaja |
Viesti |
jts88
|
Viestin otsikko: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 30.06.2019 18:57 |
|
Kertokaas vinkkejä millä lähtis -95 zx:n vääntösauvat helpoiten irti? Taloyhtiön kellarissa koko akseli kikkare niin tuntien lekalla paukutus ja pillien kans tohraaminen on ehdottomasti pois sulettu ajatus. Pitääkö askarrella joku ulosvetäjä tyyppinen ratkaisu millä saa sauvoja työnnellä irti.. ilmeisesti alkuperänen akseli ja ruosteen ja paskan määrästä päätellen tuskin koskaan laakereita vaihdettu tuohon saati irroteltu ollenkaa autosta.
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 30.06.2019 22:43 |
|
Mun arvaus on että ilman prässiä ei purkaudu. Itse kun tuota tein niin oli alle 10v ikäinen ajoneuvo ja 5 tonnin sylinteri oli tukivarsien välissä. Puoli tuntia annoin lekaa lisäksi ja kun nostin kädet pystyyn ja olin lähdössä kotiin niin meinas paskat tulla housuun, kajahti nimittäin ohikävellessä sit irti toinen tukivarsi jousista (kun olin jättänyt paineet sylinteriin). Ja sehän riitti että remppa saattoi jatkua.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
XM Break
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 30.06.2019 23:48 |
|
Itsellä ei ole kertaakaan lähtenyt niinkuin ohjeissa. Siksi olen tehnyt ulosvetimet (Xsara, 306 ainakin purkautuu) Keväällä kaverilla oli maavaran korottaminen edessä ja hänellä lähti ihan vetämällä irti Oli tosin uittanut öljyä pooreihin jo muutaman päivän ennen operaatiota
|
|
|
|
 |
jts88
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 01.07.2019 12:09 |
|
Joo, saa tässä viikon ajan siellä muhia ku oon työreissussa. Eilen ruiskuttelin huolella wd40 jokaisen sauvan päihin, jospa ne vähän löysäis. Jos ei niin täytyy johonki pajalle kuskata irrotettavaksi. Kunhan nyt ennen kesälomia sais ajokuntoon niin sais lomalla vähän fiilistellä 
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
jts88
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 01.07.2019 15:01 |
|
XM Break kirjoitti: Itsellä ei ole kertaakaan lähtenyt niinkuin ohjeissa.
Siksi olen tehnyt ulosvetimet (Xsara, 306 ainakin purkautuu)
Hei, jos sulla ois aikaa väsätä mulle ulosvedin torstai iltaan mennessä niin voisin ohikulkumatkalla viitasaaresta sen napata mukaan kun hallilla käyn? Tokihan minä vaivanpalkkaa siitä sulle maksan, jos vaan haluat
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 03.07.2019 19:53 |
|
Olethan tietoinen vaihtoakseleiden hinnoista? Viimeksi kun Auto-Artikkelissa hinnan kuulin niin se tais alkaa kolmosella..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
jts88
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 03.07.2019 20:16 |
|
Joo, on tullu kateltua eri vaihtoehtoja jos menee liian työlääksi. Puolastaki taitaa alle 300€ tulla kotiovelle kannettuna kunnostettu akseli. Sitä ku on niin utelias (ja pihi) että pakko yrittää itellä korjata ensin.  Perjantaina pääsis taas puuhastelemaan..
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
jts88
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 04.07.2019 10:44 |
|
Sähköpostilla justiin kysäsin, antalexin akseli kuluineen 250€. Täytynee tuolta sitten tilata jos menee liian isotöiseksi
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 04.07.2019 11:46 |
|
Samankaltainen haaste täälläkin. Koreanihmeessä. Vetonivelen pää ruostunut pyörännapaan. Yksi siihen hommaan tarkoitettu ulosvedin (B-kaupan) poksahti jo rikki. Uitettu ruosteenirrottajaa, jätin Kukko-tyyppisen ulosvetäjän pingotettuna paikallen. Toiselta puolelta sai hakata ihan lekalla, kun nivel meni vaihtoon, tämä tarttis saada takaisin ehjänä. Pienikin paukuttelu vetarin päähän tyssää kierteet, pitää laittaa mutteri, jota lyö, tai tuurna. Uskoisin saman koskevan myös niitä vääntövarsijousia, niidenkään päätä ei saa koputella spooreihin? Saas nähdä, miten käy.
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
jts88
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 04.07.2019 13:54 |
|
Joo, kyllä siinä saa joku olla välissä ettei aivan piloille pieksä. Kurjia nämä hommat kun ruostuu niin tiukkaan kiinni että työkalutki hajoaa. Kärsivällisyyttä niin kyllä se siitä lutviutuu
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
jts88
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 06.07.2019 21:20 |
|
Luovutan. Ulosvetäjät,kaupan ja itserakennetut korkkaa hetkessä eikä lekalla lyöminen tuo toivottua tulosta. Kipinät vaan sinkoilee mutta tangot on kiinni ja pysyy. Juuri naputtelin tilauksen kunnostetusta akselista
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
sulo
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 07.07.2019 09:36 |
|
Saman totesin itse xsaran kanssa. Viikonpäivät lioittelin ja ruutailin vaikka mitä, mut ei vaan halunnut purkautua (moskasta lekaan ja omavalmisteiseen hydepatenttiin) . Ajelin x-partsiin 
|
|
|
|
 |
jts88
|
Viestin otsikko: Re: Vääntösauvojen irroitus? Lähetetty: 08.07.2019 17:10 |
|
Ei voi puolan poikia hitaudesta moittia, aamulla töihin ajellessa maksoin tilauksen ja nyt on akseli kuljetuksessa kohti suomea. Arvoitu saapumisaika perjantai iltapäivä.
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
|
|