Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 X7 hydevuoto edestä oikealta
ViestiLähetetty: 28.07.2019 10:04 

Viestit: 7
Olisiko jollain selitystä sille, mistä putkesta ja miksi C5 pukkaa lds-nestettä ulos, kun lasketaan jousitus alimpaan asentoon? Nestettä ei tietääkseni ole säiliössä liikaa; auto on merkkiliikkeen huollon jäljiltä, kun viime talvena vaihdettiin takapallot. Jotkut sanovat, että C5:ta ei edes saisi laskea alimpaan asentoon, kun tulee järjestelmään liikaa painetta. Mutta citikkaahan mainostetaan juuri sillä, että on tämä ala-asento käytettävissä, mm. lastauksen helpottamiseksi. Mikä tässä on homman nimi? Miksi on aiemmin kestänyt alaslaskun kymmeniä, ellei satoja kertoja, mutta nyt ei enää? Mikä putki siellä on pettänyt? Otin oikean etupyörän ja sisälokarin irti ja katsoin, niin märkää siellä oli ympäriinsä. En päässyt varmuuteen, mistä putkesta vuoto oli peräisin. Nyt ei kuitenkaan enää vuoda, kun en ole tapauksen jälkeen laskenut alimpaan asentoon. Uskaltaako enää lasketaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 hydevuoto edestä oikealta
ViestiLähetetty: 28.07.2019 11:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ei sinne oikeastaan vaihtoehtoja jää, jos oire tulee vain alas laskiessa. Liikaa nestettä. Ja osaa ne siellä merkkiliikkeen huollossakin laittaa liikaa nestettä, ihmisiä sielläkin on näitä huoltamassa...

Avaa säiliön korkki, laske alas, ja laita vaikka jotain riepua täyttöaukon ympärille että kerääntyy siihen jos tulee yli. Tai ota varuiksi vähän vaikka isolla lääkeruiskulla tms nestettä pois ennen alas laskemista...

Mieleen tuli tässä kirjoitellessa, että kun vaihtoivat pallot, niin mitä silloin tekivät nestetasolle? Tarkistivat, lisäsivät, ottivat pois? Ja oliko ennen pallojen vaihtoa jo nestettä lisätty joskus? Jos (tai siis kun) vanhat pallot oli jo vajailla paineilla, niihin menee nestettä ajoasennossa enemmän sisälle kuin täydempiin, jos tuolloin on taso tarkistettu ja nestettä lisätty, niin helposti päästään tilanteeseen että säiliössä onkin liikaa nestettä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 hydevuoto edestä oikealta
ViestiLähetetty: 28.07.2019 11:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Ensimmäinen ajatus on tietenkin jousisylinterin ohivuodon paluuletku. Mutta myönnetään heti perään, että en muista varmaksi, miten tuo on X7:ssa toteutettu. Noissa jousisylintereissä itsessään oli alkuaikoina tiivisteongelmia. Taisipa tehdaskin joskus maksaa niiden vaihdon. Mutta jos jousisylinterin kyljestä lähtee kumiletku, niin sen kunto kannattaa ekaksi tarkastaa. Jos on halkeamia tai muuta hapertumaa, niin se pieni letkunpätkä kannattaa vaihtaa uuteen tavalliseen öljynkestävään letkuun.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 hydevuoto edestä oikealta
ViestiLähetetty: 28.07.2019 13:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
jasu kirjoitti:
Ei sinne oikeastaan vaihtoehtoja jää, jos oire tulee vain alas laskiessa. Liikaa nestettä. Ja osaa ne siellä merkkiliikkeen huollossakin laittaa liikaa nestettä, ihmisiä sielläkin on näitä huoltamassa...

Avaa säiliön korkki, laske alas, ja laita vaikka jotain riepua täyttöaukon ympärille että kerääntyy siihen jos tulee yli. Tai ota varuiksi vähän vaikka isolla lääkeruiskulla tms nestettä pois ennen alas laskemista...

Mieleen tuli tässä kirjoitellessa, että kun vaihtoivat pallot, niin mitä silloin tekivät nestetasolle? Tarkistivat, lisäsivät, ottivat pois? Ja oliko ennen pallojen vaihtoa jo nestettä lisätty joskus? Jos (tai siis kun) vanhat pallot oli jo vajailla paineilla, niihin menee nestettä ajoasennossa enemmän sisälle kuin täydempiin, jos tuolloin on taso tarkistettu ja nestettä lisätty, niin helposti päästään tilanteeseen että säiliössä onkin liikaa nestettä...

Omassa ainakin palloissa niin paljon vajausta että nesteen täyttö auton normaalissa ala-asennossa täyttösihdin alareunaan johtaa liian suureen nestemäärään ja arviolta 0,5 l tulee pihalle korkista kun tekee paineenpoiston.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 hydevuoto edestä oikealta
ViestiLähetetty: 28.07.2019 14:46 

Viestit: 7
Kiitoksia vastauksista Jasu ja muut! Pitääpä kysäistä korjaamon miehiltä vielä, tarkistavatko oikeasti nestemäärän. Kiva olisi vielä saada selville se nimenomainen putki, mikä siinä falskasi. Mutta jospa osaavat senkin merkkihuollossa selvittää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 hydevuoto edestä oikealta
ViestiLähetetty: 29.07.2019 17:22 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Noissa on muuten muuttunut tuo säiliön korkki,vaihdoin räjähtäneen säiliön tilalle uuden,ja korkissa kunnon tuuletusreikä..
Kannattaa aina varmuuden vuoksi korkkia avata kun esim. autoa nostaa nosturilla..Säiliö on paksua kovahkoa muovia josta lähtee "sirpaleita" aika kovaa kun pamahtaa..



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron