cxtb2 kirjoitti:
Olit jo tarkistanut, että kallistuksenvakaajan kaikki pultit on kireällä? itsellä löystyi toisenpuolen sisempi pultti, ja alkoi kolisemaan, jonkin aikaa piti ihmetellä, ennenkuin hoksasi kokeilla kaikki 4 kallistuksenvakaajan pulttia...
Onhan siellä takana aika paljonkin "tavaraa" joka voi alkaa kolista löyhdyttyään, mm. takajousisylkky voi alkaa kolistamaan, jos se sitä kiinni pitävä "klemmari" löystyy, samoin jos jarrukilvestä on pari pulttia syönyt reikänsä väljäksi,
Kiitos vinkistä. Enpäs ole muuten noita pultteja kiristänyt, täytyy kokeilla. Jousipallot vaihdoin, samassa yhteydessä yritin tosi huolellisesti asentaa ne sylinterit niihin pantoihinsa niin ettei klappia jäisi. Eli venytin pantoja sinne etupään suuntaan ennenkuin kiristin, että ne oikein pingoittuneesti kirivät sen jousipallon ja apurungon välyksen nollaan. Niin kireälle en ole koskaan niitä saanut että ilman hydraulipainetta ei takapallo hieman liikkuisi kolossaan, ehkäpä 5mm.
-77 CX:stä muistelen hämärästi, että siellä oli tuo kallistuksenvaimentaja itse kulunut sillä kohtaa jossa se metalliholkkilaakerointi sijaitsee. Sitä ei hiljaiseksi saanut, olisi pitänyt vaihtaa kallistuksenvaimentaja ja holkit tai saada jostain ylikoon holkkeja tms. Ettei tässäkin olisi tätä samaa...