Sieltä se löytyy takakelkan päältä (ainakin -96 -mallissa), mutta käsiksi ei pääse pyöräkotelon puolelta vaan auton alle on ryömittävä. Irti lähtee kun ottaa liittimestä sen rautalankavarmistusklipsin pois ensin. Ja liitin on myös kiinni takakelkassa - lähtee irti vetämällä eteen tai taaksepäin - en muista kumpaan suuntaan.
"Haasteellinen" homma on se nippuside, jolla johto on kiinnitetty takakelkan päälle. Sopivaa hommaa sellaiselle, jonka kädet on joskus jääneet tiejyrän alle ja sormet valmiiksi litteät

Mutta se nippuside on aukaistavaa mallia eli sellaista pientä lirpukkaa vetkuttelemalla saa liutettua sitä sidettä auki sen verran että liitin mahtuu läpi siitä ja uudenkin johdon saa kiinni sillä.
Mukava paikka on se takakelkan läpivienti siinä kohtaa, jossa takatukivarsi on laakeroitu takakelkkaan (johdossa läpivientikumi). Liitin ei mene siitä reiästä kuin yhdessä asennossa, joten kannattaa katsoa purkaessa, miten päin se tuli pois. Muistaakseni niin päin, että se liittimen kiinnityskisko on tukivartta vasten. Takaisinpäin asentaessa helpottaa rautalanka, jolla vetää sitä liitintä kohti läpivientireikää, läpivientikumin rasvaus ja erilaisten väänneltyjen ruuvareitten, rautatankojen yms. löytyminen nurkista. Vähän tuntuu ahtaalta, mutta kyllä se siitä...
Jarrukilpeä irti ottaessa kannattaa nähdä vähän vaivaa ja malttia niiden 3:n kiinnitysruuvin kanssa. Kannattaa koittaa puhdistaa niitä ruuvien päitä sieltä jarrulevyn puolelta mahdollisimman hyvin ja käyttää jotain ruosteenirroitusspraytä. Ja siltikin, jos tuntuu vähänkään tiukalta avaaminen niin nilkuttaa niitä ruuveja eli varttikierros auki, takaisin kiinni, vähän enemmän auki, takaisin kiinni jne... kunnes lähtevät helposti aukeamaan. Katkeavat nuo pirut kovin helposti ja vanhan katkenneen ruuvinpätkän irrottaminen esim. poraamalla tuo käytettävissä olevan tila-avaruuden puolesta aika kivasti paljon lisähaastetta.
Ja omastani en sitä vanhaa anturia saanut mitenkään ehjänä irti eli kannattaa suhtautua siihen viallisena osana, joka on tarkoitus heittää roskiin eikä tallentaa voiton merkiksi kehystettynä keittiön seinälle. Toisin sanoen on todennäköisesti niin jumissa että kannattaa murjoa hajottamalla pois. Ja ennen uuden asentamista hiomapaperilla tai sopivalla viilalla puhdistaa se anturin reikä, että uusi menee helposti paikalleen ja myös laittaa vähän rasvaa siihen uuteen niin ehkä seuraava asennus sujuu tältä osin helpommin...
Onnea vaihto-operaatioon! Jos on taipumusta pikku paheisiin niin kannattaa varata onnistuneen vaihdon kunniaksi jälkikäteen nautittavaksi pari sikaria (tupakat loppuu jo remonttivaiheessa) ja sopiva määrä itseä miellyttävää aikuisten juomaa.